Icke muslimsk invandring löser problemen!

Många invandringsförespråkare hävdar att massinvandring behövs för att säkra framtidens välfärd. Om vi nu behöver massinvandring, varför ta in en massa muslimer som erfarenhetsmässigt innebär massor med problem? Naturligtvis skall vi ta emot verkliga flyktingar, som får stanna tills förhållandena i hemlandet normaliserats. Finns ingen anledning för dom att stanna hela livet om oroligheterna i hemlandet bara är temporära!

Jag förespråkar istället invandring från icke muslimska länder! Naturligtvis Europeiska i första hand, men det är helt OK även med invandring från Sydamerika, Kina, Indien och andra asiatiska länder. Dom är intelligenta och har inga problem med integrationen! Om vi nu vill hjälpa fattiga från dessa länder så finns det hur många som helst av dom! Jag förordar även invandring av kristna minoriteter i muslimska länder. Dom lever ofta under svåra omständighet, är diskriminerade och utsätts för dödshot och mördas i en utsträckning väst aldrig sett! 

Men självklart bör vi främst se till våra egna behov så vi bör ta in folk som vi behöver, dvs utbildad arbetskraft! Men om det är nödvändigt, outbildade från dom nämnda länderna!

Principen bör vara att vi skall ta emot folk som delar våra grundläggande värden om demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet. Islam gör det definitivt inte!

 Terroristproblemet ökar ju fler muslimer vi har! Vi säkrar återväxten och slipper islams avigsidor! Vi skulle skapa ett tryggt samhälle för våra barn och barnbarn! Ingen risk för ett framtida Libanon eller shariasamhälle! Eller skall vi chansa, med våra efterlevandes framtid?

Men måste jag tillägga; det är osunt av ett land att inte föda sin egen befolkning! Så vi bör förstås i första hand satsa  på att stimulera det egna barnafödandet via ekonomiska bidrag och andra åtgärder.

Naturligtvis reser sig genast någon dumskalle upp och tjuter ”men det är diskriminering av muslimer”. Visst, vi diskriminerar för vår egen skull! Vi vill inte ha hit en ideologi som bara skapat problem i alla länder!

Öppna Europa för libyska flyktingar

n          d t a p  b t t t t g n n t m 

39 kommentarer (+lägga till din?)

  1. behrooozbist
    Aug 30, 2011 @ 19:50:41

    hur ska fungera med folk som vill inte alls utläningar, de är mot i så fall, om man stoppa invandringen på grund av brist på ekonomi eller andra oroligheter är en sak och om man försöka motarbeta mot folket med annan bakgrund som bor i Sverige på olika sätt är en annan sak. Jag menar att Sverige blir inte rikare om folket kan inte använda sina möljheter och gör slöseri för sveriges arbets kraft, jobba mot arbets krafterna på grund av det olika fördomar som en del har i deras hjärnor. Tänker vad hände i Norge, bara fördomar eller hat, hade han ingen orsak att han slår even en anna människan. Folket bodda där vanligtvis och visste ingen ting om såna attyder, bara en människan sitter tänker ensam själv och domma själv och straffar 100 humman själv utan prata med nån eller prata med dem som han offrade alla dem människornar för hans tänkande och fördommar. Vi är inte specialister eller en expert som kan bästmma över viktigare saker. En grupp folk som har studerat och jobbat kanske mera 30 år kan tänka på såna frågor och fortfarande kan de inte tänka att de är helt rätt. Hur gåt det en vanlig människa sitter i en bar och driker mycket alkohol sedan börjar bli expert på en stor frågan och svara alla lösningar och börja hatar en grupp folk utan att even han eller hon hade en knapp kontakt med dem en minut och börjar fördomma de så lätt.
    Jag vill inte säga invandrare är fri från fel men att man blir fordomas utan skäl och man kan inte försvara sig even veta hur folket tänker om honnom är jätte svårt. Alla vi människor är inte helt perfekt. Folket bara läser de begränsade media som ledas för plotiska syftet och börjar fördoma andra människor utan synd eller ingen införmation. DET HÄR STOR PROBLEM, tvär det är så och man känner inte tryggt genom alla och man blir isolerat i samhellet, är den, som svensk samhället är efter, so varsågoda följer såna attyder. Men vad ska hända för Sverige med folk gruppring. Tror ni demokrati fungera längre. JAG TROR INTE. Demokrati försvinner i Sverige om man följer såna bteende. MAN KAN TÄNKA ATT VÅRA MÖLJHETER KOMMER OCH BEGRÄNSAS om vi ta emot mycket folk till Sverige fast det är jätte sad men är kanske logik men (jag kan inte svara på den frågan, det experters jobb) , samtidigt om man vissa makt mot folk grupper bara för att man känner mäktigt inom mjoriteten och försöka nedbrytta folket på grund av deras utseende och bakgrund är inte klok, DET ÄR SAMMA SOM DU HAR EN BIL OCH SKA KÖRA BILEN UTAN DÄCK PÅ GRUND AV DET ATT DU TYCKER INTE OM SVART FÄRG PÅ DÄCKET , ÄR DET KLOK? jag menade att ett njöd Sverige kan styras väldigt stark och mål inriktad. Värför har vi inte mera Svensk hjärnor instelet svenk ansikte. Jag kan ser ut så ljus men fungera inte annu PÅ RÄTT SÄTT.
    SVERIGE BEHÖVER KLOKA OCH DUKTIGA HJÄRNOR , mentliten är viktig inte hur man ser ut, hur man tänkr är viktig,
    Tänker vad Rasism skapar en barnslig attityd som titta på människor som docka och genom rasist åskit det är mycket viktigt att hur ser du ut instelät hur du tänker och vad du har in din hjärnan, skäl och mentalitet är inte viktig längre.
    Så är inte lätt som ser ut att man så enkelt tänker och bestämmer och fördomma folk.
    DET ÄR LÄTT ATT SÄGA DEMOKRATI MED TUNGEN MED DET ÄR INTE LÄTT LIKASÅ SKAPA DEMOKRATI I ETT SAMHÄLLET.
    leva demokrati hella världen

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 31, 2011 @ 10:38:03

      Jag är INTE negativ till de invandrare och muslimer som redan bor i Sverige! Jag vill bara inte ha hit fler från muslimska länder eller med fel/ingen utbildning. Vi skall bara ta hit folk med utbildning som svenska företab behöver, inga andra!

