Släpp invandringsdebatten fri!

I Sverige kvävs invandringsdebatten genom att tidningarna mörkar och ljuger om massinvandringen! Kommentarer och bloggar censureras! Invandringskritiker sparkas från arbeten, nekas fackanslutning och stigmatiseras. SD kan inte bedriva en normal valkampanj utan utsätts konstant för hot och misshandel och Statsministern tycker dom får skylla sig själva!

Kritiserar man islam eller massinvandringen så stämplas man som rasist, islamofob, högerextremist etc! Strategin från invandringsförespråkarna är att undvika debatt, för att dom inte klarar den! Gärningsmannen i norge nämnde just svensk medias mörkande!

Sådant skall inte förekomma i ett demokratiskt samhälle! Det finns dom som, med rätta, tycker att demokratin inte fungerar, ifall man har ”fel” åsikter.

Skapar detta frustration? Eller är det bättre att föra en helt fri invandringsdebatt? Att lyfta locket av tryckkokaren, innan den exploderar? Eller är det smartast att trycka fast locket? Fundera lite. En fri debatt är det klassiska sättet att lösa konflikter fredligt! 

Att bedriva en valrörelse utan att misshandlas kallas demokrati. Att debattera fritt kallas yttrandefrihet! Att slippa diskrimineras för sina politiska åsikter kallas jämlikhet.

Samma spelregler för alla, även dina politiska motståndare! Och släpp debatten helt fri! Det är den tryggaste vägen! Allt annat leder åt helvete!

Manifest Breivik, pdf

Min syn på islam och massinvandringen!

Breivik erkänner massmord Mördarens manifest beskriver attentaten. ”Han har berättat varför han gjorde det.” Gav upp utan motstånd. Campinggäster räddade liv. DN-fotografer skildrar sorgen. TV-fotograf filmade mördaren. Chockade norrmän sörjer. Politiken kanske inte avgörande
Minst 80 dödades på Utöya  DN Kopplas till båda händelserna. Skärpt bevakning runt Rosenbad. Terrorexpert: Det följer inga trender. Minst sju döda i explosionen. ”Människokroppar låg utströdda.” 15-åring låg gömd under skytten. ”Han var helt täckt i blod.” Se förödelsen i centrala Oslo. Bilder från kaoset.  AB Polisen: Minst 80 har dödats på ön Norska polisen höll presskonferens i natt: TV: ”Jag såg honom skjuta – då gömde jag mig bakom en buske” Norske Anders Behring Breivik, 32, har gripits av polisen Obama: Attentatet en påminnelse Aftonbladets reporter: Det ligger döda överallt Aftonbladet Mattias Carlsson på plats vid Utøya: Elise, 15, gömde sig under skyttens sten Ungdomarnas larm från ön på twitter: Hjälp oss 360 000 hedrar offren på Facebook Aftonbladet på plats i Oslo: ”Ser ut som en militärzon”spelareRelateradeSenasteMest sedda Minst sju döda efter bombdådet i Oslo Norges polischef: ”Vi har säkrat kungahuset” ”Såg en sprängd bil vid entrén” Henrik Evertsson, 24, rusade ut på gatan vid explosionen: Det är som en krigszon Oslo lamslaget efter attackerna ”Det som hänt är väldigt skrämmande. Jag trodde först inte att det handlade om Oslo” ”Polisen sa åt oss att ta oss ur staden” Tobias lägenhet spärrades av – bombtekniker undersökte bil Reinfeldt: Vi har erbjudit vår hjälp Polisen bekräftar att flera är döda och många skadade Vittnen till attacken i OslospelareRelateradeSenasteMest sedda TV: Vittnen: ”Det är sinnessjukt” Vittnen till explosionerna i Oslo: ”Vi kände tryckvågen” Här springer de i panikspelareRelateradeSenasteMest sedda TV: De flyr i panik från explosionerna ”Kastades 2,5 m genom luften” TV: Första bilderna efter explosionen Se filmen som visar kaoset i centrala Oslo direkt efter attentatet Brandbilarna blev inlåsta bakom stängda dörrar Statsministern i säkerhet Säpo: Ökad bevakning i Sverige s a n n  t k  a t n   r    r s e  n  t  t g e  k   t a r . a    a  e    t A    t  n  Ännu en person har gripits Vid det hotell där de anhöriga befinner sig.  Just nu: Bomblarm vid torg avblåst.  så pratar du med barnen.   ”Jag sa att jag älskade henne”.   Spelade död för att få leva.  Elise låg gömd under skytten. Jörgen lyckades simma till fastlandet.  Detta har hänt:  Han hatade unga socialdemokrater Näthat mot vänstern och muslimer.  Misstänks ha mördat 91.  Förhörs för båda dåden.   ”Han jublade medan han sköt på folk” Varning för känsliga tittare.  Kropparna och skriken.  Amatörfilm från Oslo.  Just nu: Följ de norska tv-sändningarna direkt.  i n e e r t t e e g l n t t a r r a r e a n Han skrev om terrorplanerna i sitt manifest JUST NU: ”Vakna i en värld av skit” ”Det var grymt, men nödvändigt” ”Vi var 30–40 då han började skjuta.  ”Sköt första flicka han såg” Spelade död för att överleva ”Jag kravlade från skytten” ”Vad säger man till en förälder som fått veta att barnet dött?” Här byggde han bomben – och planerade massakern ”Det är otroligt många som har drunknat” Hundratusentals hedrar offren på internet Ungdomarna flydde i panik   Sprängde bomb mitt i Oslo – sköt vilt omkring sig på ungdomsläger på Utøya
 
