Rövhålen på Politiskt Inkorrekt!

Som jag skrev i ett inlägg för några dagar sen, så har jag blivit portad från att kommentera på Politiskt Inkorrekt. Jag skickade artiga mail med två dagars mellanrum där jag frågade varför. Det första för en vecka sen (jag gick automatisk bekräftelse på att dom mottagit mailet). Men inget svar!

Att dom blockerar sina anhängare utan att ens svara på varför, är ett svinaktigt betende! Om dom behandlar sina anhängare på detta viset, hur behandlar dom då sina motståndare??? Deras nonchalans och förakt för yttrandefriheten gör mig heligt förbannad! Jag skiter i om jag får kommentera där eller ej, men att en site som kräver ärlighet, själv beter sig som några jävla Stalinister är jävla äckligt!

Andreas svara på artiga mail ditt jävla rövhål!

Eftersom dom inte brytt sig om att svara, så får jag väl gissa:

Ett skäl kan vara att jag i flera kommentarer i dagstidningar, instämt i att jag tycker PI bör undvika samma censur dom beskyller tidningarna för. PI kan inte kräva en yttrandefrihet i tidningar som dom själv inte tillämpar! Jag anser att det enda som bör censureras är rena olaglighetet och spam. Kommer man med anklagelser skall man kunna framföra ordentlig grund för det.

Ett annat skäl kan vara att jag tagit ställning för Erik Hellsborns blogginlägg där han konstaterar att dådet aldrig hade utförts utan massinvandringen. SD har officiellt tagit avstånd från blogginlägget. Jag har i olika kommentarer påpekat att Hellsborn hade helt rätt! En annan sak att det var okänsligt att skriva det, precis i anslutning till dådet. Men faktum kvarstår; Hellsborn hade rätt!

Ytterligare ett skäl kan vara att jag vägrat ta avstånd från våra idéer, även om dom råkar finnas med i Breiviks manifest. Där tycker jag att PI intagit en ängslig attityd. Man började med att skita i byxorna och läsarna fick uppmana dom att stå upp för sina åsikter!

Om något av de två sistnämnda är skälet till min bannlysning, så förstår jag att dom inte vågar ange detta. För den debatten skulle dom förlora så det visslade om det! 

Politiskt inkorrekt: varför är jag censurerad?

Skall vi fördöma Breiviks manifest?

15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. profanum_vulgus
    Sep 23, 2011 @ 14:08:20

    ”Man måste klara en fri debatt. Annars är man inte trovärdig.”

    Håller helt med dig Klartexten. Och du klarar ju inte det utan har portat mig.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 23, 2011 @ 18:31:40

      Jag tillåter dig nu att kommentera. Men du måste försvara dina påståenden/anklagelser, inte bara slunga ur dig anklagelser och sen vägra gå i svaromål! Problemet med dig är att du inte debatterar!

      Svara

  2. bt
    Aug 13, 2011 @ 19:50:24

    Är du så arg när du kommenterar ng-stans då är det kanske inte konstigt att du blir portad

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 20:13:45

      Är det fel att vara arg? Varför? Där har jag inte uttryckt mig så. Tar mig större friheter på min egen blogg. Skälet är politiskt! Jag är för frispråkig! Jag säger vad smarta människor tänker! Dom sket i brallorna efter Breivik och har fortfarande inte fattat hur dom skall hantera problematiken. Dom är tröga och fega!

      Svara

      • bt
        Aug 13, 2011 @ 20:27:05

        Nej, det inte fel att vara arg. Men när jag är arg så ”fattar jag inte pennan”, för då är jag inte trevlig 😉
        Hoppas du förstår. Jag menar inte illa.