      Svara

  2. behrooozbist
    Aug 15, 2011 @ 18:01:14

    Jag vill ha en Sverige fri från allt som kallas fanatism.
    Jag vill ha en Sverige att minsta som folk kan göra för varandra respektera varandra.
    Jag vill en Sverige som hella världen när kommer i hög sitt namn kommer i håg paradis.
    Jag vill ha en Sverige som välfarden kommer genom männskligheten för männskiligheten inte för pengar, material och makt .
    Jag vill ha en Sverige med jätte starkt managment som försöka hålla folket från okunskaphet och problem.
    Jag vill ha en Sverige fri, Stolt, hjälpsam, och rik.
    Nej jag vill ine nånting händer för Sverige föratt en succes Sverige har den formågan och tillräcklig rikedom som hjälpe andra.
    Om våra Sverige blir fattig orkar inte hjälp andra folket.
    Jag vill ha en Sverige som hella världen kallas den simbol av demokrasi and freedom.
    Jag vill ha en Sverige som blir center av det lösningar för hella världen och landet måste orkar det och det behövs mycket klocka folk som kommer här och hjälpa till för att landet utväcklas i högsta gradet.
    jag vill ha en Sverige som säljer allt utom vapen.
    För att Sverige nå på sån stor utväckling måste vara rik och starkt och införmerade och fri från alla möjliga tolkningar en äkta demokrati för hella landet och världen.
    leva demokrati och Sverige hurra hurra hurra……………………………..

    Svara

    • Anonym
      Aug 15, 2011 @ 19:18:57

      Fina tankar,B.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 15, 2011 @ 20:31:22

      Det låter bra!
      Men Sveriges viktigaste fråga idag är invandringen.
      Om vi fortsätter ta hit outbildade och arbestlösa från fattiga länder så blir Sverige fattigt så småningom. Vi skall ta emot dom med pass och asylskäl. I övrigt bara den arbetskraft som svenska företag behöver (arbetskraft som saknar i Sverige). Vad tycker du om det?

      Om vi fortsätter med dagens massinvandring så kommer dina barn att växa upp i ett fattigare Sverige. Vi kan inte hjälpa hela världen! Fattiga länder måste ta ansvar för sig själv!

      Hur länge skall vi hjälpa andra folk? Skall dom aldrig ta eget ansvar? Det är bättre att betela bidrag till utlandet än att ta hit massor av fattiga och outbildade! Gör nytta för många fler människor. Men egentligen är jag emot alla bidrag till utlandet! Varför skall ett skötsamt land betala pengar till ett land som inte sköter sig?

      Svara

  3. behrooozbist
    Aug 13, 2011 @ 21:22:07

    Ju mera kunskap och informerade männsikor desto mindre fanatism
    ( fanatism på olika sätt) och okunskaphet.
    Om en äkta demokrati fungera fri från kapitalism och girighet som bara följer pengar skapas i världen, inte bara påverkas den landet som var skapandet av den, till och med även det går och blir globalt i hella världen.
    Man kan inte som sagt röka sigaret och säger att jag vill inte konskevenserna.
    En äkta demokrati har ingen border och ingen begränsning i hella världen. Precis som Sverige som folk förvänta sig för välfarden säkert hella världens befolkning vill ha välfarden och bekvämhet.
    Ingen tycker om diktatorer inte muslim eller andra kultur. Islam, kristiandom, Godless, budaism, komonist, och camersialism + äkta demokrati = utväckling, klokhet, välfard, lycklighet, och meningsfull liv utan onödan besvär,
    Isalam eller vad som helst som religion och ideologi med tvung kan inte gå nånstans och påverkas på folket även i isalmic länderna kommer försviner om ska tivingas folket.
    Om isalm är så dåligt som du pratade om den så negativt så behövs inte du oroa dig för den för att I så fall fungera inte ingentans.
    Men du tänker på den mass murdering som händer i såna område in the name of the demokrasi i medelhavet länderna och krig och vapen och aukopation och vapen försjlning och ect göra folket att försvara sig eller fly från konflikt området + fanatism började växa upp med olika namn och till och med blev en lösning och revange för en grupp av männskor så det blev konsekvenserna väldigt dåligt.
    Inom alla huller och buller som kapitalismen skapades för sin fika det var vara vanliga människor som dödades och tortyrades och tappa liv och skadas på olika sätt.
    DÄRFÖR ATT JAG TÄNKER ATT INTE BARA SVERIGE NÄSTAN ÖVERALLT MÅST BÖRJAR JOBBA STARKARE PÅ DEMOKRATI föratt fanatism inte bara inom sverige KAN inte chanse att växa up även i andra delar av världen kommer och dör.