 
 
 
 
 
Advertisements

35 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Britta Berg
    Jul 24, 2011 @ 23:16:26

    Utmärkt blogg. Klartexten förklarar varför islamafobi förekommer. Ta till er detta istället för att komma med okunniga och irrelevanta svar, så kanske vi får ett bättre samhälle. Sluta tjafsa och ge resoluta och vettiga svar på frågorna som ställs och bemöt inte bloggen endast med att den är islamafobisk, för då har vi återigen sopat problemen under mattan. Fram för öppenhet även om den muslimska invandringen.

    Svara

  2. Sossetanten
    Jul 24, 2011 @ 08:58:22

    Det tar 20-30 år innan en infödd svensk är ute i arbetslivet.
    Det är inget fel på människor av någon nationalitet. Många sydamerikaner har flytt till Sverige. Människor flyr hit för att de levt under omänskliga förhållande.
    Förhoppningsvis kommer du och dina gelikar att en dag stå upp för alla människors människovärde.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 09:12:58

      Jag älskar sydamerikaner, indier, kineser, tom muslimer! Men verkligheten är att muslimsk massinvandring gynnar invandrarna, men inte Svenskarna. Ni tänker som idioter hela högen!

      Jag står upp för människovärde. Men ser det inte som vår uppgift att bli socialbyrå åt alla muslimer! Hur många miljoner muslimer vill du ha hit? Jag vill inte ha hit alla muslimer bara för att dom är lika mycket värda! Är du helt jävla dum?

      Står islam för alla människors lika värde? Är kvinnan jämställd med mannen inom islam? Är böga helt OK enligt islam? Är otrogna lika mycket värda som muslimer? Du lever i en fantasivärld och begriper varken islam eller något annat.

      Hur vore det om ni islamistkramare kunde skaka fram någon intelligent debattör som kunde ge mig något av en match? Ni är ju helt värdelösa!

      Svara

  3. Sossetanten
    Jul 24, 2011 @ 05:05:44

    Oavsett vem du är är du obildad. Sd har säkert försökt drilla dig i argumentation, men utan kunskaper står du dig slätt.
    Invandring gynnar Sverige. Dels genom arbetsinsatser men också genom sina barn. Du vet kanske att Sverige har ogynnsam demografi. För få unga och för många gamla. Invandrarnas nativitet behöver vi.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 05:24:17

      Känner du inte till att mindre än 50 % av ”nybyggarna” fortfarande är abetslösa efter 7 år? Hur gynnas Sverige av att importera en massa analfabeter och outbildade människor? Vi behöver inte dom! Vi behöver inga bomullsplockare! Vi behöver kvalificerat folk, inte outbildade somalier, afghaner osv!

      Om vi behöver arbetskraft så skall vi bara ta in dom som vi behöver! Man skall kvotera in yrkesvis efter behov, företrädesvis från västliga demokratier, folk som delar våra grundläggande värderingar, för att undvika konflikter! Varför inte Kineser, indier, japaner osv om vi ”gillar olika”? Måste det vara muslimer?