        Sen tycker jag att man inte ens ska nämna fanskapet ABB. Det förlorar man bara på.
        Kolla nu i dag, när Ohly höll sitt tal – han tar upp det IGEN; om rasister o islamisering, efter ABB; Det ska tass på allvar, säger han. Men han säger inget om vem är rasister, inte heller att muslimer (inte alla) är det mest t ex, osv osv.
        Jag vill inte ens säga vad jag tycker om honom, men jag funderar på att skicka ett brev:
        Där ska jag tar upp våldtäkter o mord på svenska tjejer och den ilskan jag möter när man INTE ger plats till kvinnoburkor på gator.
        Jag är själv invandrare. Finns mycket jag inte tål i den konstiga politik S håller på med.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 13, 2011 @ 20:59:00

          Jag förstår reaktionen att man skall tiga om ABB. Men sanningen är att media har skapat ABB! Han är deras ansvar! Inte vårt! Jag vrålar att förutom ABB själv, så åvilar ansvaret media! Att tiga om detta är vansinne! Vi har ett allvarligt problem med demokratin! Detta problem måste åtgärdas. Att inte göra det kan trigga nästa Breivik!

          Svara

  3. Fria PI
    Aug 13, 2011 @ 19:44:27

    Vi är många som tröttnat på hyckleriet och censuren hos PI, därför har nu den alternativa sidan Fria PI nyligen startats upp.
    Nyheterna är exakt desamma som på PI men vi låter läsarna kommentera fritt, så länge man håller sig till svensk lag.

    Vi tillåter alltså inte dödshot, att man lägger ut personuppgifter, hets mot folkgrupp eller andra olagligheter bland kommentarerna.
    Däremot lägger vi oss inte i våras läsares åsikter. Vill du kritisiera Israel, hylla Vänsterpartiet, länka till Flashback, använda svordomar, kalla politiker för öknamn m.m går det bra. Använd sunt förnuft helt enkelt.

    http://friapi.wordpress.com/

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 20:01:06

      Ett bra initiativ! Men ni bör avskaffa förhandskontrollen av kommentarer!

      Svara

      • Fria PI
        Aug 13, 2011 @ 22:08:21

        Det är inställt på följande standardinställning:

        ”Innan en kommentar visas måste kommentarförfattaren ha en tidigare godkänd kommentar”

        Första gången man kommenterar måste den godkännas, men sen är det fritt fram. Så nästa gång du kommenterar ska den gå igenom direkt.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 13, 2011 @ 22:23:12

          Men varför inte tillåta alla och sen porta dom som missköter sig? Så får ni snabbare igång debatter. Ni tappar tempo. Hur som helst är det bättre än PI.

          Svara

  4. robban
    Aug 12, 2011 @ 10:07:22

    finns ett stolpskott som heter pinord som moddar friskt och lever rövare på nätterna. denne persons åsikter om saker och ting ligger i princip på pkmedias nivå. tål 0 kritik med. vette fan var de hittat dessa nya moddar som tror att de är nåt

    Svara

  5. babar
    Aug 09, 2011 @ 23:27:50

    Pi blir mer pk för var dag som går, kanske dags för dom att byta namn på bloggen snart.

    Särskilt judarna försvarar dom till varje pris, säger man minsta negativa om judar då är det tack och hej på en gång som gäller.
    Islamkritik är inte något dom är nådiga med heller, censuren är nästan i klass med Aftonhoran.
    Och nolltolerans gäller i kritik mot själva bloggen, skriver man ett inlägg om deras censur då är det kört.

    Jag är också spärrad, det hände bara helt plötsligt, man får inte ens nån varning eller nåt utan blir bara kickad utan att man vet vad som är problemet.
    Innan detta hade jag skrivit runt tusen kommentarer på pi utan problem.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 10, 2011 @ 00:06:24

      Det är fan sjukt av PI! Dom kräver yttrandefrihet från tidningar, men beter sig själv som grisar! Inget folk har dock gjort mer för mänskligheten än judarna. Så hur man än vänder och vrider på saken, så kommer man aldrig ifrån: Någonting är fantastiskt bra med judendomen och något är väldigt dåligt med islam! Men visst skall saklig kritik få framföras.

      Svara

  6. östdansken
    Aug 08, 2011 @ 22:26:01

    Håller med dig, jag och många med mig har råkat ut för detsamma.
    Det är bara att, konstatera PI är samma andas barn, som den övriga
    sk. pressen. Detta med att förbjuda, ligger nog i generna hos svenskingarna.

    Svara

Kommentera