    Demokrati är första och sista lösning för hella världen och männsikan liv.
    Fanatism + med vad som helst ideologi eller kultur = destruction.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 22:15:49

      Du har rätt i att man inte kan tvinga demokrati eller någon annan ideologi på något annat folk! Folket måste själv välja, när det är moget! (jag har idag skrivit ett inlägg om det) Du har också rätt i att muslimer inte vill leva i krig, vara fattiga osv. Men alla vill inte ha demokrati! Tex vill talibanerna och anhängarna av iransk regimen vill inte ha demokrati. Vad anser du om iranska regimen? Hur vill du att iran skall styras? Är du inte rädd att islamisterna blir starka i Sverige om islam blir starkt?

      Vilken sorts demokrati vill du ha? Vill du att alla vuxna skall få rösta och vara valbara? Som den svenska eller t ex den iranska, eller som något annat land? (många anser Iran vara en demokrati). Vill du ha total yttrandefrihet och jämlikhet? Då kan vi inte lyda Koranen.

      Jag förstår att muslimer inte vill vara fattiga. Problemet är att hög vetenskap (som i väst) inte kan existera i ett muslimskt land. För om folk inte kan tänka helt fritt så kan inte hög vetenskap fungera! Islam begränsar tankefriheten och hindrar ekonomisk utveckling. Varför är annars alla muslimska länder så fattiga (om dom inte hittat olja)? Det måste finnas en förklaring. Den kan finnas i nästa stycke:

      Sen har islam en inneboende politisk konflikt! Å ena sidan har du fundamentalister som vill införa sharia, å andra sidan har du moderata muslimer. I varje muslimskt samhälle finns alltid en risk att islamisterna får makten om man inför fria val (Algeriet, Turkiet, Gaza osv). Många kommer att vara rädda för den möjligheten och inför därför diktatur (Egypten, Syrien, Tunisien, Saddam Hussein etc). Så det är farligt att införa verklig demokrati i ett muslimskt land! Därför blir det ofta diktaturer eller shairastater! Det är ett fruktansvärt dilemma! Det hindrar ekonomisk utveckling i dom muslimska länderna! Får Sverige en muslimsk majoritet får vi samma dilemma, med samma konsekvenser!

      Svara

  4. behrooozbist
    Aug 12, 2011 @ 23:08:38

    Fast det är bra och dålig exemplar överallt men jag ska pratar om nånting som hände i gamla persiska historien och det är jätte spännande att man veta. Iran som ett land hade varit en syftet för alla som bodde runt om den på grund av det geografiska position som Iran hade. Varje land eller nation som skulle kriga eller gå till andera delen var tvungen och passera Iran och resultatet hade varit att det kommer massa folket i landet på olika sätt som finns i historien och med ett annan kultur och mentallitet. Men som hände I gamla persiska riket om de var arab eller grek eller mogoliga det spelade ingen roll för att de blivit så snabbt iranier och historien visade att varför alla olika stammar efter anfall och ockupation eller utvandring då blev dem en helst persisk efter en generation .För att persisk kultur var så starkt med högt gravitation att fånga folket och bytta deras tänkande. I pratade antingen om den här för att bevisa alla att om majoriteten kan smälta multi kulturer i svenska kultur då de visade att svenska kulturet är väldigt starkt att folket automatiskt adoptera själva till den. och på så sätt alla de folk med annat bakgrund blir en del av produktivitet och Sverige kan njöts från deras arbete, krafter och förmågan och når till syftet.
    Så blir det starkt kultur. Om man försöka att separera folket och lägga de på olika grupper. finns ingen chans att leda folket och alliansen försvinner.
    Att leda folket och använda deras arbetskraft och skapandet är största konst. Management är så viktig.
    Tänker också att vad du planter eller investera och du kommer skörda.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 01:50:56

      Jag önskar alla muslimer tänkte som du! Du verkar ha ett stort hjärta! Jag har en oerhörd respekt för den forna persiska stormakten, Xerxes mfl! Det gör mig sorgsen att se hur detta fina folk nu regeras av mullorna! Iranierna är kultiverade, intelligenta och ambitiosa människor! Jag önskar verkligen att detta fina folk får en sekulär demokrati.

      Perserna var alltså inte muslimer. Jag tror att islam är starkare än andra kulturer, en starkare tro! Så om islam blir starkt så går den andra kulturen under. Tyvärr är det så att fundamentalismen inom islam har blivit starkare, inte svagare, de senaste decennierna.

      Jag vill inte att islam växer i Sverige (stopp på massinvandringen). Och jag vill att alla invandrare behandlas väl! Om antalet muslimer blir oförändrat 5 % även i framtiden, så har vi inget problem enligt mig. Och alltså ren asylinvandring och ren arbetskraftinvandring. Då säkrar vi Sveriges ekonomi, vilket gynnar alla här.

      Jag skall svara på dina andra kommentar imorgon!

      Svara

  5. behrooozbist
    Aug 12, 2011 @ 21:27:08

    Det är ok om man hjälper på folket , Det måste man uppskatta Sverige, Det är absolut behövs som en muslim vissa respekt till svenska samhälle even mera än andra nationer föratt som muslim vi bombades från media miljarder gånger, I den tjugo år sedan vi dödades på olika sätt mer en 5000,000 i Iraq , Iran , och bussni herse govinia, , palastinien, bara genom 20 år och den här summan är värsta siffror som hände från 1878 till 2001. Jag som muslim uppskatta Sverige och välgörenhet jätte mycket, Jag är stolt och jätte glad om en dag jag går ut och en svenska person prata med mig och jag känner till han eller hon känner bra och trygg med mig för att jag är en människa och jag behöver att den samhället som jag bor ta mig i själv och ger mig stödd att min existerande har en mening för samhället och folket. Jag gärna vill inte säga svenskar och säga inselett folket för att jag känner att jag är inte ute från den här majoriteten. Jag hatar precis som andra lokala folket (svenskar) kriminaler och och kriminalitet,Jag hatar dem för att de förstör allt för mig tusen gånger värre än för andera folket och jag måst brännas för deras dumma beteende som en positiv människa och vill leva glada med folket här och ger glädje och ta energi från folket . Jag är stolt för Sverige för att det finns mycket bra människor fast de är lite oro och kanske tveksam mot oss samtidigt jag förstår dem,

    Jag är oro för landets fram tid och jag pratar med folket att låta inte Sveriges industri och teknologi gå andra länder och hålla våra rikedom för våra samhälle. Jag vet inte vilket bild folk har för muslimer men det verkar idag vi ser ut farligt fast i verkligheten är vi inte , men när man nämnas muslimer man måste tänka att vi har jätte olika folk som kommer från olika delar från muslim länder och alla är inte det samma. En del är väldigt utbildade en del också är inte. Men samtidigt man måste titta på Sveriges invandring polotik som hade varit aktiv att hjälpa folket och naturligtvis hade Sverige inte en kommersialism invandring, eller utbildade invandring, i sista tidena. De försökte vara mycket aktiv föratt hjälpa folket att som har väldigt problem och så det blir så här att en del kommer här som har inte ingen chans att kan ha en snabbt och tidigt anpassning med folket här. Sverige är en riktigt utvecklade lr and och folket är mesta utbildade och tänker hur är svårt för en Somalier som ska bor här och är jätte svårt för de före de kan komma på den nivå som systemet behöver fast som jag de är jätte duktiga och lär sig väldigt snabbt.

    Men samtidigt har jag ingen önskemål att Sverige byttas med religion.
    Jag älskar Sverige men fantastiska kvalitet och vackra kyrkor och vekert jul och kristinadom kultur, Krismass är spännande och special känslan. Jag vill ha Sverige med fantastiska sommar och vackra och missiga mörker som man känner jätte tryckt med tjusar i hemman.
    Jag känner nöjd med folket och landet med alla spännande kurser som man kan lär sig i högsta gardet.
    Hoppas folket känner att bara kylanden och den oroande som de har det är namnet som vi bara oss och samtidigt vi också är mycket hopplöst och oro för våra framtiden att vad ska hända för oss för att efter mycket år hur måste vi leva här. Finns nån fram tid för oss och våra barn om folket ska vara ärg och hela tiden mot arbete.
    I så fall för den delen av folket som är arbetare vill jobba och den minsta som de för vänta är trygghet och glädje, Men jag vill svara också att om ni behöver invandring det är orättvis att bara tänka att det är musliemer som är dåliga. Om du behöver arbetskraft eller vill ha hjälpa folk eller behöver utbildade människor gör ingen skillnad mellan folket , bara tänka efter fem miljon marssmurdering som hände på olika sätt i den här sista två decennium mot muslimska samhällena som resultatet är idag de har blivit hotat och dödat och turtirat förstås det är så klart att de började fly från den där områdena och leva i en överlevnad process.

    Jag vet inte mera men för mig är helt klart Jag är jätte glad att Sverige har mycket bra folk och det finns många som tänker väldigt djupande aven med ensidig media med syftet att uppmana folk att mest på den sättet som de vill men fortfarande finns mycket folk att tänka individuell och före påverkas av media dommas allt med deras klokhet och sunt för förnuft , Jag vill inte kriminal er i Sverigeoch det räcker som bor inom landet vi behöver inte mera. Jag vill inte folk som kommer här för att också leva som kung känna mycket pengar och fyll deras kapitalistiska drömmar. Sverige ett land som man kan leva lagom och man behöver inte vara rik på så sätt att samla mycket pengar. Rikedom för Sverige är folket som alla har basen att leva glad och lagom. Ska bli rik kommer inte här gå till USA eller andra kapitalistiska länder. Sverige är ett land som först människa har värde sedan pengar. Om du vill inte svensk antyder att de lever inte för att vara rik de lever för att alla blir rik .

    Jag som en människa med muslim bakgrund säga till alla om man kommer till Sverige måste man jobba och studera precis som andera folket här. Tänker inte samla pengar tänker att leva bra och lagom men lära och utveckla. vara tacksamma och glad. ta och ger.
    Vissa folket vem är mest bra med dina beteende och döda främling fiendrigskap . Döda alla negativa antyder runt om dig och visa du är inte farlig aven tvärtum du är väldigt skickligt och bra.
    demokrati är du och jag och alla som lever och respekt för alla.
    från en muslim

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 13:30:48

      Du skriver många kloka ord! Jag har gjort fet text av några viktiga saker du skriver.

      Du vill inte att Sverige skall ändra religion. Men det finns många muslimer som tycker annorlunda än dig! Sveriges fyra största muslimska organisationer är islamistiska, dvs vill att Koranen skall reglera samhället. Låt oss låtsas att Sverige får en muslimsk majoritet (vilket är möjligt i framtiden). Vet du säkert att dom inte röstar islamisterna till makten? Vet du säkert att Sverige inte blir ett nytt Iran? Vill du hindra att Sverige kan bli ett nytt Iran, eller vill du chansa?

      Om du tittar på alla muslimska länder så ser du att inte ett enda har god ekonomi, demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! INTE ETT ENDA! Dessutom har inget muslimskt land någon ledande vetenskaplig utveckling. All teknik och all vetenskap har hämtats från väst! Så jag tror att islam hindrar vetenskapligt tänkande!

      Dvs om Sverige får muslimsk majoritet så får vi sannolikt dålig ekonomi och kanske t om sharia. Även om vi ”bara” får dålig ekonomi blir det katastrof! Vi blir som dagens muslimska länder, som ingen vill bo i!

