Vad ligger bakom kidnappningen?

Nu har i vart fall flickorna återhittats välbehållna.Två flickor 1 och 3 år, kidnappas under mammans övervakade umgänge med barnen i norska staden Brandbu. Två män grips senare i flyktbilen som ägdes av Imam Sadulla (enligt Politiskt inkorrekt). Flickorna var dock försvunna. Tillåt mig gissa att männen är irakier.  Pappan och två andra greps i samband med att barnen påträffades, så uppenbarligen låg pappan bakom kidnappningen.

Nu vet vi inget om föräldrarnas relation och varför den irakiske mamman bara hade övervakade besök. Nu vet vi att alla inblandade är irakier, föräldrarna, barnen och övriga.  

Jag förstår inte varför man inte från början kan ange deras relation, etnicitet, vilken form av umgänge pappan har med barnen, varför kvinnan bara har övervakat umgänge och vilken relation de gripna har till familjen. Har föräldrarna ens uppehållstillstånd? Utvisningshotade?

Drama i Norge.  Barnen togs från sin mor.  Maskerade män hoppade ur svenskskyltad Saab och kidnappade två norska småflickor TV: ”Barnen grät och deras mamma skrek” Blev vittne till kidnappningen    Här kidnappades flickorna  Här greps männen

 8 0 9
8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lövet
    Jun 22, 2011 @ 21:31:40

    ” Pappan och två andra greps i samband med att barnen påträffades, så uppenbarligen låg pappan bakom kidnappningen.”

    Vafaan? I morse sa du att det var uppenbart att mamman låg bakom kidnappningen. Du t.o.m. radade upp en massa anledningar till att det måste vara mamman som ligger bakom kidnappningen och använde samma anledningar för att något obskyrt komma till slutledningen att det inte kunde vara pappan, Pappans nationalitet nämden inte, det tog du inkonsekvent som du är för som en indikation att pappan var svensk, samtidigt är din blogg full av bidrag där du ondgör dig över att pressen alltid glömmer att berätta vilken nationalitet kriminella invandrare har. Man kan utgå från att du inte visste om du skulle demonisera mamman för att hon är kvinna eller för att hon är invandrare eftersom du inte kännde till pappans nationalitet.

    Wild goose chase, anyone?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 23, 2011 @ 10:51:12

      Jag skriver i varje tidpunkt enligt de förutsättningar som råder DÅ!. Dvs mina inlägg skall vara korrekta oavsett när de läses! För annars skulle jag behöva ägna jättemycket tid med att försvara outdatade inlägg. Den som hittar ett inlägg skall helst kunna lita på vad jag skrivit! Äldre inlägg ändras vid behov när jag uppmärksammar ev. felaktigheter. Hur kul är det med inlägg man inte står för? Jag är inte rädd för att ha fel, men försöker undvika det! Mina motståndare däremot har fel till 99 % (som aldrig korrigeras), jag till 1 % (som korrigeras)!

      Ifall mammans, men inte pappans nationalitet uppgavs som irakiskt, fanns det förstås starka skäl att tro att pappan inte var irakier, snarare svensk. Informationen var mycket knapphändig och dessutom alltså väldigt vinklad, men utifrån känd information var mina slutsatser dom mest logiska. Det står jag fortfarande för! Du får gärna argumentera för motsatsen om du kan!

      Icke PK-media hade skrivit att alla inblandade var irakier och redogjort för varför mamman hade bevakat umgänge samt redogjort för mannens umgänge och föräldrarnas relation. Men ruttna svenska media utelämad dessa helt vitala fakta. Jag kunde ändå inte låta bli att spekulera kring denna ”deckar-gåta”. Och mina slutsatser var helt logiska alltså!

      Storyn var för mig mest en intressant gåta. Jag har inte utnyttjat faktumet att alla inblandade är irakier och att den våldsamma kidnappningen avspeglar deras våldskultur. Och att det avspeglar mannens äganderätt till barnen. Det kunde jag gjort. Men det var inte syftet, utan det var helt en intressant gåta.

      Fortfarande läggs inte kortet på bordet, sannolikt för att inte ”främlingsfientliga krafter” skall gynnas. Dvs det kulturella inslaget kan nog förutsättas vara starkt!

      Och när skall du besvara mina senast ställda frågor till dig? Din världsbild är ett korthus!

      Svara

      • Lövet
        Jun 23, 2011 @ 14:41:40

        ”Storyn var för mig mest en intressant gåta. Jag har inte utnyttjat faktumet att alla inblandade är irakier och att den våldsamma kidnappningen avspeglar deras våldskultur. Och att det avspeglar mannens äganderätt till barnen. Det kunde jag gjort.”

        Det har du härmed gjort. Bravo.

        En intressant gåta? Du delade ut domar som en slags enfaldigare modell av Jacques Clouseau. Mannen kunde ju knappast ligga bakom det hela, i varje fall inte så länge du trodde att han var svensk. Vi vet ju alla att svenskar saknar förmågan att låta bekanta skugga barnens mor till hemliga träffar med barnen för att få tillgång till dessa. Därför måste det vara frugan som ligger bakom, gas och elpistoler till trots.

        ”Äldre inlägg ändras vid behov när jag uppmärksammar ev. felaktigheter.”
        Eller när verkligheten sätter dina påståenden på skam. Det är en sak att ändra uppfattning, en annan att försöka ge skenet av att man aldrig har haft en tidigare uppfattning.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jun 23, 2011 @ 16:00:33

          Ser du inte problemet med att ha inlägg jag inte längre står för? Kan du beskriva hur inläggen skall vara utformade för att tillfredsställa dina önskemål och samtidigt vara lättlästa och arbetseffektiva, utan att skapa förvirring? Och det väsentliga måste naturligtvis vara att min nuvarande ståndpunkt klart och tydligt framgår! När dessutom händelseförloppet och informationen ändrades timme för timme var det än mer motiverat att förenkla.

          Och jag skrev inte kommentaren om våldskulturen i själva inlägget, bara i en kommentar.Det är skillnad. Därtill var jag nödd och tvungen! Som ett led i min argumentation mot dig.

          Jag målade upp flera scenarior: ifall mannen hade obevakat umgänge så vore det bäst att fly med barnen under en av dessa. Lugnt och fint! Ifall även han hade övervakat umgänge (vilket lät osannolikt) och var ovän med mamman, så vore det osannolikt att han visste när mamman skulle träffa barnen. Och varför ens vänta tills dess (när övervakningen är som störst)? Utifrån tillgängliga fakta pekade alltså allt på att kvinnan låg bakom kidnappningen. Och vem vet, hon kanske gjorde det i maskopi med pappan? Naturligtvis är det lätt att dra korrekta slutsatser om man har all väsentlig information, vilket ingen läsare hade! Vilken slutsats skulle du själv dragit utifrån den första informationen? Motivera!

          Att båda föräldrarna hade bevakat umgänge var ju faktiskt tämligen osannolikt! Att dom därtill är ovänner är ännu märkligare! Därav min självklara slutsats.Det verkar som att barnen misshandlats eller på annat sätt farit illa. Hade jag fått veta att mannen också är irakier så hade sannolikheten ökat för att båda hade bevakat umgänge.

          Att kritisera islam är en mycket allvarlig sak! Jag tar inte lätt på det! Så det är en hederssak att vara korrekt i kritiken! Det vore katastrof om jag inte kunde korrigera inläggen! Annars kan folk inte förstå mig. Jag har dessutom helt enkelt ändrat uppfattning i vissa frågor och min senaste uppfattning bör framgå. Du själv är orsaken till några ändringar. Det vore svårläst och svåröverskådligt om jag gjorde ett lappverk av nya och gamla åsikter!

          Vissa inlägg ändrar jag inte på, t ex de första där jag skriver attt jag tänker rösta på sossarna i första hand, SD i andra hand. Det är för att folk skall se hur min politiska uppfattning växt fram. Men då är det ju också lätt att se vad jag tycker idag.

          Svara

  2. SC
    Jun 22, 2011 @ 13:46:32

    Föräldrarna var ju i konflikt med varandra så det är knappast troligt att mamman valde att bli attackerad med gas och elpistol, speciellt inte när pappan senare greps.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 22, 2011 @ 16:54:02

      Ifall pappan grips med barnen så ligger uppenbarligen han bakom kidnappningen. Det är väldigt svårt att hamna rätt ifall man inte känner till pappans etnicitet, hans umgänge med barnen och relationen till mamman. I början framgick det inte tydligt om de var i konflikt med varandra. Man kunde anta det, men inte veta.

      Svara

  3. rolf e
    Jun 22, 2011 @ 09:31:13

    klart mamman ringde och sa att hon skulle vara där. De har ju omhändertagit barnen av någon anledning, men eftersom de följer islam så hjälper Imamen till att ta lagen i egna händer. Om Imamen hjälper till måste det vara mannen som drivit fram detta, med eller utan mamman, Imamen skulle aldrig hjälpa mamman mot pappan.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 22, 2011 @ 12:18:45

      Jag tror inte han är någon imam. Imam är förmodligen bara hans förnamn. Barnen har i vart fall hittats välbehållna.

      Svara

Kommentera

