Protest mot islamiseringen!

Att döma av mediarapporterna så verkar vansinnesdåden i Norge vara en protest mot islamiseringen av samhället. Avskyvärda dåd, men de tycks visa på den djupa polarisering av samhället som massinvandringen skapat.

I motsats till vänsterfolket och många muslimer, så försvarar jag inte terrorism, varken detta eller andra dåd!

Hur många var inte skadeglada över 911, när 3000 dog? Kommunister och många muslimer tyckte att USA hade sig själv att skylla. Sådana är inte vi! Skillnaden är väl att vi har moral.

Reinfeldts uttalande att Sverigedemokraterna får skylla sig själva som misshandlas under en valkampanj avslöjar att Statsministern inte respekterar dom demokratiska spelreglerna! Han klargör att demokratin inte omfattar hans politiska motståndare! Så brukar diktatorer tala!

Släpp invandringsdebatten fri!

Minst 80 dödades på Utöya

DN Kopplas till båda händelserna.  Skärpt bevakning runt Rosenbad.  Terrorexpert: Det följer inga trender.  Minst sju döda i explosionen.   ”Människokroppar låg utströdda.”  15-åring låg gömd under skytten.   ”Han var helt täckt i blod.”   Se förödelsen i centrala Oslo.  Bilder från kaoset.
AB Polisen: Minst 80 har dödats på ön Norska polisen höll presskonferens i natt:  TV: ”Jag såg honom skjuta – då gömde jag mig bakom en buske”  Norske Anders Behring Breivik, 32, har gripits av polisen Obama: Attentatet en påminnelse  Aftonbladets reporter: Det ligger döda överallt Aftonbladet Mattias Carlsson på plats vid Utøya: Elise, 15, gömde sig under skyttens sten Ungdomarnas larm från ön på twitter: Hjälp oss  360 000 hedrar offren på Facebook Aftonbladet på plats i Oslo: ”Ser ut som en militärzon”spelareRelateradeSenasteMest sedda  Minst sju döda efter bombdådet i Oslo Norges polischef: ”Vi har säkrat kungahuset”  ”Såg en sprängd bil vid entrén” Henrik Evertsson, 24, rusade ut på gatan vid explosionen: Det är som en krigszon  Oslo lamslaget efter attackerna ”Det som hänt är väldigt skrämmande. Jag trodde först inte att det handlade om Oslo”  ”Polisen sa åt oss att ta oss ur staden”  Tobias lägenhet spärrades av – bombtekniker undersökte bil  Reinfeldt: Vi har erbjudit vår hjälp  Polisen bekräftar att flera är döda och många skadade Vittnen till attacken i OslospelareRelateradeSenasteMest sedda  TV: Vittnen: ”Det är sinnessjukt” Vittnen till explosionerna i Oslo: ”Vi kände tryckvågen” Här springer de i panikspelareRelateradeSenasteMest sedda TV: De flyr i panik från explosionerna ”Kastades 2,5 m genom luften”   TV: Första bilderna efter explosionen Se filmen som visar kaoset i centrala Oslo direkt efter attentatet  Brandbilarna blev inlåsta bakom stängda dörrar Statsministern i säkerhet  Säpo: Ökad bevakning i Sverige
Advertisements

65 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Jul 24, 2011 @ 05:58:32

    Den här bloggen är farligare för Sverige, svenskarna, och demokratin än 1000 000 muslimer. Det skadar inte bara alla som lever i det här landet utan håller oss från att komma till en konstruktiv dialog eller debatt. Det här är bara ren hat och som sådan är den bara skadlig, inget annat!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 07:22:19

      Förklara hur muslimsk massinvandring gynnar dina barns framtid! Varsågod. Fast du föredrar väl att ropa korkade slagord! Varsågod att redogöra för islams och massinvandringens ”fördelar”! Ingen censurerar dig!

      Svara

      • Anonym
        Jul 24, 2011 @ 14:36:00

        Hallå mannen. Jag är född som muslim och är gift med en svensk. Mina barn har muslimska namn men de är svenskar också. Vi muslimer är alla olika precis som alla andra och det finns idioter som tolkar allting till sin fördel men det finns de som är normala och ifrågesätter allt och lever sitt liv som dem vill.
        Jag har aldrig krävt att någon varken här i Sverige eller i det landet jag kommer ifrån anpassar sig efter mina seder. Jag är inte ensam om det heller.
        Skulle ALLA muslimer göra det du snackar om: tillämpa hedersmord, kräva att alla följer islam, tolka islams regler på ett radikal och fundamentalistisk sätt DÅ SKULLE SVERIGE BLI DRÄNKT I HEDERSMORD OCH KRIG FÖR LÄNGE SEDAN.

        Kan inte du och dina idiotvänner fatta att många muslimer har flytt från extremister. Såna som du, som ser världen i svart och vit.
        Inga nyanser i dina tankar vad???

        Låt mig tala om en sak för dig.
        Islam har precis som vilken religion som helst många ansikte. Vill du se bara det negativa, varsågod, men då tycker jag synd om dig.
        Fördelar ligger i det att vi befinner oss i mångkulturell samhälle som bidrar att Sverige som alla andra mångkulturella länder är ett dynamisk och spännande ställe att finnas i.
        Vill du inte vara med, varsågod skapa ett annat land eller flytta till Vatikan där det finns bara kristna.
        Men faktum är att Sverige ÄR mångkulturell och så kommer det att
        stanna. Oavsett vad du och såna som du tycker så är vi här och ni kan inte göra något åt det. Är det inte dags att acceptera att vi är grannar nu och försöka hjälpa varandra och umgås lite på ett civiliserad sätt???

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 24, 2011 @ 17:18:03

          Jag har sammanfattat min syn på invandringen och islam här: https://klartexten.wordpress.com/2011/07/24/min-syn-pa-islam-och-massinvandringen/

          Turket eller Bosnien är inte en demokratisa välfärdsstater med yttrandefrihet och jämlikhet, såvitt jag vet. Bosnien börjar kanske närma sig. Men vad beror det på? Jo på att det varit en del av ett kristet välde (Jugoslavien).

          Jag säger att många kristna länder är demokratiska välfärdsstater med yttrandefrihet och jämlikhet. Inget muslimskt land är det! Inse att det inte är en tillfällighet. Islam är den gemensamma nämnaren!

          Jag kritiserar inte skötsamma muslimer som dig, inte dom som redan bor här! Min kritik riktar sig främst mot massinvandringen! Jag kan absolut leva med er som redan finns här, 500.000. Men jag vill inte ha en miljon eller två miljoner muslimer här! Kan du acceptera det? Det är dags att sätta stopp för denna idiotiska massinvandring! Håller du med mig? Eller vill du ha hit ett antal miljoner muslimer till? Varför och hur många?

          Så länge muslimerna inte blir fler, OK! Det är allt vi vill: Status Quo!

          Får vi hit 2, 3 4, 5 miljoner muslimer, då kommer Sverige att likna länderna ni flydde ifrån! Vill du det?
          Alla tänker inte som du! Många av dessa muslimer är islamister, dvs ser gärna ett shariasamhälle!

          Jag hävdar att du och alla andra bra muslimer tjänar på att den muslimska massinvandringen stoppas! F ö vill jag stoppa all invandring utom arbetskraftsinvandring och de med verkliga asylskäl!

          Jo jag har muslimer i min släkt som jag älskar! Underbara människor! Men alla är inte som dom! Inte som dig heller!

          Bästa sättet att säkra ett framtida tryggt Sverige: stoppa massinvandringen! Bara arbetskrafts och verklig asylinvandring. Thats it! Då är alla nöjda, utom en del idioter. Men dom bryr vi oss inte om.

          Det finns många bra muslimer, men inget bra islam. Det vet du!
          Svara ärligt på ovanstående och kommentera videons budksap: att invadrare bör ta ansvar för Sverige, inte ta hit fler invandrare.

          Svara

          • Anonym
            Jul 24, 2011 @ 23:40:18

            Är Bosnien inte demokratisk land med yttrandefrihet???
            Nu är du verkligen ute i skogen….Muslimer i Bosnien har själva valt att bryta sig ur kommunismen och det kostade många liv. När man hade första val och när folk röstade på självständighet och demokrati istället för kommunistisk enpartisystem som varade i 50 år då blev civilbefolkningen beskjutna av kristna serber.

            Bosnisk demokrati har verkligen INTE att tacka något sina kristna grannar. Men det vet du inget om för du kanske var inte ens född då.

            Jag försvarar inte några galningar i Iran eller arabländerna men man kan inte dra alla över samma kant.

            Invandring och utvandring kommer alltid att finnas. Svenskarna vandrar ut till USA, eller Spanien eller fan vet jag….och detsamma gäller andra människor. Du kan INTE stoppa det. Hur vill du stoppa det? Genom att stänga gränser eller kräva millitär insats??

            Fattar du inte att detta är helt omöjligt att göra?

            Egentligen så slipper du de värsta galningar i vilket fall som helst. De som är mest fanatiska kommer inte hit, de stannar i sina länder där de kan fortsätta med att utöva förtryck på alla andra. Vad ska de göra i Sverige???

            Jag tror inte att en enda troende muslim har ambition att uppräthålla sharia lagar i Sverige. De som redan har det i de få länderna är ständigt utsatta för kritik både inifrån och utifrån.

            Jag är varken för kristen eller muslimsk stat, trots min bakgrund. Jag tycker att man ska inte blanda ihop statsskick, politik och tro.

            Men det du gör liknar lite det fundamentalisterna gör. Du tar lite från haditerna och lite från koranen och blandar ihop det så det passar dig och det du vill säga.

            Du måste förstå att haditer är bara biografier som är skrivna av Muhamad’s samtida eller långt senare. Vittnesuppgifter som kan vara sanna men BEHÖVER EJ stämma. Det är absolut inga guds ord eller gällande som regler inom islam.
            Många anser att man ska totalt bortse från dem när det gäller tron.

            Islam som allt annat har många ansikte. Det finns suffism, som du absolut borde kolla upp. Det finns muslimer som använder sprit konsumering när de ber till gud. Det finns muslimer som ber tillsammans med sina fruar, det finns shia, sunni….alla tolkar islam olika.
            Det är klart att man blir störd på de som uppträder som galningar och vill tolka allting bokstavligen, men det är lite så med alla religioner.
            Jag vill inte heller ha massa galna kristna i Knutby, men vem bryr sig?

          • KLARTEXTEN!
            Jul 25, 2011 @ 04:52:45

            Hur många gånger måste jag upprepa mig? Bosnien är ingen demokratisk välfärdsstat med yttrandefrihet och jämlikhet. Det brister vad gäller välfärd. Att landet kommit så långt beror mest på att det tidigare var en sekulär/kristen stat.

            Jag är mer orolig för vanliga muslimer än enstaka galningar! Vanliga muslimer har röstat fram islamister i Turkiet, Gaza, Algeriet 1992, lyfte fram Khomeiny i Iran osv. Gallup har visat att en majoritet i Egypten och många andra muslimska länder föredrar islamistiskt styre. Varför skulle svenska muslimer vara annorlunda? Islamister har flytt hit, men dom flesta är ekonomiska flyktingar inget annat!

            Varför skulle Sverige slippa drabbas av samma problem som muslimska länder, när muslimerna blivit starka här? Dvs även om sharia aldrig införs, då lär vi drabbas av sociala problem, konflikter samt demokratisk, ekonomisk, vetenskaplig och humanitär tillbakagång. Och kvinnors och bögars rättigheter urholkas mycket kraftigt!

            Jag tror inte du är för en islamistiskt stat, men kan du ta ansvar för vad miljoner muslimer vill? När vi ser hur dom röstar i era hemländer?

            Frågan är inte om haditherna stämmer! Frågan är om muslimerna tror att dom stämmer och det gör dom! Själv tror jag dom stämmer! Varför skulle dess författare ljuga?

            Jag beskriver islam utifrån verkligheten
            i första hand! Dvs inget muslimskt land är en demokratiskt välfärdsstat, med yttrandefrihet och jämlikhet! Folk flyr från muslimska länder för att dessa är dåliga till väst som är bättre! Inget land har förbättrats av muslimsk massinvandring. Muslimska länder saknar vetenskap av betydelse! Muslimer gillar inte muslimska länder! Du föredrar själv att bo i ett kristet framför ett muslimskt land. Varför? DU har dömt ut ditt muslimska hemland, mycket mer än mig! Du har sagt vad du tycker!

            Återigen: hur många miljoner muslimer vill du ha hit och varför?

          • Anonym
            Jul 25, 2011 @ 22:21:22

            ”Bosnien är ingen demokratisk välfärdsstat med yttrandefrihet och jämlikhet. Det brister vad gäller välfärd. Att landet kommit så långt beror mest på att det tidigare var en sekulär/kristen stat.”

            Du är verkligen full av bullshit!! Har du varit i bosnien? Bosnien är VISST demokratisk land med yttrandefrihet.
            Du kan skriva, göra, säga vad du vill, starta vilken parti du vill och ingen kommer göra dig illa.

            Välfärd???? Vad ska det betyda? Är allting superbra om man har massa pengar och tvärtom? Vi hade ett fruktansvärd krig och det tar tid att komma igång IF YOU PLEASE. Det hjälper inte att gnälla!!!

            Och NEJ, Bosnien var ALDRIG kristen stat. De kristna som finns i Bosnien röstade på att vara kvar i kommunistiska Jugoslavien istället för att gå över till demokrati.

            ”Jag tror inte du är för en islamistiskt stat, men kan du ta ansvar för vad miljoner muslimer vill? När vi ser hur dom röstar i era hemländer?”‘

            Kan du ta ansvar för alla kristna eller alla som tänker som du? Att folk röstar på det de tror på är väl grundstenen i demokratin. Är det inte fairplay om halva sverige konverterar till islam om 30 år och röstar på det de vill?

            Låt oss säga att om svenskarna är dåliga på att fortplanta sig eller
            om ni till slut får mer dementa än normala på grund av inavel och muslimer får i genomsnitt 5-10 friska barn. Om det blir mer muslimer i det här landet än andra om 30 år vad är det som stoppar oss att rösta ner alla andra?
            Med andra ord det behövs inte fler invandrade muslimer för att man ska bli överlägsen. Det krävs bara massa friska barn.

            Så du kan ge upp din teori att ”protest mod massinvandringen” kan ändra något.

            ”Muslimer gillar inte muslimska länder! Du föredrar själv att bo i ett kristet framför ett muslimskt land. Varför? DU har dömt ut ditt muslimska hemland, mycket mer än mig! Du har sagt vad du tycker!”

            Jag gillar inte när folk lägger ord i min mun!!! Jag har aldrig sagt att jag föredrar att bo i ett kristet land eller dömt ut ”mitt muslimska hemland”. Jag tycker att du spelar lite dum nu.
            För det första Sverige är INTE någon kristet land. Senaste gången jag kollade det det var demokratisk land och kyrkan har inte någon politisk roll alls. I det här landet bor både kristna, muslimer, hinduister, budister m.m. och all som har medborgarskap är svenskar och har samma rättigheter som en blåögd svensson.

            För det andra: Bosnien är INTE någon muslimsk stat heller. Där är det DEMOKRATI som statskick precis som i vilket EU land som helst.
            Varför är jag här personligen kan jag tala om för dig att det beror på att min familj blev bortjagad av kristna fanatiker som fortfarande ockuperar den delen jag kommer ifrån.

            Taqqiya???? Jag var tvungen att googla det….

            Du pressar mig att göra ett uttalande om något som jag tycker är löjligt.
            Hur många muslimer vill jag ha här??? Och varför???
            Låt miiiiiiiiggggg tääänka…………5-6 miljoner.
            Varför? Då får vi massvis med BAKLAVA, om baklava är ingen bra anledning då vet jag fan.
            Nöjd???

            Mannen, du lever verkligen i någon fantasivärld. Wake up.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 26, 2011 @ 11:17:58

            Bosnien har styrts av en icke muslimsk regering, därför har dom en någorlunda vettig utveckling.

            Om svenskarna inte föder barn så bör vi importera människor från våra egna kulturer i första hand, i andra hand icke muslimska kulturer. Vi måste inte ta in en massa muslimer med värderingar som skiljer sig dramatiskt från våra.

            Varför flyttade du inte till ett muslimskt grannland, varför valde du ett kristet land långt från hemlandet?

            Försök korta ner dina kommentarer (lär av mig!).

        • Anonym
          Jul 25, 2011 @ 00:12:02

          En sak till : Jugoslavien har aldrig någonsin varit kristet välde. Du gör bara bort dig när du kläcker ur dig såna dumheter.
          Efter att hela Balkan varit under turkisk ( muslimsk) styre i 500 år föddes Jugoslavien som monarki. Därefter blev det en socialistisk federation med kommunistparti som styrde. Efter kriget 1991-1994 blev det demokrati i de flesta Jugoslaviska republiker.
          Så Jugoslavien har aldrig existerat som ett ”kristet” land. Det finns inte ens förnimmelse av ett kristet styre eller stat någonstans i historien.
          Om du visste bara att i Bosnien är majoritet muslimer, detsamma gäller Sandzak som omfattar delar av Serbien och Montenegro, samt att i Kosovo är nästan 100% muslimsk befolkad och även i Makedonien finns ganska många etniska turkar – muslimer.
          Men även om minst en tredjedel av befolkningen i balkanländerna har muslimsk bakgrund och att balkan var under muslimsk styre i 500 år så var islam aldrig påtvingad.
          Så du ser….dina uppgifter och teorier är ganska mycket baserade på indicier och ren påhitt och INTE mycket på fakta.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jul 25, 2011 @ 05:08:28

            Jag tror att det kommunistiska/sekulära styret i Bosnien har hindrat islamismen att påverka landet i negativ riktning. Islam påtvingas inte kristna och judar, men dom diskrimeras i enlighet med koranen.

            Jag upprepar: Islam är ingen hemsk religion! Islam är en vacker religion! Problemet är ”bara” att den är oförenlig med yttrandefrihet, demokrati, jämlikhet och välfärd! Det är grunden för min kritik!

            Jag kan garantera dig! Jag skulle kunna leva i ett muslimskt samhälle som heterosexuell man, kanske med fyra fruar! Men jag är ingen egoist! Jag tänker även på kvinnor, på homosexuella, på dom svaga som skulle gå under i ett fattigt samhälle, på dom som inte kan leva utan yttrandefrihet.

            Utan olja kan inget muslimskt land bli rikt. Först när dessa länder sekulariserats på allvar kommer det att hända saker! Frågan är om den dagen någonsin kommer. Dom har haft 1400 år på sig! En sak vet jag: det blir svårt!

            Varför besvara du inte ärligt mina frågor? Är det personligt eller har det något med islam att göra, Taqiyya? Tror du taqiyya befrämjar kreativitet och vetenskap?

        • Anonym
          Jul 25, 2011 @ 22:58:27

          Jag vill också kommentera det där:
          ”inget land har förbättrats av muslimsk massinvandring”.

          Det vet inte du. Många muslimer utbildas och finner sig i arbetslivet.
          Många är konstnärer, musiker, poeter, arkitekter.
          De sitter inte och väntar på att pengarna kommer från himlen.
          Jag vill inte snacka skit om någon, alla är vi människor av kött och blod men om jag måste jämföra kan jag säga att muslimer har lyckats anpassa sig mer än vad romer har gjort det trots att romer har bott i Sverige i flera hundra år.
          Kortsiktigt sett så tycker man att vissa är missanpassade. De som kom redan när de var gamla och från länder långt ifrån europa.
          Men redan andra generationer av muslimer visar att de förkastar de förtryck som deras föräldrar tog med sig från sina hemländer. Vilket beror inte på själva islam i sig utan på traditioner som är till o med äldre än islam.
          Bevis på det har du i de hedersmord som har hänt i Sverige. Om barnen hade inte trotsat sina föräldrar då hade hedersmord inte hänt.

          Så långsiktigt kommer muslimska barn mer eller mindre ha samma åsikter som en vanlig svensson, samma kulturella bakgrund o.s.v.

          Det du och såna som du är rädda för är att vår kultur är så pass stark jämfört med eran att vi kommer att ta över eller att ”smitta” er med våran.
          Vilket kommer att ske också, men inte på den religiösa fronten utan mer när det gäller mat, musik, kultur m.m.
          Majoriteten av andra generations muslimer kommer att ha en väldigt liberal, ifrågesättande och demokratisk förhållning till livets frågor.
          Det är sånt dagens politiker vet och de vet att Sverige behöver ny blod, nya gener. Sverige har varit för länge isolerad för att den genetiska poolen ska klara av att producera friska barn.
          Ni borde vara glada och tacksamma, ni behöver oss.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jul 26, 2011 @ 11:20:55

            Om du tycker att din kultur är bättre än vår, varför lämnade du den? Varför stannade du inte, eller i vart fall flyttade till en liknande kultur?

            Önsketänkande att andra generationens muslimer är bättre anpassade än föräldrarna! All erfarenhet visar på motsatsen! Andra generationen är radikalare och mer missnöjda än första! Så du har helt fel!

            Jag säger inte att det finns skötsamma muslimer, att dom flesta tom är skötsamma! Jag säger bara att vi bör stoppa massinvandringen! Håller du med mig eller inte? Men du är en oärlig människa som undviker att svara!

            Zigenare är kanske inte så anpassade, men dom spränger inga bomber, hotar oss inte, accepterar att vi ritar av deras ”profeter” osv. Dom är ingen fara för vårt samhällsskick!

          • Anonym
            Jul 27, 2011 @ 02:14:22

            Jo jag tycker att min kultur är bättre än din ( just din) och jag har aldrig lämnat min .
            Den finns inom mig i mitt hjärta och kommer alltid att finnas där.

            Du har frågat mig ett antal gånger varför jag flyttade hit och inte till en liknande kultur.
            Jo jag var naiv och trodde att svenskarna har en liknande kultur med tanke på att både mitt land och ditt land finns i Europa.
            Men nu när jag ”träffade” dig så tycker jag att det var ett fruktansvärt fel att tro att vi kan ha något gemensamt med sådana missfoster som du är.

            Hoppas att det var tillräckligt kort denna gång.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 27, 2011 @ 05:33:03

            ”islam är bra, men jag vill inte leva i ett muslimskt land!” Skall man skratta eller gråta? Så falskt det kan bli! Du har underkänt din egen kultur och religion! Hade islam varit bra, så hade vi flyttat till muslimska länder! Du resonerar som en tomte! Ingen logik alls!

            Alla vill fly til kristna länder. Skillnaden är att kristna länder har utvecklats till sekulära demokratier med yttrandefrihet, demokrati och välfärd. Dom kanske inte är så kristna längre, men det beror på att kristna länder kan utvecklas till fina länder! Muslimska länder lever kvar i sin fattigdom, därför att islam hindrar deras utveckling! Ju mindre islam, desto större chans till utveckling. I Bosnien finns mindre islam (tydligen) så där har man kommit en bit på väg. Det beror också på att man saknat muslimskt styre under många år!

            Så kom inte och snacka om att islam är bra för människor! Ni flyr ju från muslimska länder! Vi flyr inte! Detta är den enkla sanningen. Swallow!

            Jag förde ett vettigt samtal med dig tills du helt utan anledning började kalla mig för nazist! Här i Sverige brukar vi resonera sakligt, men vi blir förbannade om folk vill utnyttja 70 oskyldiga ungdomars död att skaffa politiska poänger, som du gjort!

            Och tror du att jag hade kunnat attackera vänsterbloggare som du smutskastat mig? Jag kan inte få in en kritisk kommentar i en PK-blogg! Skillnaden är att SD, i motsats till er, är anhängare av yttrandefrihet! Censuren är som i dom muslimska länderna!

  2. Anonym
    Jul 23, 2011 @ 17:22:14

    Jag tycker att det var bra att du tog bort din artikel som förespråkade avrättning av Sveriges statsminister. Du borde väl i alla fall erkänna så mycket som att du varit med och piskat upp stämningarna, eller? Även om du inte gillade att någon faktiskt gjorde handling av er retorik om att avrätta ”förrädar politiker”.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 18:23:22

      Vad som hänt är inget annat än en sanslös tragedi! Jag kan inte se hur dådet skulle motiveras politiskt! Jag har varit med om att framföra stark och berättigad kritik mot våra makthavare som inte respekterar demokratins och yttrandefrihetens spelregler! Det är min skyldighet som demokrat! Dom som inte respekterar demokratin och yttrandefriheten är fascister! Det står jag för! Vår statsminister är en antidemokratisk människa! Han är en ryggradslös daggmask i mina och mångas ögon! Det står jag också för! En falsk tidningsvärld som kräver yttrandefrihet utomlands, men censurerar i hemlandet! Det är diktaturens kreatur! Det står jag också för!

      Jag säger sanningen och alla är fria att skälla ut mig eller ta debatten! Ingen censureras! Så skall det funka i ett fritt samhälle!

      Jag hoppas innerligt att ingen mördar ungdomar för att vi säger sanningen! Vi tänker fan inte tiga om sanningen för att någon dåre tar det på fel sätt! Yttrandefrihet smäller inga bomber! Censur gör det däremot!
      Varför är jag frustrerad? För att yttrandefriheten inte existerar i detta land! Tidningarna ägs av etablissemanget och diskriminerar och förtalar sina politiska motståndare å det grövsta! För att demokratin inte fungerar för politiska motståndare! Den frustrationen är berättigad!

      Censur, inte yttrandefrihet, skapar frustration! Sorgligt att jag skall behöva påpeka dessa självklarheter.

      Och på vilket sätt gynnar den muslimska massinvandringen sveriges befolkning, våra barn och barnbarn? Det är kärnfrågan som alla islamistkramare undviker!

      En fri debatt är alltid mycket bättre än våld!

      Svara

  3. Jane Doe
    Jul 23, 2011 @ 14:58:14

    Ja vakna Europa, VAKNA!

    Svara

  4. Josefina Bergfast
    Jul 23, 2011 @ 14:17:22

    Att islam och många muslimer kanske har visat sig vara, och också är, både verkliga och potentiella fiender till Israel, till judar och också kanske till judendom, det verkar vara en verklighet.

    De bråk och konflikter, och motsättningar som funnits, bl. a. redan ”från början”, till att staten Israel över huvud taget skulle få bildas där hon fick bildas, (som ju faktiskt FN trots allt godkände), och som alltsedan dess förevarit mellan ”palestinier” (till stor del arabiska muslimer) och Israel är ju en mycket tråkig och sorglig historia. Att det judiska folket ville ha och också av världsopinionen efter kriget ansågs behöva, ett national det verkar kunna utveckla sig till en hela världens konfliktbas?

    Nationalhemmet och nationalstaten för judar är verkligen ingenting man missunnar dem, men grundkonflikten mellan det palestinska muslimska folket, och därtill hörande islam, och tydligen alltmer hela den muslimska världen, och Israel och därtill hörande sionism och judendom, det är tydligen en konflikt som alltmer riskerar att sprida sina tentakler över världens alla hörn?

    ”De som inte är med oss är emot oss”, sa den amerikanska presidenten, och identifierade ”the Axels of Evil”, som i stort sett hela den muslimska världen?

    Hela den muslimska världen och dess islam, anses kanske alltmer som potentiella och hotfulla ”fiender till Israel”, och därmed behöver och anser sig Israel ha all rätt i världen att vidta de åtgärder till självförsvar och självbevarande som hon anser sig behöva vidta.

    Detta ”terroristbudskap”, detta ”varningens allvarliga, och verkligen mördande ord, och inga visor”, som nu alltså utförts av ”en sann vän och allierad till Israel”, och tillika kristen sionist, samt också frimurare, och som verkar vara riktade till ”de personer som verkar uttala stöd TILL ISRAELS POTENTIELLA FIENDER, och som därmed också i praktiken blir Israels potentiella fiender, som Israel, och hennes förtrogna och vänner, anser sig ha all rätt att vidta förebyggande ”självförsvarsåtgärder” mot?

    Detta är alltså ett VARNINGENS ORD, i handling, till de eller dem som ställer sig på ISRAELS FIENDERS sida på ett eller annat sätt?

    Det som uppenbarligen och uttryckligen det norska socialdemokratiska ungdomspartiet har gjort? De har alltså haft demonstrationer som har sagt: ”Bojkotta Israel”, och det verkar ju verkligen som att de därmed har ställt sig på ”Israelfiendernas” sida i konflikten?

    Precis som USAs president också sa, så är då ”de som inte är med oss, emot oss”, och får då SMAKA PÅ vad det kan få för konsekvenser?(Att alltså bli betraktade som ”fiender till Israel” är i princip samma sak som att vara fiende till USA, eftersom USA är uttalade trogna och sveklösa vänner till Israel?)

    Och även de muslimska länderna Irak och Afghanistan har ju fått smaka ”piskan” vad gäller att förhålla sig i en potentiellt fientlig ställning i förhållande till Israel.

    Så vilka har ”rätt”? Palestinierna?( Tillsammans med islam och muslimer i flera olika länder.) Eller Israel, (tillsammans med judendomen, sionismen, och också många Israeltrogna kristna)?

    Det är kanske inte alltid så lätt att veta sådär tvärsäkert, men som sagt, nog vill man att Israel som nation och nationalhem skall få finnas för judarna. Men samtidigt vill man kanske inte helt utrota palestinierna heller. Det är, eller kan vara, svåra val, och svåra frågor.

    Det som är problematiskt för Europa och européerna är ju att från det s.k. ”politiskt korrekta” hållet, så tillåts de INTE ha några åsikter om att invandringen till deras egna länder har varit för stor och för snabb och skulle behöva SANSAS sig lite till en mer BALANSERAD och ANSVARSFULL nivå, för då blir de ”slagna på fingrarna”, och blir åthutade med både ”fy och usch”, tillsammans med beskrivningar som ”rasistisk, främlingsfientlig, antisemit, och islamofob”, och blir nästan per automatik betraktade som ONDA av det politiska och massmediala etablissemanget, även om kanske inte ALLA som delvis kan dela dessa ÅSIKTER behöver ha några som helst onda avsikter eller viljor mot några som helst medborgare, eller människor.

    Och OM då i stället medborgarna ställer sig på den ”muslimska sidan”, och försvarar bildandet av en Palestinsk stat, och är för ”massinvandring”, samt kanske t.o.m. för islam och muslimer i allmänhet, (och alltså då kan anses vara ”politiskt korrekta”, och ”mångkulturvänliga”, och därmed ”ickerasistiska” och ”ickefrämlingsfientliga”, samt ”ickeaislamofobiska”, och därmed bli betraktade som GODA medborgare, som har anammat den ”politiskt korrekta inställningen” i invandringsfrågan), DÅ få de då ISTÄLLET SMAKA PÅ PISKAN, i dödande ORD och BUDSKAP, från en som kanske då anser att de är POTENTIELLA FIENDER TILL ISRAEL, samt USA och sionismens sak? Eftersom de HAR VALT SIDA och ställt sig tillsammans med Israels fiender, och kräver t.o.m. bojkott av Israel?

    Det är minst sagt ett komplicerat läge som de europeiska invånarna befinner sig i?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 14:48:30

      Själv är jag för ett Israel och Palestina, men Israelerna kan inte göra om misstaget att lämna territorier åt fiender som bara vill utrota dom och använda områdena som avskjutningsramper för raketer mot Israel! Ockuperade områden skall återlämnas, men först i en trygg situation. Israel skall inte stoppa huvudet i snaran!

      Vad gäller invandringen så är det enkelt! Alla verkliga flyktingar får tillfälligt uppehållstillstånd, medan övriga kastas ut direkt! Utan pass – ingen prövning! Kan vi inte identifiera dom säkert så skall fallen inte prövas! I övrigt ren arbetskraftsinvandring, helt efter våra behov! Resultatet blir minimal muslimsk invandring! Mycket enkla och sunda principer som löser alla problemen för flyktingarna och Sverige!

      Svara

      • Lövet
        Jul 24, 2011 @ 11:16:09

        ”Ockuperade områden skall återlämnas, men först i en trygg situation.”

        Israel har inte för avikt att lämna tillbaka ockuperade områden. Murbygget är ett kvitto på det.

        Svara

  5. Anonym
    Jul 23, 2011 @ 08:50:03

    Intressant att du har tagit bort stora delar av ditt inlägg. När jag läste det första gången var det mycket längre. Insåg du månne att du var ute och cyklade lite?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 09:09:16

      Jag hade rätt i sak, men insåg att det är djupt omoraliskt att ta politiska poänger av denna tragedi! Skitigt helt enkelt! Detta är en sorgens dag! Dock tänker jag svara ärligt på kommentarer.

      Svara

      • J.
        Jul 23, 2011 @ 09:37:44

        Okeeej.. Så du tog bort delar av ditt inlägg för att inte plocka politiska poäng, och sedan lägger du till ”Hur många var inte skadeglada över 911, när 3000 dog? Kommunister och många muslimer tyckte att USA hade sig själv att skylla. Sådana är inte vi! Skillnaden är väl att vi har moral.” istället? Och du tycker inte att du försöker plocka några politiska poäng där inte.. Okej, jag fattar. Inte. Alls.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 23, 2011 @ 09:39:54

          Det är en högst väsentlig poäng, som berör acceptansen för terrorism! Tycker du inte att acceptans för terrorism är den mest centrala frågan? Men vi vet alla att islamistisk terrorism alltid ”kan försvaras”!

          Svara

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 10:12:56

            Jag tror att du har missat vad vi diskuterar här. Frågan gällde alltså hur vida du försöker plocka en politisk poäng eller inte.. Inte huruvida det du skrev var väsentligt.

            Vem har försvarat islamistiskt terror förresten? Inte jag i alla fall. Så jag förstår faktiskt inte alls vad du vill ha sagt.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 10:45:53

            Väldigt många har försvarat muslimsk terror, i vart fall ursäktat den med västs ockupation av Afghanistan och Irak.

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 11:00:57

            Du fortsätter att undvika att svara på det som vi egentligen pratade om här men okej..

            Väldigt många må ha försvarat al-Quiada men för det första så var det mig du frågade och inte allmänheten och för det andra så är det stor skillnad på att ha förståelse för vad någon har gjort och att tycka att deras handling var rätt. Så som du diskuterar kring händelserna i Norge så tror jag säkert att du förstår det argumentet.

  6. Skeptisk
    Jul 23, 2011 @ 08:28:49

    Token kan ju inte ha haft alla kopplingar rätt i huvudet. Hur kan han massakera en massa oskyldiga norrmän, vuxna och barn, om han nu främst var förbannad på islamisering? Jag fattar verkligen inte poängen.

    Svara

  7. Anonym
    Jul 23, 2011 @ 08:21:37

    Med dina argument kan man ju lika gärna hävda att 9/11 var amerikanernas fel. Seriöst. Al-Qaida hade också motiv (tex ockupationen av Palestina och amerikanske stöd till diktaturen i Saudiarabien). Med den logiken kanske vi skall börja med att stoppa oss själva istället för islamiseringen?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 08:33:02

      Oerhört många muslimer och vänsterfolk har i många år försvarat islamistisk terror. Många försvarade 911 då över 3000 dog. Nu dog 90. Till skillnad mot vänstern och muslimerna så försvarar jag ingen terror, varken högerextremistisk eller islamistisk! Varför skulle vi stoppa oss själva? Har islamiseringen plötsligt blivit bra för landet?

      Svara

      • Anonym
        Jul 23, 2011 @ 08:44:00

        Vart i denna kommentar ser du ett försvar för islamistisk terror? Du sa att dåden berodde på massinvandringen, jag sa att 9/11 berodde på USA:s utrikespolitik. Om du tycker att jag försvarar terror så gör du det också. Kom igen. Jag tror att vi båda vet att även om våra åsikter går isär så är ingen av oss något fan av terror.

        Det är inget fel på islamisering, det är fundamentalism som är farligt, även om det inte var det jag syftade på när jag sa att vi skulle stoppa oss själva.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 23, 2011 @ 09:49:15

          Islamiseringen är fruktansvärt fel! Tror du på fullt allvar att Sverige blir ett tryggare och mer välmående land av muslimsk massinvandring? Så småningom blir Sverige lika otrygga som de muslimska länderna! Läs på om islam så du vet vad du pratar om!

          Sharia är INTE extremt! Det är mainstream islam!

          Svara

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 10:33:30

            Som svar på det kan jag lika gärna citera vad jag svarade på något annat inlägg: ”Islamofobin är lika farligt för framtiden som islam. Men farligast är fundamentalisterna och såna som du. Det är ni som sätter käppar i hjulet för alla dem som bara vill vara vänner.”

            Sedan har jag inte sagt något om att Sharia skulle vara extremt eller mainstreem eller något av dem. Fundamentalism pratade jag om jag. Vet du vad det är?

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 10:50:42

            Om du inte begriper islam eller muslimer så kan du inte bedöma islams farlighet! Men du kan ju fundera på om Sverige blivit tryggare av massinvandringen. Och du har facit i dom muslimska länder, skit!

            Problemet med muslimerna är bl a att dom kommer hit och kräver att vi skall anpassa oss efter islam! I helvete!

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 10:53:26

            Är Algeriets befolkning fundamentalister som röstade fram islamisterna 1992? Och Gazas befolkning som också förstade fram islamisterna? Och turkiets befolkning? Antingen är dom fundamentalister eller så räcker det med att vara vanlig muslim för att rösta på islamisterna!

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 11:11:55

            Hur många muslimer känner du? Själv känner jag några stycken och det kanske kommer som en chock för dig men de är helt NORMALA. De tycker inte att homosexuella borde dödas eller att män har rätt att slå kvinnor. De är alltså icke-fundamentalistiska muslimer på ungefär samma nivå som de flesta kristna är i Sverige. Så kom inte till mig och prata om att inte begripa sig på islam som om jag aldrig har träffat en muslim. Självklart vet jag att det finns muslimer som har idiotiska värderingar men jag har till skillnad från dig vett nog att skilja på folk och folk.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 11:38:18

            Fortfarande undviker du att besvara den avgörande frågan:

            Tror du verkligen att Sverige blir ett tryggare och mer välmående land av muslimsk massinvandring? Prioriterar du inte dina barns framtid och trygghet framför att ta hit en massa utlänningar?

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 11:53:57

            Men Herre Gud, jag har ju besvarat den frågan tusen gånger. Men okej jag gör det igen i lite andra ord så att du förstår: Jag tror inte att det är den muslimska massinvandringen som är problemet. Jag tror att det är islamofobin som gör det till ett problem. Fientligheten mellan muslimer och islamofober. Det gäller både muslimer som inte accepterar svenskar och tvärt om. Synen på ”vi och dem” förpestar Sverige och utan den så blir svaret JA, då blir Sverige ett välmående land. Men så länge du och alla andra håller på att bråka med varandra så är svaret såklart nej. Ett land som håller på att hata varandra på det här sättet har ingen ljus framtid. Lite mindre hat hade varit en bättre lösning på problemet än att kasta ut alla.

            Nu kanske du kan börja svara på mina frågor.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 14:21:35

            Du har fortfarande inte besvarat frågan:
            Tror du att den muslimska massinvandringen gör sverige till ett tryggare och mer välmående land?

            Tips: svara med ja eller nej (ev med motivering) och sluta svamla!

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 16:24:08

            Men allvarligt talat kan du inte läsa? Jag HAR svarat. Nöj dig bara, eller lär dig att förstå ett nyanserat svar.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 16:42:08

            Du vägrar svara JA eller NEJ! Detta illusterar väl hur oärliga invandringsförespråkarna är! Ett ”nyanserat” svar är att varken svara ja eller nej! Idiot!

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 16:57:11

            Men lilla gubben, svaret är nyanserat för att verkligheten är det. Mitt svar är varken ja eller nej eftersom jag anser att det inte går att svara på den frågan utan att ta in olika aspekter i det hela. Världen är inte svart eller vit, och jag är inte oärlig för att jag säger det. Eller är du för korkad för att förstå ett svar som innehåller mer än ett ord?

          • KLARTEXTEN!
            Jul 23, 2011 @ 18:15:13

            Du är patetisk! Frågan är mycket enkel! Du får väga in vilka aspekter du anser är viktiga. Faktum är att du är antingen väldigt falsk eller dum helt enkelt som inte vill/kan svara. Ärlighet är något som inte existerar hos islamistkramare!

      • Anonym
        Jul 23, 2011 @ 09:08:16

        Det skall även tilläggas att flertalet muslimer och vänsterfolk förkastar islamistisk terror. Precis som flertalet islamofober förkastar vad Behring Breivik gjort. Att det finns de som försvarar al-Qaida är lika relavant som att det finns högerextremister som tyckte att det som hänt i Norge var försvarbart. Att du verkar tro något annat gör mig mörkrädd.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 23, 2011 @ 09:45:10

          Du lever i en drömvärld! Hur många gånger har du inte sett vänsterfolk och muslimer säga att det är USAs och vårt eget fel att vi drabbas av islamistisk terror. ”Vi ockuperar ju deras länder”! Dom är väldigt kvicka att hitta ”ursäkter” för terrorism!

          Svara

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 10:17:57

            Men kom igen! Dra alla över en kam bara, gör det. Jag vet högerextremister som förnekar förintelsen. Betyder det att alla gör det? Gör du? Du verkar ju vara rätt högerextrem. Gillar du Hitler också? Om jag får vara lika korkad som du så skulle jag vilja ta mig friheten att utgå från att du ÄLSKAR Hitler. När jag ändå är igång liksom.

            /Dumma frågor kräver dumma svar.

          • J.
            Jul 23, 2011 @ 10:20:37

            Bara för att man tycker att det är fel att ockupera ett annat land så betyder inte det att man försvarar terrorism. Lika lite som du försvarar terrorism när du säger att det är på grund av massinvandringen som det här nu har hänt. Som sagt.

  8. Axel Welton
    Jul 23, 2011 @ 08:19:38

    Så du menar att det är muslimernas fel att denne galning blev arg och dödade (hittills) 80 ungdomar?

    När islamister begår terrordåd förväntar du dig att muslimer i allmänhet ska ta ansvar för spridningen av islam. Nu har en islamfientlig högerextremist begått terrordåd. Tänker du ta ansvar för din spridning av islamfientlighet och din högerextremism? Det tror jag knappast, men bevisa mig gärna fel.

    Det hade inte förvånat mig om denne galning hämtade inspiration från bloggar som din.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 08:30:38

      Vad som hänt i Norge är inget annat än en oerhörd tragedi! Men dåden har inte gjort islam bättre! Islam är islam och massinvandringen skadar vårt land! Jag vill inte ta några politiska poänger, men känner mig manad att svara ärligt på din fråga.

      Fortsätter massinvandringen länge till så går Sverige mot en katastrof. Tro inget annat! Vi känner ett ansvar att hindra den katastrofen!

      Svara

  9. Jonas
    Jul 23, 2011 @ 07:49:10

    Så nu urskuldar du massakrer på ditt broderfolk, din jävel! Förrädare som dig borde sparkas ut från Skandinaviska halvön!

    Vi är så trötta på ditt uppiskande av hat. Bloggar såsom denna är är medansvariga för massakern.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 07:57:09

      Jag håller med! Mycket omdömeslöst! Det är en oerhörd tragedi, punkt! Det ändrar dock inte faktumet att islamkritiken är berättigad.

      Svara

  10. Fadumo Kowsar Awel
    Jul 23, 2011 @ 07:44:22

    Det här har Muslimerna absolut INGET med att göra. Skäms ni inte när ni sprider sånt här bullshit?!?!?

    Svara

  11. Bahlool
    Jul 23, 2011 @ 07:33:11

    Så även när en rasist och islamfiende begår ett sådant här illdåd, är det muslimernas fel? Wow…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 07:44:05

      Har media rätt om motivet så hade dådet inte inträffat utan massinvandringen.

      Kan du förklara hur islamkritik blir rasism?

      Svara

  12. JK
    Jul 23, 2011 @ 07:14:34

    Tänk på alla som började skrika om muslimer efter dådet. Nu tystnar dom nog rätt snabbt.
    Vad säger du? ska alla Norrmän slängas ur Norge nu????

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 07:42:37

      Jag säger: Stoppa islamiseringen! Så slipper vi både islamisternas och högerextremisternas terror!

      Svara

      • Britta Berg
        Jul 23, 2011 @ 11:49:02

        Självklart! Det är politikernas fel. De har inte lyssnat på folket. Tagit in för många arabiska invandrare på alltför kort tid, givit dem särbehandling, annars blir de kränkta. osv, dessutom måste vi tycka om dem, dekret från staten. Att det bildats motreaktioner behöver man väl inte vara så väldigt smart för att förstå. Alltså som man bäddar får man ligga. Eller fortsätt ”uppfostra” oss vanliga skattebetalare till att älska, akta, vörda dessa ”lättkränkta, särbehandlade, bidragstagare” så får vi se hur det går. Politikerna är valda för att skydda oss inte tvärtom.

        Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: