Analys av Breiviks attentat!

Detta inlägg har censurerats bort av DN. Nu känner jag mig manad att tala klartext. I media pågår en smutskastningskampanj utan like, mot SD och andra invandringskritiska partier. SD har gjorts ansvariga för vad någon isolerad dåre gjort!

Vi har aldrig gett vanliga muslimer ansvaret för vad Al Qaida eller andra terrorister gjort! Vad jag däremot har gjort är att påtala att ju fler muslimer vi tar in, desto fler terrorister tar vi in. För en viss andel av muslimerna är eller blir radikala islamster! Det är ett nyktert faktum!

Hur många av er tog ansvar för 11 september? Hur många av er tog ansvar för Stockholmsbomben?

För undvikande av missförstånd skall jag klargöra: i min subjektiva värld är detta det värsta terrordådet efter 11 september 2001! Men det är min subjektiva uppfattning, inte en objektiv bild kanske. Jag kan inte beskriva i ord hur negativ jag är till Breiviks handlande!

Ett politiskt parti som SD skall aldrig ägna sig åt våld! Aldrig! Man kan inte bedriva politiskt arbete och samtidigt begå våldshandlingar. Våld omöjliggör alllt politiskt arbete! Man tappar all trovärdighet! Ville vi bruka våld skulle vi gå med i AFA!

Jag är helt övertygad om att jag här talar för alla Sverigedemokrater, medlemmar i Fremskrittspartiet och övriga stora islam- och invandringskritiska partier i Europa. Ingen anser att Breiviks dåd var berättigat på något sätt!  Alla känner avsky! Ingen massinvandring motiverar ett sådant dåd! Den som tror annat är inte riktigt klok!

Detta vet mycket väl svensk media och våra politiska motståndare, men dom drar sig inte för att utnyttja 70 ungdomars död för att sno billiga politiska poänger!  Med lögner och insinuationer! Vem saknar moral?

Man uppmanar oss att nu förtiga sanningen. Jag tror dock att samhället mår bättre av att öppet debattera sanningen! Yttrandefrihet och fri debatt är livsluften för det demokratiska samhället! Inte censur och att sopa under mattan!

Om en abortmotståndare skjuter en abortläkare; innebär det att alla abortmotståndare plötsligt har fel, att fri abort blivit OK? Enda slutsatsen blir att mordet är oberättigat, inte abortkritiken!  Analogt blir enda slutsatsen av Breiviks  dåd var oberättigat, inte invandringskritiken!

Invandringsförespråkarna resonerar som de alltid gjort, som hönshjärnor! Det är alltid så pinsamt enkelt att köra över dessa idioter!

Motiven

Breivik har i sitt manifest uttryckt stark kritik, mot inte minst den svenska demokratin. Han anser att den inte fungerar. När vänsteraktivister systematiskt kan störa, hota och misshandla politiska motståndare, under pågående valrörelse, påhejade av Statsministern, ja då saknas demokratisk vilja! Vi klagar när sådant sker utomlands, men tolererar det hemma.

När politiska motståndares valsedlar kastas och varken politiker eller media bryr sig, ja då är det tecken på att demokratin inte fungerar! Odemokratiskt utomlands, men OK hemma.

När politiska motståndare väl kämpat sig in i Riksdagen, försöker man på  alla sätt hindra 6 % av folket att få något som helst parlamentariskt inflytande! Med regeländringar vill man sabotera deras politiska arbete! Dom smutskastas och omyndigförklaras!

Medan antidemokratiska islamister och kommunister välkomnas i Riksdagen, så smutskastas 100 % demokratiska partier å det grövsta!

Saklig debatt är ”non-existent”!

Media har aktivt medverkat i att piska upp ett osakligt hat mot politiska motståndare, blundat för oförrätter dessa utsatts för, spridit lögner, censurerat bloggar (t ex detta inlägg!) och kommentarer. Tidningar som uppbär statligt presstöd har i den egna tidningen hårt undertryckt yttrandefriheten.  Man har på alla sätt hindrat en saklig och nykter analys av islam och massinvandringen utfifrån devisen ”vi talar inte med våra politiska motståndare”! Är det så det demokratiska samtalet skall föras? Genom censur, smutskastning och undertryckande av yttrandefriheten?