      Jag känner respekt för dig och för många muslimer. Men jag ser islam som en religion som omöjliggör ett samhälle med god ekonomi, demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet. Ju fler muslimer som bor här, desto svårare blir det att åstadkomma detta! Därför får inte den muslimska befolkningen öka ytterligare.

      Låt mig förenkla problemet: om vi tar hit 20 miljoner människor från Somalia, så har Somalia flyttat hit, eller hur? Vill du det? Vill du ha den utvecklingen? Det är överdrivet, men jag tror du förstår poängen.

      Är jag diskriminierande? Ja det är jag! Men av ett viktigt skäl: hela landets bästa, för din skull, för din familjs skull, dina efterlevandes skull och för alla andras skull!

      Vi skall ta in dom som har pass och verkliga asylskäl. Ingen skall släppas in bara för att han är fattig! I övrigt endast arbetskraftsinvandring. Då löser vi alla problem!

      Svara

  6. behroooz
    Aug 11, 2011 @ 20:21:26

    Är den värsta hot muslimer? Hot mot demokrati är är är är rasism.

    Nationalism, Muslim , jude , kristiandom, buddaism, och alla ideoligier som tivingas andra folket är hot men om en folk grupp lever utan problem och nämnas oskyldig för bara deras existerande och troende utan utan att rätta andera måste fördommas för nånting som har aldrig gjort den.
    Det problem är verkligen svartskjuk mot folk grupper. Rassismen kan inte se att folket skratta eller vara glada eller ha lite bekvemhet.

    läman folket lever med varandra . låta folket vara glad när de ser varandra. låta alla känner trygg.
    låta folket respektera varandra. Försökar inte skaffa klyfftor.
    låtta Sverige blir en riktig demokratik land. Med hot och trorr och rasism och fiendringfrämlinskap Sverige blir inte bättre.

    Skappa inte kriminalitet med hat mot folkgrupper.
    låta folket känner till trygg och nöjd och känner hopp att de här nån ting som kan vara stolt över.
    låta folket känner till att de är stolt över sverige fast de födds inte här men de är stolt annu föratt Sverige lära dem, ger dem , trygghet och demokrati.
    Sverige har mycket invandrare försöka aliera dem och leda dem och njöta av dera kraft och hopp gladje.
    Rasism och hot kan gör ingen ting om bara tita på histori det är inte mycket långt.
    Värför vi männsikor aldrig lära oss och gör samma fel hella tiden

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 11, 2011 @ 21:38:11

      Jag håller med om mycket vad du skriver! Du och andra muslimer som bor här är inte mitt problem! Men jag vill inte ha hit fler muslimer!
      Vi bör ta hit dom som har verkliga asylskäl och pass. I övrigt tar vi bara hit folk med rätt utbildning, som svenska företag behöver! Är det OK för dig?

      Svara

    • Anonym
      Aug 12, 2011 @ 21:33:49

      Rent spontant, vilken fin kommentar.

      Svara

  7. behroooz
    Aug 11, 2011 @ 19:42:46

    Hejsan, jag är en muslim och vill prata om MOLLA NASREDIN en komdi karaktar som hella persiska folket prata om honom och skratta mot honnom. En dag molla tappade sin pengar nånstans in mörket och föratt han kunde inte hitta sin pengar i mörket han började gå i ljuset och letade efter sin pengar och folket runt honnom som blev väldigt förvånad och frågade att vad är där som molla letar efter det och molla förklarade att han tappade sina pengar i mörket men på grund av det bristandet av ljus han ska hitta sin pengar i ljuset .
    Jag ska säga med den här sagan att folket förstår inte var ligger deras probmlem. Mesta vet inte varför idag finns mycket ekonomi problem eller brist på allt.
    Jag skulle förklara att folket har fel. Bråkar inte, det är svart och vit.
    Idag är muslimer och imorgon kanske in annan folkgrup men i så fall i varje gång det finns en del folk grupp som är dåliga. Och alla rädda för.
    Bara en fråga tror ni med mycket dikrimminering och rasistikt betyende kan man förvänta sig muslimer eller en anna grupp av människor visa vad? ärlighet och eller kärlek för en del av människor som hatar dem? vad tror ni inom sverige ellen nån annat del av världen.
    Man planterar hat och man körda hat.
    Musimer eller vilket som helst folk grup påverkas av finedringfrämliskap.
    alla männsikor har samma root och samma reaktion.
    Du prata om hot om muslim,,,, laser man och neonasismen är inte hot. Den som hände i Norge var inte hot. Hitler som var 100% eoropiskt product var inte hot. Atombomben i nakazaki och Hiroshima var inte hot? mass murdering i Iraq 2000,000 civila människor är inte hot.
    400 år kolonisation (murdering , plundring, militar ockupation, döda 50,00000 civila folk i europa i andera värld kriget ) är inte hot.
    sälja vapen till diktatorer och känna pengar på blod av folk grupper är inte hot. tror på olika delar av europa länder men höger extramister är inte hot. sälja miljarder dollars vapen till saddam hossien föratt döda mer en miljon fem hudera tusen folk från iran är inte hot. kemikalier bomber och strid flyplan och kanoner och fy fun alla dödande industri
    är inte hot. Mass murdering tutsi i afrika som ledades med frankrike och europiska union var inte hot. hur mycket vill du ha partar jag om dina konstnärer inom historier mot folkgrupper jag tror räker det att du förstor att du vet ingen ting, Sverige är lite lilla land och broende till tusen talls andera länder du vet inte stakare men dina plotiker vet det .
    du sitter här och bar fantasiera och skylier på folket.
    Komonister igår muslimer idag kanske chiniser imorgon man vet inte
    bara sitter fantasierar här. Jag vet inte even du kan stava demokrati eller even du förstår vad betyder demoktrati. vet du inte alls vad betyder det . det räker inte bar öppna munen och säga demokrati.
    när du kan inte even stava den, vara säkert den som hittade första gången den här ordet visste det inte hur idag tolkas hans skapelse.

    Räker inte att man bara ser ut blond samtidigt man måste betya och känner till vad är vad?
    Jag önskade att du gav våra länder bara kylskop. inte vapen som tvingas oss kommer hit och lyssna mycket skick snack.
    om du är verkligen är arg på invandring pratar med dina plotiker att säljer inte vapen till sina bästa kära och nära kompisar diktatorer föratt hotta deras folk.
    MR DEMOKRAT

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 11, 2011 @ 21:42:07

      Återigen. Du verkar ha sunda åsikter! Det enda jag vill är att stoppa massinvandringen. Inte bråka med eller kasta ut muslimer! Är det OK för dig?

      Svara

  8. Erik
    Mar 15, 2011 @ 20:53:44

    Åk till Södertälje, besök Ronna och Hovsjö så får du se hur kristen invandring från mellanöstern ser ut. Där började de svenskfientliga kravallerna på 70-talet. De beskjuter polishuset och bedriver gruppvåldtäkter. Mellanösterns kristna är sämre integrerade än muslimer från ex bosnien. Det handlar inte om religion.

    Så kära SDàre, ta med er blonda dotter till ronna en mörk kväll så kanske ni släpper era ”islamiserings” teorier och börjar leta efter den verkliga orsaken bakom problemet.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 15, 2011 @ 21:23:33

      Jovisst är all kriminalitet illa! Dock har dom ingen agenda att omvandla Sverige till en shariadiktatur! Kristna invandrare är helt OK för mig! Vi kan vara trygga för att samhället förblir demokratiskt och det är det viktigaste!

      Svara

      • Erik
        Mar 15, 2011 @ 21:36:56

        Jag kan inte svara för syrianernas (kristna) planer för hela Sverige. Men de är väldigt tydliga med sina planer för Södertälje. De säger öppet att Södertälje är syrianer/assyriers och keldeers huvudstad.

        De har flera satelitkanaler som kan ses både här och över hela mellanöstern där syrianer uppmanas lämna Irak,Syrien, Libanon, Turkiet mm för att flytta till huvudstaden.

        De är också mycket tydliga med att svenskar skall lämna deras stad och att svenska tjejer är horor. Sharafs hjältar som kan jobba mot hedersförtryck i Botkyka, rinkeby, bergsjön och rosengård kunnde inte stanna i Södertälje en månad. De blev genast hotade till livet för att de uppmanat kristna syrianska tjejer att ”inte följa sin kuktur”

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 15, 2011 @ 22:48:53

          Återigen, all problematisk invandring måste stoppas! Muslimerna orsakar liknande och värre problem och dessutom är de systemhotande, vilket syrianerna aldrig blir!

          Som med alla andra samhällsproblem bör dessa utredas sakligt och öppet! Därefter måste åtgärder vidtas. Men så länge det inte görs med det muslimska problemet kan vi inte kräva att det görs med det syrianska!

          Du kanske förstår att systemhotande problem är mycket allvarligare än alla andra?

          Svara

  9. Stefan K
    Mar 10, 2011 @ 19:51:24

    Sydamerikaner?
    Har inte Sverige nog med kommunister från Chile?

    Annars håller jag i stort med dig. Hellre 100 arbetskraftsinvandrare från Thailand än 50 bidragstagare från Somalia.

    Svara

  10. Micke
    Mar 10, 2011 @ 14:10:28

    Bra artikel!

    Att generalisera är inte att diskriminera, Människan generaliserar (drar alla över en kam) dagligen och detta är ett absolut måste för att kunna se på mänskligheten i ett bredare perspektiv.

    Svara

  11. Olbap
    Mar 10, 2011 @ 12:06:15

    Islam/muslimer = inte en ras, inte en nation, inte en etnisk folkgrupp. Vari ligger rasism att vara emot muslimer? Är det rasism att vara emot kristna?

    Svara

  12. Bahlool
    Mar 10, 2011 @ 10:18:11

    Så islam bär skulden för att galningar spränger upp sig själva och bombar andra muslimer? Så att muslimer tar avstånd från detta, att Koranen själv säger att man inte får skada oskyldiga, inte ens ett träd, att hadith, att lärda, säger att man inte ska skada oskyldiga enligt islam, det spelar ingen roll, men din ignoranta analys ska?
    Dessa personer som spränger upp sig själva är lika sjuka som en svensk som skjuter ihjäl folk för att de är mörka. Det bisarra är inte dessa fall utan det bisarra är att du inte ens kan se logiken i det och försöker hitta andra anledningar som inte finns.
    Tittar du på folk från asien så ser du att de också har våld och även självmordsattacker (ex tamilska tigrarna, afrikaner och herrens befrielsearme) eller varför inte olika nationalistiska organisationer i Europa som mördar och hotar och bombar?
    Men sådana är ju vita, och då är det ok att mörda 😉
    Du kan ju även förklara för mig hur Islam bär skulden för att USA mördat fler civila i Irak och Afghanistan än talibanerna och terroristerna..

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 11, 2011 @ 16:00:17

      Du vet lika väl som mig att Koranen har jättemånga påbud att döda otrogna! Men som du säger även påbud åt andra hållet. Dvs Koranen kan utnyttjas både i fredligt och våldsamt syfte, allt efter önskemål. Koranen och haditherna har alla påbud som behövs för terrorism. Varifrån tror du dom fått sina idéer? Från Kalle Anka?

      Nej, den vanlige muslimen har inte ansvar för vad andra muslimer gör. Min poäng är att muslimer som grupp, medför allvarliga problem, som ingen annan grupp medför! Som individer är det en annan sak! Medan individen kan vara bra, så är det ideologin som sådan vi måste beakta i ett grupp-perspektiv. Därför är det bäst för vårt land att begränsa den muslimska massinvandringen!

      Poängen är att det ligger inte i Sveriges intresse att stärka islam i landet. Terrorism är ett mindre problem jämfört med risken för att demokratin avskaffas vid muslimsk majoritet. Avskaffas den inte så har vi likväl jätteproblem som nu finns i de muslimska länderna. Jag anser att islam har skapat alla problem som drabbat de muslimska länderna i form av fattigdom, oroligheter, bristande teknologisk, ekonomisk och humanitär utveckling. Blir islam starkt här så får vi samma problem. En nedåtgående spiral!

      Vad gäller andra terrorgrupper, som Baskerna, Tamilska tigrarna etc så är dom inga internationella terrorister, så dom utgör inget hot mot oss!

      Jag tror jag har skrivit tidigare att vi gott kan lämna alla muslimska länder åt sitt öde, förutsatt att vi inte sen tar emot alla flyktingar som blir resultatet! Förutsatt att vi får köpa olja så vore det toppen. Resultatet skulle bli elände i hela den muslimska världen. Länderna är inte mogna att ta hand om sig själv. Dom enda länderna som har god ekonomi är dom som hittat olja. Resten är fattiga. När oljan tar slut blir det massvält i hela arabvärlden. Dom är som bebisar som inte kan stå på egna ben! Utan väst skulle muslimska länder leva i medeltiden. Utan judarna skulle vi nog få skruva tillbaks utvecklingen 100 år. Det är den bistra sanningen!

      Svara

  13. Alex.pe
    Mar 10, 2011 @ 00:45:07

    ”…som erfarenhetsmässigt innebär en massa problem…”

    Snacka om en massa rasistiskt dravel, att du inte skäms. Det är ju äckligt hur mycket rasism det är på den här bloggen. Du kan ju inte rört dig utanför din bostad av rädsla för muslimer. Och om du någon gång skulle få för dig att gå ut fnyser du säkert åt de du uppfattar som muslimer.

    När ska du skriva om sjuka svenska våldtäktsmän som för sig både på barn och vuxna, sjuka svenska män som sitter och prickskjuter invandrare? Du kanske inte ser detta. Du kanske är helt förblindad av din övertygade rasism… Synd. Eller patetiskt.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 10, 2011 @ 01:51:11

      Kan du berätta vad positivt islam har tillfört vårt samhälle? Jag kommer inte på något alls! I princip bara skit!

      Vita som prickskjuter invandrare är en enskild dåre. Han drivs inte av religiösa skäl. Så vår religion/ideologi kan inte kritiseras! Däremot drivs islamister av islam så islam kan kritiseras!

      Berätta vad gott islam har tillfört vårt samhälle!

      Svara

      • Lövet
        Mar 10, 2011 @ 15:36:43

        De kristna fundamentalisterna är de enda riktiga kristna, resten är ögontjänare och de ”tror” på treenigheten som en typ av efterlivsförsäkring.

        Riktiga kristna vill lära ut skapelseberättelsen i skolor som en vetenskap.

        Riktiga kristna skjuter läkare.

        Riktiga kristna som Lord’s Resistance Army, Posse Comitatus, Hutaree, Jerry Falwell, Ronald Reagan, Pat Robertson, George H. W. Bush, Newt Gingrich och George W. Bush.

        Alla andra är inga riktiga kristna.

        Vad positivt har kristendomen tillfört vårt samhälle? Kom inte dragande med upplysningen och industrialiseringen som uppstod kristendomen till trots. Nordborna hade det bättre med Asagudarna. Sedan vi börjat tro på Bibeln har vi blivit en randnotis.

        Svara

      • Alex.pe
        Mar 10, 2011 @ 22:19:36

        Oj, vänta lite. Är du sarkastisk? Eller är du en 6-åring som nyss lärt sig läsa och skriva?

        Ditt svar är faktiskt det dummaste jag har läst. Nu börjar du tala om ”vita”, som om ”vita” inte kunde vara muslimer. Som om vitt skulle vara en del i att vara svensk.

        En intressant fråga, vad har islam tillfört för gott till samhället..? Ska jag vara ärlig kan jag inte svara på rak arm. Jag antar att de bidragit på samma sätt som alla andra människor. De är ju människor, inte sant?

        Det skulle vara mer intressant om du ställde samma fråga om andra folkgrupper. Vad har kristendomen fört med sig till samhället? Ska vi generalisera lite, den metod som är den enda du kan använda. Ska vi slänga ut alla katoliker också? Jag menar, de går i kyrkan men tycks ju bara bli våldtagna där av perversa präster. Eller det kanske också är individer? Det kanske också går att avfärda likt allt annat med dina svepskäl.

        Jag börjar fundera på om du är sarkastisk och egentligen bara vill skapa opposition mot SD. Jag kan i annat fall inte förstå hur man kan skriva så vedervärdigt korkat, daåligt, inkompetent, fördomsfullt och dessutom utan grund. Väldigt underligt…

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 11, 2011 @ 15:44:41

          Skrev jag att vita inte kan vara muslimer? Jag skrev ”Vita som prickskjuter invandrare är en enskild dåre. Han drivs inte av religiösa skäl” Skärp dig!

          Du kan inte nämna något positivt alls som muslimerna tillfört vårt samhälle! Ändå tycker du att jag har helt fel! Enligt dig själv så har muslimerna inte tillfört något positivt utöver vad andra tillfört. Däremot har dom tillfört oerhört mycket negativt som inga andra grupper tillfört: terrorism, hedersmord och annat hedersvåld, krav på inskränkningar av yttrandefriheten och mycket annat negativt! Slutsatsen måste bli att muslimernas bidrag är mycket mer negativt än andra gruppers bidrag. Vi bör alltså satsa på att få hit icke muslimer! Låter det bra? Eller har du en förkärlek för muslimer? Om du har det, förklara varför!

          Vad har kristna tillfört de muslimska länderna? Oerhört mycket! Elektriciteten, glödlampan, TV, radio, internet, bilar, flygplan, MC, moped, läkemedel, kylskåp, frys osv. Och demokratiska värderingar som slagit rot i ett flertal utomeuropeiska länder. Räcker det? Vår överlägsenhet är helt odiskutabel! Muslimernas bidrag till mänskligheten är nästan noll, trots att dom utgör 25 % av mänskligheten. Snacka om fiasko! Se på judarnas bidrag: 11 miljoner bor i Israel och 157 Nobelpris! 1,5 miljarder muslimer och 7 Nobelpris! Misslyckat är bara förnamnet! 2000 gånger större chans att en jude får Nobelpriset än en muslim! Fy fan!

          Pedofiler jagas inte i muslimska länder som hos oss! Skulle dom skriva om muslimska pedofiler skulle tidningarna inte få plats med annat, förmodligen! Samma sak med våldtäkter. Inom äktenskapet är våldtäkt fullt lagligt! Inget tidningarna bryr sig om.

          Inom kristendomen och katolicismen är pedofili förbjudet, så det kan inte skyllas på religionen! Men inom islam är pedofili påbjudet så det kan skyllas på islam!

          Anser du att Sverige blir tryggare ju fler muslimer vi får i Sverige? Föredrar du att dina barnbarn växer upp i ett Sverige där muslimerna har stor makt?

          Svara

          • Lövet
            Mar 11, 2011 @ 16:44:55

            Du är medveten om att utan algoritmer skulle de flesta av dina ”kristna”(HAHAHA) uppfinningar inte finnas!!

            Elektriciteten – William Gilbert: ateist och kopernikan, glödlampan – Thomas Alva Edison var ateist, etc.

          • KLARTEXTEN!
            Mar 12, 2011 @ 05:47:12

            Deras upptäckter och uppfinningar skedde i kristna samhällen. Utan upptäckter och uppfinningar från kristna samhällen skulle muslimerna fortfarande leva i stenåldern! Berätta om muslimska upptäckter och uppfinningar.

          • Lövet
            Mar 11, 2011 @ 18:30:24

            ”Inom kristendomen och katolicismen är pedofili förbjudet”
            Jaså? Varför står det ingenting om det i Bibeln? Varför var Maria gift och födde Jesus när hon var 12 år gammal? Är den kristna Guden Pedofil? Var snuskgubben Josef pedofil? Enl Talmud är det lagligt att gifta sig med en flicka med åldern 3 år och en dag och bekräfta giftermålet med samlag etc etc.

          • KLARTEXTEN!
            Mar 12, 2011 @ 05:54:37

            Är du så jävla okunnig att du inte vet att ingen knullade Maria för att hon skulle föda Jesus? Det var en jungfrufödelse! Du är patetisk!

            Judarna gifter sig inte med småbarn! Muslimerna gör det! En jävla skillnad! Muslimernas främsta förebild hade samlag med en 9-åring! Fakta!

    • Sonja
      Nov 11, 2011 @ 16:04:02

      ”Sjuka svenska våldtäktsmän” är väl procentuellt rätt få, och de har sällan en ideologi som har sitt fäste i en religion. Författaren uppmärksammar inte sådana marginalgrupper för att de inte är relevanta i sammanhanget; inte relevanta ö h t, faktiskt. Ungefär som skumbananerna i en godisaffär.

      Svara

  14. oskar
    Mar 09, 2011 @ 23:26:09

    Artikelförfattaren tror tydlugen att Reinfeldt är nån världshärskare som skall tillfrågas när dom skall göra ett gripande.
    Dom tror att hans muslimkramande är känt även där.
    Men han är en piss i havet för dom.

    Svara

  15. Jan.A
    Mar 09, 2011 @ 18:20:28

    Islam är som en varböld likt rävskabben finns bara ett
    botemedel.

    Svara

  16. Jerry
    Mar 09, 2011 @ 17:32:01

    Det är inget fel på att vara Irakier och absolut inget fel på att vara Muslim.

    Enligt hans fru var han ENSAM ansvarig för sina handlingar….
    Må Allah INTE förlåta honom.

    Men man kan fråga sig hur Taimour som var en 28 år gammal irakisk-svensk (föddes i Bagdad och växte upp i Tranås) med ett svenskt medborgarskap från 1992 en stolt Irakier, men inte en stolt svensk.

    Han älskade sitt land och sina förfäders land: Irak.

    Som medborgare avses i modernt språk en person som har fulla politiska och sociala rättigheter och skyldigheter i en stat.

    Jag undrar varför en individ med svensk medborgarskap som INTE älskar sitt adoptiv land har rätt för svensk medborgarskap.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 10, 2011 @ 01:34:50

      Svaret finner du i islam! Läs t ex mitt inlägg ”Islam for dummies” i marginalen till höger.

      Det har väldigt mycket med att vara muslim att göra! Din kommentar är typisk för dom som inte kan islam.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: