Bör vi ha muslimska nämndemän?

Enligt Tingsrätten kan en nämndeman sparkas ifall han inte anser att alla människor är lika mycket värda. Då måste alla troende muslimer sparkas, eftersom dom inte anser kvinnor och homosexuella vara lika mycket värda! Islam diskriminerar uppenbart dessa två grupper. Dessutom anses alla icke muslimer vara mindre värda än muslimer.

Själv anser jag att den som inte värnar alla människors lika värde, inte är lika mycket värda som andra! Dom utgör en belastning för samhället! Dom motarbetar våra mest grundläggande värderingar!

Fel att sparka SD-nämndeman

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sten
    Apr 09, 2011 @ 23:50:17

    Muslimer ska inte få sitta på någon beslutsfattande post överhuvudtaget!

    Svara

  2. Nidar
    Apr 09, 2011 @ 19:06:38

    ”Själv anser jag att den som inte värnar alla människors lika värde, inte är lika mycket värda som andra!”

    Vaddå?!? Fattar du själv vad du skriver? Klockren motsägelse! Tack, du gav mig ett gott skratt!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 09, 2011 @ 22:58:26

      Glädjer mig att du nästan förstod vad jag menade! Absurditeten var just min poäng! I en djupare mening innebär detta att den som som vill avskaffa jämlikheten inte skall åtnjuta den! Jesus gyllene regel i annan tappning: Han sade typ ”behandla din nästa som du själv vill bli behandlad”. Min variant är: ”behandla din nästa som han behandlar andra”

      Svara

  3. PK-Hubert
    Apr 09, 2011 @ 13:57:09

    Varför skulle inte en muslim kunna vara nämndeman? Finns många muslimer med demokratiska värderingar, förmodligen lika många som inom andra religioner.

    Och du som hade ”skojat med bögarna”, du kan gott stanna i din lilla medeltidshåla. Åtminstone tills du har mognat lite.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 09, 2011 @ 22:53:29

      Ifall man måste dela vår grundläggande syn på ”allas lika värde” för att bli nämndeman, så måste alla troende muslimer uteslutas! Dom anser ju att homosexualitet skall förbjudas och att kvinnor är mindre värda. Uppenbart att den muslimska tron inte står för allas lika värde! Jag kan garantera dig: alla troende muslimer anser att homosexualitet bör förbjudas och att kvinnor skall vara underordnade männen! Det skulle jag också tyckt, ifall jag var muslim. Dom skall tycka det, annars sviker dom sin religion! Så det är inget konstigt med det!

      Varför får man inte skoja om bögar? Kan du förklara det? Det tror jag vi alla gjort! Jag tycker man får skoja om allt möjligt, med få undantag.Kommer nog strax att göra ett inlägg på det temat. Stay tune! Dom som t ex är lite fjolliga inbjuder definitivt till skämt. Jag menar en man som för sig som ett fruntimmer får tåla att man driver med honom/henne! Så länge det inte är rått utan görs med hjärta och gott humör. Det är ok att skoja om Sverigedemokrater t ex.
      http://www.youtube.com/watch?v=UHBY0szYz6I&w=480&h=390
      http://youtu.be/TN8Mp3FXiUg

      Svara

  4. Kalle
    Apr 08, 2011 @ 19:56:40

    Fråga mig ! Jag fick sparken från en tingsrätt för att jag hade skojat med bögarna. Uppenbart fyllsnack men en kommunist i Göteborg hade samlat ihop alla mitt snack och skickade en anmälan dels till M dels till tidningarna och t o m statsministerna. Och jag kastades ut med huvet före. Fick inte ens tillfälle att försvara mig eller ens förklara mig. Så går det om man har en feg partiledning. De kunde svarat, att det är hans privata åsikter bara.

    Svara

Kommentera