På alla upptänkliga sätt försöker motståndarna hindra demokratin att fungera som det är tänkt!

När svenska politiker, utan folkligt mandat, bedriver en destruktiv massinvandring utan konsekvensanalys, när det uppenbarligen går utför, då är det något fel med demokratin. Man har lurat i svenska folket att massinvandringen gynnar Sverige, trots att motsatsen är uppenbar!

Analys

Ovanstånde utgjorde enligt Breivik själv i vart fall delmotiv till dåden. Jag kan bara konstatera att han tycks ha helt rätt så långt. Men han borde förstås agerat politiskt, inte med våld!

Svenska politiker och media har betett sig helt i strid med demokratiska principer. Så långt det är möjligt, har man fråntagit Sverigedemokrater deras demokratiska rättigheter, samtidigt som man fört svenska folket bakom ljuset var gäller massinvandringen!

Detta är ett brott mot hela demokratins väsen! Svenska makthavare har uppträtt som maktfullkomliga Stalinister!

Har vi ett demokratiskt problem? You bet!

Frågan

Så har svenska politiker och svensk press påverkat Breivik till sitt dåd? Hade dådet utförts om pressen varit ärlig, tillåtit en fri debatt, inte diskriminerat politiska motståndare och sökt folkligt mandat för massinvandringen? Om vi haft en välfungerande demokrati? Vi bör tro Breivik när han säger att detta hade betydelse!

Är det fel av SD att framföra saklig kritik mot islam och massinvandringen? Skall man undvika sanningen för att någon kan ta det på fel sätt?

Är Breivik en demokrat?

Han verkar känna att odemokratiska krafter har makten och missbrukar demokratin. Jag instämmer helt!

På sid 723 i manifestet, skriver han: ”Because the end result, due to their reluctance to act, will be a Turkey style dictatorship/fascism. I’m a strong defender of democracy and therefore cannot support this fascist approach.”

Men en demokrat skall inte utöva terror mot ett demokratiskt samhälle (om än bristfällig)! Man kan inte hävda att politisk förändring är omöjlig när vi fått in våra partier i parlamentet! Att vi diskrimineras och behandlas orättvist, betyder inte att vi är chanslösa! Däremot har jag inget emot en attack på en diktatur! Men inte ens då ger man sig på oskyldiga ungdomar!

Terroristens motiv!

Manifest i pdf-format.

(Du behöver ha Acrobat Reader installerad)

Se Anders Breiviks förklaring

76 döda – siffran sänkt. Breivik häktas för terrorbrott. Bedöms vara störd – inte psykiskt sjuk Diplomatson, frimurare och iskall. Terrorist är rätt ord. ”Min vän Anders” blev massmördare.  DN.se sammanfattar tragedin Vittnenas berättelser.  Skickade 46 sms – fulla av dödsångest Direkt från Oslo dygnet runt – från norska TV2 Senaste händelserna – minut för minut Bara dottern är kvar Hanne, 17, räddades av sin bror: ”Min bror Gunnar sa ‘Jag vet inte vad som händer nu’” 79 minuter av terror Aftonbladet har kartlagt massmördarens och terroristens väg  Matrosen Johannes, 20, blev först att se massakern – ringde 112 från Utøya förgäves Polisens misstag Han ville veta hur många han dödat Anders Behring Breivik njöt av uppmärksamheten i rätten Bodde hos sin mamma – för att spara till massakern ”Han är djävulen” Demonstrerade med brittiska högerextremister  Läs Staffan Heimersons kolumn. Breivik uppges ha haft kontakt med medlemmar ”Vi är i detta tillsammans” Aftonbladets Carina Bergfeldt var på plats när 200 000 människor samlades på Rådhusplassen i Oslo för att manifestera mot våldet   Vi manifesterar allting han hatar   Håll händer med Norge och visa din avsky mot våldet

e a t r a g t g v v n n a n n a e t n n  t e e t n t n v . n k n t r t e t t m r r t r n k n . . . . n : n e t : n s k a o n a l p e o : k a n t r t e s a n n t k a t n r r s e n t t g e k t a r . a a e t A t n g. . . r . . . . . . . i n e e r t t e e g l n t t a r r a r e a n a n t k a k s ? g n . g  s
 

31 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Aug 05, 2011 @ 23:33:36

    Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla ”islamkritiker” när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!

    Svara

  2. Lövet
    Jul 27, 2011 @ 14:32:19

    ”Manifestet” är skapat den 23.Juli 2011, 20:31:25…

    Terroristen och massmördaren slog till och greps i fredags…22. Juli…

    I’m just sayin’

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 27, 2011 @ 14:59:17

      What are you saying?

      Svara

      • Lövet
        Jul 27, 2011 @ 15:38:55

        AE idioms are lost on this crowd, anyway:

        PDF-filen som sprids över internet förefaller vara skapad Lördagen den 23. Juli 2011 halv nio på kvällskvisten, mer än 24 timmar efter att terroristen och massmördaren gripits av polis.

        80% av terroristen och massmördarens pamflett är plagiat.

        Food for thought.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 27, 2011 @ 15:57:48

          Mitt exemplar är skapat den 24 juli. Tror du vi har olika dokument? Självklart är Breiviks original är skapat före den 22 juli. Jag tror att det är datumet för nedladdning helt enkelt. Han skriver själv att hälften är plagiat. Malia den till dig själv och ladda ner som ett test.

          Svara

          • Lövet
            Jul 27, 2011 @ 16:18:23

            ”On 27 juli 2011 at 15:57 KLARTEXTEN! said:
            Mitt exemplar är skapat den 24 juli. ”

            Ditt exemplar är ändrat den 24 juli, närmare bestämt vid lunchtid (11:56) eller hur?

            Öppna dokumentet i Acrobat och tryck Ctrl+D, klicka på ”Beskrivning”, här finner du dokumentets skapelseinformation. 23. Juli 2011 20:31:25?

            Något att fundera över…

          • KLARTEXTEN!
            Jul 27, 2011 @ 17:17:36

            Det var överkurs för mig! Jo det var intressant, tror jag! Menar du att dokumentet inte kan ha skapats tidigare? Datumet kan ha manipulerats?

          • Lövet
            Jul 27, 2011 @ 17:50:11

            Manipulation är möjligt, frågan är då vem som manipulerat vad och i vilket syfte.

          • KLARTEXTEN!
            Jul 27, 2011 @ 18:00:23

            Kommer du på något ”illvilligt” syfte? Dvs någon anledning att manipulera dokumenttexten, som jag antar du misstänker? För att bara manipulera datumet verkar meningslöst.

  3. Bagarn
    Jul 26, 2011 @ 21:52:24

    ”Får i vart fall kolla upp en korrekt definition först”.
    Don’t bother. Spränger och skjuter man ihjäl folk är man definitivt inte demokrat. Dessutom verkar idioten vara en mytoman så att han skriver i sitt sk. manifest att han är demokrat är inget man behöver ta på allvar, eller något annat mytomanen skriver heller för den delen.

    Läsvärt inlägg för övrigt!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 27, 2011 @ 05:20:09

      Instämmer! Flera attentat mot Hitler gjordes av demokrater. Skillnaden här är att attentatet riktades mot oskyldiga och mot ett demokratiskt samhälle (även om det har brister).

      Svara

  4. Micke.
    Jul 26, 2011 @ 21:37:28

    Har aldrig tålt Alexander Bard, men han är inte rädd för att tala i KLARTEXT.

    Han har helt rätt i att de värsta rasisterna bor i vita segregerade områden typ Bromma eller Täby.

    I dessa områden avskyr man invandrare om man inte tjänar pengar på dem, men de pratar aldrig offentligt om den inställningen.

    Svara

  5. Stig Olsson
    Jul 26, 2011 @ 11:14:19

    Jag ställer mig upp och applåderar, för det här är nog ditt bästa inlägg på länge, även om jag gillat flera andra också 🙂

    Det du så klarsynt skriver, nämligen att vi styrs av antidemokratiska partier, stämmer till 100% och jag fattar inte att hela folket reser sig upp som en man och säger ”nu räcker det”…

    Men då har man glömt hur systematiskt sossarna, ända sedan 1932, ”hjärntvättat” folket med enorma mängder propaganda via alla media och på så sätt fått folket att stenhårt tro på dravlet om att ”staten tar hand om…”!!!!

    Staten har aldrig och kommer aldrig att ta hand om oss!

    Vi måste verkligen sprida sanningen på det enda sätt vi kan, via bloggar, insändare etc… Tyvärr är jag avstängd/spärrad hos AB för att jag var så oförskämd mot Jan Helin då han körde sin ”Vi gillar olika-kampanj”… För jag ställde raka, rena och välformulerade frågor till honom om vad han egentligen menade med denna kampanj.

    En av mina frågor som han helt vägrade kommentera var att Sveriges över en miljon handikappade blir förnedrade och kränkta dagligen av samhället… T ex kommer jag inte in i vissa offentliga lokaler med min rullstol… Eller kan inte åka buss för de har monterat bort ”rampen” som ligger i den bakre delen av bussarna… Eller att vissa dörrar är för smala för en rullstol etc etc…
    Dessa frågor ville inte Helin svara på utan i stället betedde han sig som hela den här nasse-kadern gör, han spärrade mig!?!?

    Sorry, jag avvek från ämnet här, men du får ta bort kommentaren om du vill, det är ok 🙂

    Men jag ville bara ge ett konkret exempel på hur en jättestor grupp i Sverige blir misshandlade, samtidigt som vi läser att man släpper in hur mycket fjärran-östern-”flyktingar” som helst, skänker bort miljardbelopp så de får leva-bo-bra och samtidigt drar samma svin ner på allt inom vård, skola, omsorg… Helt ofattbart!!!

    Jag kommer dock att fortsätta blogga och vara obekväm för media och politiker, på samma sätt som du gör. Och du gör det bra!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 26, 2011 @ 11:49:27

      Tack för din värmande kommentar! Jag blir ständigt avstängd på Aftonbladet! Men nu har jag bytt till ett muslimskt nick, så nu är det grönt! Tills dom fattar! Jag hr också skrivit till Helin, förnedrat honom, kommentarer som aldrig ser dagens ljus i denna Kafka-tidning! Jo det är sorgligt att handikappade får stå i kön efter invandrare när det gäller rättigheter!

      Svara

      • Stig Olsson
        Jul 26, 2011 @ 11:57:53

        HAHAHA, jag det är ju faktiskt en tanke! 🙂

        Jag har bara aldrig velat vara anonym, jag vill att folk ska veta vem jag är… men i det här fallet kanske det vore motiverat med ett arabiskt nickname 🙂

        Tack för tipset!!!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 26, 2011 @ 12:29:16

          Varsågod! Vill passa på att föra fram en ursäkt till mina muslimska vänner: om ni hädanefter svartlistas från Aftonbladets kommentatorsunktion, så var det inte min avsikt!

          Svara

  6. profanum_vulgus
    Jul 26, 2011 @ 09:46:20

    Vanliga SD:are är inte terrorister men Ju fler Sverigedemokrater vi får desto fler terrorister får vi.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 26, 2011 @ 09:51:19

      Du får väl börja med att presentera åtminstone en Sverigedemokrat som är terrorist åtminstone, för att ditt resonemang skall hålla! Om noll procent Sverigedemokrater är terrorister, så har det ju ingen betydelse hur stort SD blir, det blir inga terrorister ändå! Såvitt jag vet är Breivik inte ens medlem i Fremskrittspartiet. Varför inte?

      Du skulle förresten bevisa den ”ofrånkomliga logiken” mellan Fremskrittspartet och terrorism. Klarar du inte det nu?

      Svara

      • profanum_vulgus
        Jul 26, 2011 @ 15:33:48

        100% av de som dött av terrorism i norden de senaste decennierna har dödats av terrorister från fremskrittspartiet.

        ABB var medlem i fremskrittspartiet sedan 2001.

        Svara

  7. Karl-Otto Hultström
    Jul 26, 2011 @ 08:30:17

    Tack Klartexten ! Bland det bästa jag läst ! Det känns så välgörande att ta del av matrerial som inte är anpassat för att stämma med medias och politcis åsikter.
    Målet för invandringen måste väl ändå var intregratration. Men då vi svenkskar är så godtrogna och snälla lämnar vi liksom invandrarna i sticket. De har inget att hålla sig till.
    Kulturmarxismen måste kompletteteras med andras åsikter !

    Svara

  8. Lövet
    Jul 26, 2011 @ 08:16:50

    ”Jag tror
    att Breivik inte litar på våra demokratier. Jag tror att han är demokrat”

    Jag tror inte att terroristen och massmördaren är demokrat.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 26, 2011 @ 08:20:32

      Vi kan båda ha fel, för ingen av oss här läst hela manifestet. Men hittills har jag inte sett något som talar för att han är antidemokrat. Har du?

      Så du håller med om resten?

      Svara

      • Jonas
        Jul 26, 2011 @ 09:12:28

        Öhhh, vänta nu. Var inte Breivik den där killen som sköt ihjäl ett 70-tal medlemmar av ett politiskt parti, bara för att de var just det: medlemmar.

        Hur kan vi misstänka att han är antidemokrat?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 26, 2011 @ 09:21:29

          Han kan mycket väl vara antidemokrat! Skrev bara att jag inte sett något i manifestet som pekar på det. Har du? Sen kan man hävda att terror är en odemokratisk metod och det instämmer jag i.

          Men med demokrat menar jag den som önskar ett demokratisk samhälle. Antidemokrater önskar inte det, t ex nazister och islamister.

          Svara

      • Lövet
        Jul 26, 2011 @ 13:49:22

        ”Men hittills har jag inte sett något som talar för att han är antidemokrat. Har du?”

        Ja, 70+ lik på bårhuset, skickade dit av din presumtivademokrat.

        ”Så du håller med om resten?”

        Näppeligen. Det var din ide att terroristen och massmördaren skulle vara demokrat som stack ut. Resten är business as usual, förutom de passager som plagierats från Ted Kaczynski.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 26, 2011 @ 14:29:15

          I I en tidigare kommentar pratade jag om detta. Om vi säger att den som brukar våld per automatik är antidemokrat. Det beror på vem man brukar våld mot. I detta fall var det våld mot demokratin, vilket nog gör honom till antidemokrat. Jag vet inte exakt hur demokrat definieras. Att med våld störta en demokratiskt vald regim är rimligen odemokratiskt. Han klassar dock sig själv som demokrat och jag tvivlar inte på att hans mål är demokrati. Men jag strök min egen värdering i frågan. Får i vart fall kolla upp en korrekt definition först.

          Svara

          • Lövet
            Aug 05, 2011 @ 20:22:59

            ”On 26 juli 2011 at 14:29 KLARTEXTEN! said:
            Jag vet inte exakt hur demokrat definieras.”

            Ett citat som säger allt. Kommentarer överflödiga.

          • KLARTEXTEN!
            Aug 05, 2011 @ 21:34:02

            Ryck inte loss det ur sammanhanget. Frågan var om den som utövar terror i ett demokratiskt samhälle per definition är anti-demokrat. Om han alltså säger sig vilja ha ett mer demokratiskt samhälle. Jag ansåg att den som utövar terror i en demokrati förmodligen inte är demokrat, men är inte helt säker på att det är korrekt. Vet du svaret? Dvs utöver ditt eget tyckande.

            Om du har en heltäckande definiton av demokrat: formulera det med egna ord, varsågod!

Kommentera