      Självklart skall vi släppa in dom med asylskäl, men de utgör endast 5 % av asylsökande som beviljas uppehållstillstånd! Så släpp in 5 % av nuvarande och i övrigt arbetskraftsinvandring efter våra behov! Sverige är ingen socialinrättning för utlänningar!

      Svara

  4. Kör hårt
    Jul 24, 2011 @ 00:02:11

    Att du sänkte dig så lågt som fjant från början är illa nog. Men du har en poäng i vad du säger även om du gärna själv tar till samma sorters synder, vilket är din svaga sida.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 03:10:02

      Vilka synder tar jag till? Och jag erkänner villigt att jag var ute och cyklade. Men så var nog även de flesta muslimer, vänsterfolk och alla andra. Även om de inte uttryckte det.

      Svara

  5. Josefina Bergfast
    Jul 23, 2011 @ 21:08:28

    Denna artikel hittade jag på sidan Balder Blog, (alldeles nyss och av en händelse), och den får mig att förstå KLARTEXTEN bättre….

    Märkligt!

    ”Norway: Mass murderer Anders Behring Breivik is anti-racist, pro-homosexual and pro-Israel
    Some comments about the ideological background of the Oslo bomber .

    Anders Behring Breivik – Freemason
    Norwegian sources have identified the man who dressed up as a policeman shot perhaps as many as 80 or more innocent young people on the island of Utoya [Utøya] as the 32 years old Anders Behring Breivik. He is also alleged to stand behind the bomb in Oslo, which so far killed seven people,
    The perpetrator was a regular poster on several Norwegian Internet media, notably the blog document.no, which is run by Hans Rustad1), a former left wing journalist. Hans Rustad is Jewish, and extremely pro-Zionist, and warns against islamization, violence and other problems connected with Muslim immigration. Many regular contributors on his blog naturally more or less share his views.
    They represent an ideology where the importance of ethnicity is played down or dismissed completely, and the need for the preservation of Western cultural and democratic values is commonly used as the substitute key argument against immigration. Their rhetorics and activities are almost completely focused on Islam and Muslims; other immigrant groups such as Vietnamese, Chinese, non Muslim Africans and other groups are routinely painted as ‘harmless’, or even as ‘positive contributors to society’.
    This is the currently most popular strain of the anti-immigration movements in Europe, as represented by Geert Wilders’ Freedom Party, the Danish People’s Party, the Sweden Democrats, and in Germany the so called ‘Pro-movement’, of which Pro-Cologne (Pro-Köln) is one of the most active, as well as several recently new established parties with a similar ideology . In England the EDL is connected to this ideology, together with groups such as SIOE and its local chapters, The Danish Free Press Society and their magazine Sappho, and some others. Note that the SIOE uses the slogan: ‘Racism is the lowest form of stupidity! Islamophobia is the height of common sense’.

    This picture was taken on the island of Utøya the previous day
    Their American allies are people such as Pamela Geller, Robert Spencer, Daniel Pipes, etc. The dedication to the Zionist cause, and their rejection of classical nationalist ideas such as the importance of ethnicity, sets them apart from the sincere nationalist parties such ad the British National Party, Front National (France), Jobbik (Hungary), and NPD (Germany – and the only clearly National Socialist inspired movement of those mentioned).
    Their heroes are mainly Jews such as German Henryk Broder, the French Zionist Bernard Henry Levy, British Melanie Philips, Bernard Lewis, to mention just a few, and many more. The Flemish Nationalists fall somewhere in between, and are mainly traditional Nationalists with no love for the US, Zionism or Israel, who are trying to adapt to a new pro-Zionist image, inspired by the success of Geert Wilders’ Freedom Party in Holland, and the Danish People’s Party in Denmark.

    Terror victims in Oslo
    Members of the pro-Zionist groups and parties often paint their non philosemitic fellow nationalists as Nazis, anti-Semites and racists, copying the rhetorics the left wing PC-brigade uses against themselves, and try to present a more polished image towards the mainstream. They are also much better connected to mainstream politicians than the traditional nationalists, and at times are supported by mainstream newspapers, such as Jyllands-Posten in Denmark, as well as by right wing Jewish groups and individuals. The mainstream press usually judges these groups more favorably then traditional nationalists, who are invariably accused of being ‘Nazis’.
    Anders Behring Breivik, the Norwegian bomber and gunman also pursued this line of thought:Posted on 2009-09-14 10:57:20 as a reaction to post by ‘Caper’
    Caper,
    I didn’t see that the EDL as it is today is what we would have wanted. But it is essential that the intellectual conservative forces (unofficially) offer political and ideological schooling to our youth between 15 and 25. Who else is to do that?
    We cannot despise the young in society and refuse to come closer to them only because they lack ideological training, since it is exactly OUR (culturally conservative intellectuals) responsibility to do so.
    Bawer [referring to homosexual anti-islamist Bruce Bawer] is probably not the right person to work as a bridge builder. He is a liberal anti-Jihadist, and in many ways not a culturally conservative. I have my suspicions about him being TOO paranoid [with reference to his homosexuality). It could seem as though he fears that ‘cultural conservatives’ will become a threat against homosexuals in the future. Therefore he refuses to take his chance to influence them into a positive direction? That seems completely irrational.
    It has to be said that many organizations such as VB [probably referring to the Flemish nationalist party Vlaams Belang] needs to go through many ‘reforms’, before they reach our level.
    Anyway, we are not in a position where we can pick and choose our partners. That’s why we have to ensure that we influence other culturally conservatives to take our anti-racist pro-homosexual, pro-Israeli line of thought. When this direction has been taken we can take it to the next level.
    The consolidation MUST continue, and people must contribute by influencing (in stead of isolating).

    The above was translated from this page, where document.no has collected all posts by Anders Behring Breivik. So far it is not possible to read the seperate comments in the original thread; according to an announcement on the website, they changed IT-systems a few days ago, and are working on bringing the comments and the full posts back online. The URL to the article to which this comment belongs is here; maybe it will work later on.

    Svara

    • Roger B
      Jul 23, 2011 @ 23:35:07

      Josefina Bergfast : och som vanligt så ska du skriva så jä**a mycket , tror du folk tar sig tid å läsa allt !?!? OMFG

      Svara

      • Josefina Bergfast
        Jul 24, 2011 @ 01:05:45

        Nej då, (skratt!), ABSOLUT inte! (Ovanstående text har dock inte jag själv skrivit.) Men en och annan kanske har tid någon gång emellanåt.

        Vad betyder OMFG kan man undra. Är det kanske någon form (smädfull?) kritisk kommentar tro.

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Jul 24, 2011 @ 03:30:09

        Nu citerar hon dock, varav även citat från terroristen Breivik. Så denna gång tycker jag det var motiverat med lång text.

        Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 03:28:20

      Jag har fetat text och kursiverat citat från terroristen Breivik. Hans ideer förefaller stämma överens med mina. Dock är jag ingen sionist, åtminstone inte såvitt jag vet. Jag är mycket judevänlig ja, men vet knappt vad sionism innebär.

      Här finns inget som indikerar extrema åsikter. Inget som antyder våldstendenser. Uppenbarligen skrev han inte vad han verkligen tänkte! Skulle vilja veta hur han motiverar mordet på 90 oskyldiga ungdomar!

      Svara

      • Lövet
        Jul 24, 2011 @ 11:35:47

        Jag skulle vilja veta när du tänker fördöma hans handlingar.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 24, 2011 @ 12:05:43

          Jag trodde det var klart vad jag tyckte om handlingen. I en kommentar igår skrev jag: ”Vad som hänt är inget annat än en sanslös tragedi! Jag kan inte se hur dådet skulle motiveras politiskt!”

          Om du kan ens föreställa dig att jag skulle tycka dåden var OK så har du inte fattat något alls! Men jag skall uttrycka mig alldeles klart:
          Detta dåd är i mina ögon det mest fruktansvärda dåd som begåtts i världen förutom 11 september dåden. Det var grymt, onödigt och helt kontraproduktivt för allt han själv trodde på! För mig är det värre än Bali-attentaten, 7/7 i London och tågsprängningen i Spanien. (jag har lagt in delar av denna text i ett inlägg som heter ”varför?”)

          Ett fruktansvärt, vansinnigt, hjärtlöst och dumt dåd! Jag hoppas det är klart nog!

          Jag är övertygad om att alla Sverigedemokrater unisont föraktar dådet! Den som tycker dådet är OK är inte frisk!

          Men dåden gör varken islam eller massinvandringen bättre!

          Svara

          • Lövet
            Jul 24, 2011 @ 16:32:13

            ”Detta dåd är i mina ögon det mest fruktansvärda dåd som begåtts i världen förutom 11 september dåden.”
            Då tycker jag du ska skriva det i ett separat inlägg utan att tillföra något om din rädsla för Islam och invandrande muslimer. Uppför dig vuxet för omväxlings skull.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 24, 2011 @ 16:51:28

            Jag har skrivit det i ett separat inlägg som jag skrev! ”Varför?”. Är du inte läskunnig?

          • Lövet
            Jul 24, 2011 @ 19:03:15

            ”On 24 juli 2011 at 16:32 Lövet said:
            Detta dåd är i mina ögon det mest fruktansvärda dåd som begåtts i världen förutom 11 september dåden.
            Då tycker jag du ska skriva det i ett separat inlägg utan att tillföra något om din rädsla för Islam och invandrande muslimer. Uppför dig vuxet för omväxlings skull.”

            ”On 24 juli 2011 at 16:51 KLARTEXTEN! said:
            Jag har skrivit det i ett separat inlägg som jag skrev! ”Varför?”. Är du inte läskunnig?”

            Förvisso.

            ”Varför?
            Hur kan någon begå något så fruktansvärt, vansinnigt, hjärtlöst och dumt?”
            https://klartexten.wordpress.com/2011/07/23/varfor-2/

            Nope. Not the same.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 24, 2011 @ 19:35:51

            Jag ändrade det efter din kommentar. Jag tycker det var fel att i detta känsloläge gradera terrordåden. Jag känner fortfarande att dåden är värre än alla förutom 11 september, men det känns omoget att skriva det i ett inlägg i mitt uppjagade tillstånd. Jag vill smälta och få perspektiv på det hela innan jag graderar i ett inlägg. Men kommentaren får vara kvar oförändrad. Det representerar väl mitt känsloläge. Kanske jag skriver som i kommentaren. Men jag vill kunna stå för mina inlägg.

            Men fördömandet är mycket tydligt och kategoriskt! Eller hur? Inget utrymme lämnas för missförstånd! Sådana fördömanden skriver inte islamistkramarna när islamisterna slaktat otrogna! Jag tror inte någon frisk människa stöder illdåden!

  6. Backwall
    Jul 23, 2011 @ 20:45:52

    Bra bloggartikel!
    Håller med dig helt!

    Backwall

    Svara

  7. Anonym
    Jul 23, 2011 @ 19:21:58

    Är kristendomen ok?
    Det är ok att tycka olika och att argumentera men det du och såna som du sprider är bara ren hat. Att tycka olika är en sak men att kränka och förolämpa andra människor är något annat. Att diskriminera en människa bara för att han har ett annat ursprung är inte ok. Att visa sin hat genom att döda folk är inte ok. Detta är inte demokrati. Demokrati bygger på att vi utgår från att vi har samma värde allihopa och att vi respekterar varandra men hat mot judar, muslimer m.m. och främlingsfientlighet är raka motsatsen.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 19:56:43

      Ja kristendomen är i vart fall mycket bättre än islam! Ur den kristna myllan har väldens främsta demokratier och välfärdsstater växt fram. I den muslimska myllan trivs varken demokrati, yttrandefrihet eller jämlikhet! Fast du kanske inte värdesätter dessa värden? Vem hatar jag? Diskriminerar jag någon, vem? Har jag förespråkat mord?

      Islam anser att icke muslimer är mindre värda! Du kanske skulle granska islam lite noggrannare? Saken är att du står för hatet och fördomarna! Jag kritiserar utifrån kunskap och i en fri debatt där ordet är fritt! Så utövas yttrandefrihet! Förekommer inte hos tidningarna som får statligt presstöd!

      Min fråga till dig är: vill du har yttrandefrihet, jämlikhet och demokrati även för dina politiska motståndare? Eller är du en fascist?

      Hatet finns bara hos dig, inte hos mig!

      Svara

      • Anonym
        Jul 24, 2011 @ 04:42:05

        Jasså? Vem hatar jag då?

        Har demokratin växt ur kristendomen? Det var något nytt….ja kanske i dina drömmar. Läs lite om hur kristendomen har behandlat vetenskap och kunniga människor genom historien.

        Du kan faktisk tacka islam för jämlikhet om du inte visste om det.
        Demokratin kommer från gamla grekland och inte kristendomen och även då var det inga kvinnor och främlingar som hade rösträtt.

        Du måste läsa på lite innan du kläcker ur dig dumheter om islam, kristendom eller demokratin.
        Nutida demokrati har knappast växt ur kristendomen NO WAY.

        Du frågar om jag tycker att du diskriminerar någon. Ja det tycker jag. Jag känner doften av främlingsfientlighet och islamofobi i det du skriver. Har jag inte rätt?
        Om jag vill ha yttrandefrihet…ja det vill jag men inte till vilket pris som helst. Jag vill först och främst se till att vi respekterar varandra och inte förolämpar och trampar på varandra.
        Om jag vill rita någon profet då kan jag kolla först om någon blir ledsen om jag gör det. Så jäkla viktigt är det inte att göra det om det kommer att störa halva jordbefolkningen.
        Frågan är om du vill verkligen förbättra något för alla eller om du vill bara retas och provocera andra?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 24, 2011 @ 04:54:39

          Du hatar dom som ifrågasätter massinvandringen och islam! Jag skrev att ur den kristna myllan har världens främsta demokratier och välfärdssamhällen vuxit fram. Det bevisar att kristna samhällen kan utvecklas till sekulära, demokratiska välfärdsstater med jämlikhet! Du har inte en enda sådan muslimsk stat! Eller hur?
          Du kan inte tala om vem jag diskriminerar! Patetiskt? Diskriminerar jag muslimerna? Hur? Alla muslimer får skriva fritt här! Alla får uttrycka sina åsikter! Är det diskriminering? Jag kan inte kommentera i en enda vänsterblogg, inga sakliga kommentarer alls! Och jag lovar dig, dom är rädda för mig, dom vet att jag krossar vem som helst av dom i en debatt, lätt! Fascism råder bland islamistkramarna!

          Att jag har berättigad saklig kritik mot islam är en helt annan sak! Likaså att massinvandringen inte gynnar Sverige! Hur blir det diskriminering? Är det främlingsfientligt att hävda att Sverige inte gynnas av muslimsk massinvandring? Är det främlingsfientligt att säga sanningen?
          Visa att jag har fel, så skall jag erkänna att jag är främlingsfientlig! Annars: svälj det!

          Sanningen är att all islam-kritik (avsett hur berättigad och saklig) stämplas som islamofobi. All invandringskritik stämplas som främlingsfientlighet!

          Ni invandringsförespråkare är dumma och okunniga och framförallt klarar ni inte debatten. Visa gärna att jag har fel!

          Svara

          • Anonym
            Jul 24, 2011 @ 17:05:52

            Att kalla alla okunniga och dumma och samtidigt påstå att ingen klarar debatten är lite att gräva sin egen grav.
            Vem orkar debattera med en som inte har några riktiga argument, en som bryr sig inte om vad folk säger och kör bara om och om samma gamla visa?

            Tror du verkligen att någon har lust med dig?

            Många har argumenterat varför är det bra för Sverige att vara mångkulturell samhälle men du vill inte lyssna.
            Du säger att det finns ingen muslimsk stat som har utvecklats till en demokratisk samhälle o.s.v.
            Jag har gett dig flera exempel: TURKIET har get kvinnorna rösträtt decenier innan kvinnorna i Sverige fick rösträtt. Turkiet har inte sharia som lag och de har demokratin som statskick.
            Ett annat exempel är Bosnien.
            Vill du ha ett till ? Albanien.

            Men du lever bara inom dina egna ramar och kan inte se längre än så.
            Det är först och främst långt ifrån att ALLA kristna länder har det bra och majoriteten lever i diktatur och fattigdom samt trycker ner kvinnor och bidrar inte till utvecklingen.
            Latinamerika, Asien, Afrika, Mellanöstern….sådana kristna länder finns överallt.
            Ta en titt på Amishfolket, mormonerna och andra helt galna och bakomvridna, destruktiva kristna i USA.
            Hur är det med Jim Jones, en kristen fundamentalist som har vilselett tusentals människor och tvingat de att dö i jungeln.
            Hur många såna kristna galningar finns???
            Hur var det med Knutby? Var det några trevliga kristna där som har bidragit med välfärden och vetenskaplig utveckling???

            Lägg av bara!

  8. mesterhaaz
    Jul 23, 2011 @ 17:25:45

    Behring är ju sprungen ur samma hat som SD och dess gelikar (helst den här bloggen) sprider. Hade det inte varit Behring så hade det varit en svensk SD:are inom något år. Inte särskilt konstigt med de retoriken som förs.

    Man kan ju hoppas att vanligt folk nu förstår hur idiotiskt det är att sprida den här antimuslimska dyngan.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 18:28:59

      Är islam ok? Argumentera för att islam är OK, varsågod! Jag argumenterar för motsatsen! Så är demokratin tänkt att fungera! Är det svårt att fatta?

      Det du kallar dynga är intelligenta och kunskapsbaserade argument! Mina argument skulle du aldrig klara av, för du vet inte vad du snackar om, fördomsfulla människa! Du är en idiot som bara vill kväva yttrandefriheten! Du hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle!

      Jag hävdar att du är en ointelligent, okunnig och fördomsfull! Vad har du emot yttrandefrihet? Flytta till Iran!

      Svara

  9. intelligentunion
    Jul 23, 2011 @ 16:58:15

    Håller med dig om att locket måste lyftas av.

    Vänsterpartiet röstade Nej till krig, 4st miljöpartister också, men även SD. Det är jag tacksam för. Högerextremismen finns i helt andra kretsar idag. Den finns i borgerligheten, MP och i Socialdemokratin, anser jag.

    Orden i talarstolarna är inte kulor som mördar, de pågår mitt i en demokrati enligt demokratiska principer även om få verkligen lyssnar på SD och försöker förstå vad de talar om, men regeringar som startar krig och mördar i andra länder visar vägen för unga herrar som denne att man kan göra som man vill och att mord på oskyldiga kvinnor och barn är helt ok.

    SD har rensat ut den enl. Jan Guillou:

    http://intelligentunionswe.wordpress.com/2011/07/23/sa-kan-det-ga-nar-man-inte-behandlar-intolerant-med-tolerans/

    Svara

  10. G
    Jul 23, 2011 @ 16:39:59

    ”Kommentarer och bloggar censureras!”

    Ja, det stämmer, PI är en av de bloggar i hela Sverige som censurerar sina kommentarer hårdast. Så precis som med terrorism är det just nu ni högerextrema som är värst även vad det gäller censur.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 23, 2011 @ 16:45:25

      På min blogg får folk säga precis vad dom vill. Jag tycker att alla bör ha en fri debatt, så länge man för en argumentation, dvs inte bara skriver ”Du är en jävla idiot”. Jag tror även PI skulle gagnas av detta. Dom skulle då klä av tidningarna. Vi klarar ju ju lätt invandringsförespråkarna i alla debatter! Dom behöver censuren, inte vi!

      Är jag högerextrem? Jag är varken höger eller extrem! Kan du argumentera för hur jag är höger och hur jag är extrem? Jag är fd sosse och SD:s fördelningspolitik har många likheter. Alliansen står till höger om mig och SD! Extrem är varken jag eller SD! Sveriges invandringspolitik är däremot extrem, såväl i en nordisk som europeisk jämförelse. Fjant!

      Svara

      • Vincent
        Jul 23, 2011 @ 18:27:45

        Den som avslutar ett inlägg med ‘Fjant!’ kan knappast tas på allvar. Väx upp så kanske du också en dag inser att människor som inte är som du själv inte är farliga.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 23, 2011 @ 18:38:57

          Fjant! Det enda du intresserade dig för? illustrerar invandringsförespråkarnas låga nivå! Kan du förklara för mig på vilket sätt muslimsk massinvandring gynnar Sverige? (och den här gången avslutade jag inte med fjant)

          Svara

          • Sossetanten
            Jul 24, 2011 @ 05:53:03

            Sd har säkert försökt drilla dig i argumentation, men utan kunskaper står du dig slätt.
            Invandring gynnar Sverige. Dels genom arbetsinsatser men också genom att den tillför barn och ungdomar till vårt land. Du vet kanske att Sverige har ogynnsam demografi. För få unga och för många gamla. Vi gynnas av invandrares arbetsinsatser och nativitet.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 24, 2011 @ 07:18:10

            Jag har aldrig varit på något medlemsmöte med SD. Jag har rätt, därför klarar du inte debatten! Återigen: varför ta in en massa muslimer? Outbildade dessutom! Vad är det för fel på indier, japaner, kineser, sydamerikaner? Gill ni inte olika?

            Tydligen har du sänkt fattningsförmåga: hälften av invandrarna är fortfarande arbetslösa efter 7 år! Hur kan det bli en tillgång? Jag vill ha arbetskraftsinvandring, inte fejk-flyktingar!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: