EXPO:s analys av antimuslimska miljöer.

Jag har läst igenom EXPO:s analys av” antimuslimska miljöer”, som är på 20 sidor (kan laddas ner nedan).

Den är förvånansvärt objektivt skriven! I motsats till kvällstidningarna så har man en viss ärlighet. Man försöker inte ljuga rakt upp och ner. T ex skiljer man på ”vit makt” -miljö och den antimuslimska miljön. Man säger att vitmakt miljön är anti-judisk. Man kan då fråga sig varför dom inte får det logiska epitetet ”anti-judiska miljön”. Jag skall förklara varför:

Ifall EXPO kallade något för den anti-judiska miljön skulle man tvingas inkludera många muslimer, i synnerhet alla islamister! Vi känner ju alla till judeförföljelserna i Malmö. Man skulle skuldbelägga de man vill försvara. Likaså skulle svenska kvällstidningar inkluderas eller i vart fall vara farligt nära att inkluderas.  Med epitetet ”vit makt” miljö, faller muslimer automatiskt utanför, likaså kvällstidningarna som i många fall är öppet antisemitiska.

Hur som helst, så klargör EXPO det betydelsefulla att vit makt miljön närmast är nazisttisk och ser muslimerna som medhjälpare i kampen mot judarna. Dom är alltså positiva till muslimsk massinvandring.  EXPO klargör att vit makt grupperna inte är förenliga med antimuslimska miljön. Man har motsatta intressen. Kvällspressen försöker istället bunta ihop oss, trots att vi har diametralt motsatt grundsyn.

Man kan således konstatera att vit makt grupperna har samma intressen som vårt politiska etablissemang och muslimerna: ett stärkt islam och en uttalad antisemitism. Alliansen är dock inte antisemitisk, däremot pro-muslimsk. Vänstern däremot är både antisemitisk och pro-muslimsk.

Likaså hävdar inte EXPO att vi är våldsbenägna. I motsats till kvällstidningarna, så hävdar EXPO inte att vi är ansvariga för Breviks dåd.

Så jag har inte hittat några direkta lögner. EXPO tycks vinnlägga sig om en viss hederlighet! Dom har nått längre än kvällstidningarna. Ingenstans kallar dom oss heller för rasister eller islamofober.

EXPO kritiserar vår kritik av islam. Men dom försöker inte ens avgöra om vår kritik är berättigad! Parallellen till Andreas Malms bok ”Hatet mot muslimerna” är slående (läs min rescension).  OM vår kritik är berättigad, så är EXPO:s kritik inte berättigad! Avgörande för om vi förtjänar kritik är förstås om vi har rätt eller inte. På denna fundamentala punkt brister EXPO. Det är som att skälla på poliserna för att dom griper brottslingar och inte bry sig om vad dessa gjort.

Det är inte så att jag vill smutskasta islam, men för att motivera stopp av muslimsk massinvandring så måste jag skriva sanningen om islam.

Sanningen är ju att ifall massinvandringen fortsätter som idag, så har vi 2 miljoner muslimer om 50 år. Dvs muslimerna 4-dubblas från 5 till 20 %. Hur många är dom vid nästa sekelskifte? En majoritet hävdar jag! Vilka konsekvenser detta får för samhället, särskilt judar, bögar och kvinnor är lätt att föreställa sig!

Nu kan man invända att massinvandringen inte behöver fortsätta. Ifall den arabiska våren resulterar i verkliga demokratier, ja då skulle alla jubla, även vi! Men det är ytterst osannolikt, av två skäl: dom är muslimer och dom är religiösa! En för varje land förödande kombination! Så oroligheterna och krigen lär fortsätta i flera hundra år till. Det finns inget skäl att tro annat! Därmed kommer även massinvandringen att fortsätta, ifall inte SD gör lysande valresultat.

Vad EXPO skriver är ganska OK. Visst är det vinklat, men allt annat vore anmärkningsvärt. Att dom inte ens försöker försvara islam säger väl allt! Allt EXPO står för faller pladask, ifall vår kritik är berättigad, så den debatten vågar EXPO inte ta! Synd, men dom vet sin begränsning.

Ifall jag vore i EXPO:s skor så skulle jag kraftfullt försvara islam! Visa på islams ”fördelar”, ”bevisa” att Koranen minsann inte är våldsbejakande och att jättemånga religiösa terrorister har ”missförstått” Koranen! Är det en omöjlig uppgift måhända, EXPO? Ni måste lära er hur man sköter en elementär argumentation! Den muslimska massinvandringen kan endast försvaras med ett helhetsperspektiv, inte genom att blunda för verkligheten!

den-antimuslimska-miljön-.pdf

dags att SÄPO börjar bevaka SD-bloggar

Expo släpper rapport om muslimhatet

offer-for-khaddafis-terror-funna-i-massgrav saudiska-kvinnor-far-rostratt inga-loften-fran-jemens- president mogadishu-pa-vag-ut-ur-helvetet erdogan-aviserar-attack-mot-kurdrebeller svensk-hungerstrejkar-i-bahrain svensk-undkom-dodsstraff tysk-polis-hor-nynazister-om-osloattackerna sd-ledamot-blir-politisk-vilde andra-politiska-vildar det-blir-svarare-for-sd-nu sd-kande-inte-till-petzalls-avhopp har-inte-gjort-nagra-storre-avtryck khadaffis-hemliga-vapen-har-hittats abbas-nobbar-fredsplan-tills-vidare tiotusentals-demonstrerar-i-jemen mogadishu-pa-vag-ut-ur-helvetet zinat-har-slutat-fly skrattet-ar-min-ventil-for-radsla-och-sorg demokrati-bra-for-tillvaxten sirte-pa-vag-att-erovras timo-soini-vill-bli-president krisregering-ska-bildas-i-libyen jobb-ska-bli-genvag-till-att-fa-stanna svart-att-se-vad-vi-skulle-tjana abbas-har-lamnat-in-formell-medlemsansokan netanyahu-jag-stracker-ut-min-hand stigande-spanning-pa-vastbanken reinfeldt-i-fn-ateruppta-fredsprocessen clinton-det-ar-netanyahus-fel tiotusentals-demonstrerar-i-jemen blodig-bombserie-i-karbala article13662721.ab article13656250.ab fortsatt-svensk-militar-insats-i-libyen demonstrationer-pa-vastbanken usa-bygger-hemliga-flygbaser-i-afrika sanaa-skakas-av-skottlossning–igen skottlossning-och-explosioner-hela-natten sverige-bevapnar-diktaturer usa-fick-al-jazira-att-censurera-bilder al-jazira-byter-vd-efter-wikileaks-lacka libyske-ledaren-tackade-for-stodet varlden/obama-kraver-fria-val ny-khaddafi-inspelning  Frankrike-tar-emot-sarade-libyer fbi-forelasare-pekar-ut-islam-som-storre-hot-an-al-qaida obama-understrok-usas-band-till-israel sex-av-tio-mp-valjare-vill-samarbeta-med-alliansen Terrorhärva i Birmingham alliansens-konsblinda-politik-leder-at-fel-hall sapo-gjorde-husrannsakan-mot-moske forsta-steget-klart-i-asylpolitiken pappa-och-barnen-i-kenya-mamma-i-falkoping endast-ny-lag-kan-hjalpa-somalier farligt-tal-i-turkiet valdagar-faststallda-i-egypten-1 aftonbladet arabiska-varen-overgar-i-skordetid fika-med-fredrik skott-mot-demonstranter-i-sanaa Husrannsakan mot moské sapo-slog-till-mot-moske-i-goteborg slappte-24-aringen-det-har-varit-jobbigt Radical Islamists aim to infiltrate Hamburg mosques Skulle drepes med sprengstoff Fryktet attentat mot Westergaard dansk-tecknare-dodshotades aftonbladet karikatyrtecknaren-skulle-sprangas-till-dods kanda-journalister-kapade-pa-twi attack-mot-south-park-ar-en-attack-mot-livet vilks-far-fornedra-jag-far-kritisera den-enes-konstkritik-blir-den-andres-kulturkamp lars-vilks-rojer-en-svensk-konsensuskultur lars-vilks-i-andy-warhols-fotspar konst-som-biter skilda-kultursfarer principen-som-ar-helig–ibland talet-om-det-fria-ordet-stanger-samtalet topp-tre-med-maria-schottenius-143 nodvandigt-att-forsvara-ratten-att-fa-vara-dum konstvarldens-stod-lamt-och-tyst grattis-lasse utslag-pa-vad-var-yttrandefrihet-tal viktigt-valja-apen http://www.dn.se/nyheter/varlden/pakistan-ar-en-smitthard-for-islamistisk-fundamentalism karikatyr-i-muslimskt-nyhetsbrev lars-vilks-det-ar-ett-psykologiskt-krig/ demonstration-i-norrkoping-mot-lars-vilks-muhammedhundar konflikten-runt-lars-vilks lat-vilks-tala-klart vanskap-eller-friktion ratt-till-fel-asikt ett-hot-mot-alla manifest-for-en-ny-upplysning bada-sidor-har-ratt—och-fel dansk-tecknare-dodshotades jihad-jane-erkanner-mordplaner aklagare-vill-se-yxman-terrordomd nervost-infor-muhammeddag aklagaren-kraver-hojda-straff-i-vilksmal tre-danskar-pa-dodslista-i-al-qaidas-nya-magasin terrorskydd-runt-jyllands-posten dom-for-brand-hos-vilks-overklagas atalade-for-vilksbrand-kvar-i-haktevilks-pa-plats-i-rattssalen branda-klader-bevis-i-vilksmal brandattack-mot-vilks-verk-i-finland vilks-moter-motstandarna-pa-facebook bangladesh-stanger-facebook vilks-inbjuden-pa-nytt-till-uppsala facebooks-muhammed-tavling-vacker-ny-ilska spant-i-pakistan-under-muhammed-dag facebooksida-med-muhammedteckningar-nedslackt facebook-muhammed-kan-skapa-ny-kris vill-stoppa-muhammed-pa-facebook sverige-inte-redo-erkanna-palestina norge-redo-erkanna-palestina forsta-steget-klart-i-asylpolitiken pappa-och-barnen-i-kenya-mamma-i-falkoping endast-ny-lag-kan-hjalpa-somalier farligt-tal-i-turkiet valdagar-faststallda-i-egypten-1 breivik-haller-anforande fortsatt-haktning-begars-for-breivik bildt-och-fredrik-reinfeldt-nobbades-av-eritreas-diktator ssu-fick-fler-medlemmar-efter-massakern-pa-utoya http://gt.expressen.se/nyheter/1.2566961/lars-vilks-jag-ar-inte-radd vilks-var-terrormal ett-ar-av-sd-inkompetens

23 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Din granne
    Sep 26, 2011 @ 19:55:37

    Har du överhuvudtaget läst vad bl.a. jag och andra människor skrivit till dig? Börja leta på din egen blogg (särskilt bland kommentarer du redan svarat på) så får du svar.

    Och läs åtminstone Nya Testamentet innan du börjar väga religioner mot varann!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 26, 2011 @ 23:20:10

      INGEN behöver läsa NT för att inse att det är islam som utgör det största hotet mot vårt land. Den enda religionen med omfattande internationell terrorism! Den religion som mer än någon annan är antidemokratisk, ojämlik, antisemitisk och grovt diskriminerar bögar och kvinnor. En religion som mer än någon annan skapar oroligheter världen över. Och som orsakar enorma flyktingströmmar.

      Ifall vi varje dag möttes av rubriker kristna självmordsbombare, kristna terrorster som försöker mörda Jesus-tecknare osv, ja då fanns det skäl att granska Bibeln! Men inte nu! Jag har istället läst på om islam. Borde du också göra.

      Du ställer otaliga frågor till mig, som jag besvarar. Men själv vägrar du besvara mina frågar, återigen: hur många muslimer tycker du vore lagom för Sverige, 1 miljon, 2 miljoner, 4 miljoner, 6 miljoner?

      Du är uppenbarligen en väldigt falsk, svag och dum människa!

      Svara

      • Din granne
        Sep 27, 2011 @ 00:10:41

        Jag är mycket hellre en ”falsk, svag och dum människa” än en obildad, hatisk, rädd, lögnande rasist. Ja, det är dig det är tal om nu.

        Och har du äntligen börjat hitta svaren på dina frågor på bloggen? För frågorna verkar krympa i antal hela tiden.

        Men nåväl, vi leker din lek för tillfället. För det första. Din sista fråga är klumpigt och barnsligt formulerad så jag tolkar om den lite (jag är ju ingen högerextremist som du så jag gör inte lösryckta antaganden utifrån vad nynazister har drömt fram på andra bloggar).

        För det andra. ”Lagom” är ett väldigt relativt begrepp så jag väljer att tolka det som: Antalet människor som det här landet kan uppehålla.

        För det tredje. Dina siffror ser ut som rena fabler ryckta ur tomma luften. Så jag ignorerar dem helt och hållet eftersom bara små barn skulle få för sig att fantisera fram roligare fabler.

        Svaret på din fråga blir: Så många som det här landet kan bekvämt uppehålla.

        För att återgå till ämnet. Allt du skrev här ovanför mellan ordet ”INGEN” och ordet ”nu”, är bara rent skitsnack du stulit från din favorit terrorists (Breiviks) svammel.

        Meningen du skrev efter ordet ”nu” kan stämma till viss del. Om vi nu förutsätter att när du skriver ”läst på” egentligen menar ”hört ryktas om från SD-idioter och delvis kommit till dig som en gudomlig ingivelse i en dröm”. Eftersom jag inte kan argumentera om vad som sker i din drömvärld låter jag det ligga där.

        Sammanfattningsvis har jag bara en sista sak att säga till dig: Sök hjälp! Dagens psykologer kan bota dig från paranoida vanföreställningar om du bara ger dem tid.

        Därför önskar jag dig gott tillfrisknande och lämnar dig.

        Svara

  2. Din granne
    Sep 25, 2011 @ 20:23:48

    ”Så jag har inte hittat några direkta lögner.”

    Inget att förundras över, det är du och dina gelikar som står för lögnerna här.

    Har du börjat läsa nya testamentet än?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 25, 2011 @ 20:25:55

      Kan du lugna dig? Jag skall kommentera dina citat! Läs EXPO:s dokument så länge!

      Svara

      • Din granne
        Sep 25, 2011 @ 20:30:46

        Vad finns det att kommentera? Du har ertappats med att bara snacka bullshit om och om igen. Du vet inget om religion. Det enda du kan är att snacka skit om islam och muslimer på nätet. Inte en särskilt stor, krävande eller nyttig bedrift alls.

        Så vad fyller du för syfte i samhället? Betalar du åtminstone skatt?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 25, 2011 @ 20:47:59

          Jag vet det väsentliga: bara muslimerna ägnar sig åt terror i detta land och 99 % av alla internationella terrorister är muslimer. Och bara i muslimska länder avrättas för äktenskapsbrott, för homosexualitet och för spådomar. Kvinnor och bögar diskrimineras grovt.

          Mitt syfte, att försvara demokratin, yttrandefriheten och jämlikheten. Och för ordningens skull, ja jag betalar skatt!

          Svara

          • Din granne
            Sep 25, 2011 @ 20:59:38

            Du vet med andra ord inget alls förutom lösryckta antaganden du hört från dina SD polare. Nobelt… verkligen nobelt…

          • KLARTEXTEN!
            Sep 25, 2011 @ 21:06:10

            Jag kan nog mer om islam än bibeln, ja. Jag behöver inte vara expert i allt jag skriver, läsare kan mycket väl korrigera mig ifall jag har fel. Helt OK. Visst har jag fel ibland, men då är jag intelligent nog att ändra uppfattning. Något jag aldrig sett mina motståndare göra. Så vem beter sig smart och moget?

            Det viktigaste är att muslimerna flyr till väst från sina muslimska hemländer. Dom har sagt vad dom anser om islams förmåga att skapa välfärdssamhällen.

          • Din granne
            Sep 26, 2011 @ 17:26:09

            1. Du kastar skit på folk som inte håller med dig, ger dem öknamn och kallar deras åsikter för patetiska och dylikt.

            2. Du tar aldrig en diskussion, du hittar på nytt skit att snacka kring och hoppas att ingen märker ditt byte av ämne.

            3. Du kollar sällan upp dina egna källor eller letar upp riktig fakta kring dina valda blogginlägg. Detta är visserligen en struntsak eftersom ingen bryr sig om ditt rabblande av SD propaganda.

            4. Du motsäger dig själv, konstant. Detta märks tydligast när vi jämför dina blogginlägg och dina kommentarer.

            5. Du hittar på lögner. När du ser att du är för nära att bli stämplad som ett monster så hittar du på lögner för att dölja din agenda.

            6. Du tar aldrig kritik. När någon kommer för nära sanningen om dina åsikter så censurerar du och hotar med att blockera personen.

            7. Du vill ständigt se källor och fakta när du blir motsagd, men presenterar aldrig några själv när du motsäger.

            8. Du tar dig aldrig tiden att lära dig begreppen du använder dig av, utan hittar på egna förklaringar som bättre passar ditt syfte (men ligger längre ifrån begreppens innebörd).

            9. Du kränker och diskriminerar folkgrupper genom ord och attityder, trots att du påstår att du är demokratisk och stödjer jämlikhet.

            10. Du ifrågasätter och ställer dig kritisk till en religion, medan du ignorerar hur verkligheten ser ut kring sociala förhållanden och politiska agendor (antagligen för att du själv försöker hjärntvätta människor så som du själv blivit hjärntvättad).

            11. Du ställer dig kritisk till bara en religion när det finns otaligt mycket misär och elände under alla religioner i alla kulturer, speciellt den västerländska kristna.

            12. Du kommer antagligen inte ta något av detta som står här på allvar, eller överhuvudtaget försöka möta det på ett seriöst och vuxet vis.

            Hojta till om det är något jag har missat!

          • KLARTEXTEN!
            Sep 26, 2011 @ 19:21:46

            1. Vill du inte jag skall skriva sanningen?
            2. Mina otaliga svar på dina kommentarer motsäger uppenbarligen ditt påstående!
            3. Om du menar att jag som bloggar inte skall skriva något utan att gå till de grundläggande källorna så skulle jag inte kunna blogga med denna frekvens. Helt omöjligt. Istället skjuter jag från höften, tillåter kritik och ändrar mig om jag överbevisas om att ha fel. Det är en mycket effektivare blogg-metodik. Jag når sanningen, får till stånd en debatt. Dom allra flesta gånger har jag rätt, i synnerhet vad gäller de viktigaste frågorna i resp. inlägg.
            4. Ge exempel. Naturligtvis är det så att även jag ändrar uppfattning i olika frågor med tiden, så äldre inlägg kan vara obsoleta. Ändras när dom upptäcks och i mån av tid.
            5.Ge exempel.
            6. Ingen är censurerad på min blogg! Jag har två huvudkrav: håll dig till ämnet och försvara det du skriver, om du möts av kritik. Det är allt. Fullfölj debatten. Som exempel: du anklagar mig för rasism. Jag frågar om muslimer utgör en annan ras. Du (liksom Lövet) har konsekvent vägrat besvara frågan, eftersom det är nyckeln till huruvida jag är rasist eller ej. Så om du anklagar någon för rasism blockeras du, eftersom du vägrar försvara användingen av uttrycket. Den som blockeras kan lätt häva blockeringen genom att bevisa att han har rätt, eller ta tillbaks påståendet. Annars slutar det med att folk kastar skit och sen flyr debatten. Så kan vi inte ha det i ett debattforum!
            7. otaliga gånger har jag länkat till källor! Du snackar skit!
            8, ge exempel
            9, ge exempel (vet fan inte vilka du åsyftar!)
            10. Lär dig uttrycka dig på begriplig svenska. Detta är rappakalja!
            11. Jag kritiserar den religion som utgör det största hotet mot vårt land. Den enda religionen med omfattande internationell terrorism! Den religion som mer än någon annan är antidemokratisk, ojämlik, antisemitisk och grovt diskriminerar bögar och kvinnor. En religion som mer än någon annan skapar oroligheter världen över. Och som orsakar enorma flyktingströmmar. Är du blind?
            12.Allt jag skrivit ovan bevisar att detta är skitsnack!

            Vi bör bemöta intolerans med intolerans! Alla västs problem med islam grundas på invandrade muslimer! Därför bör denna minimeras.

            Du har missat att du flyr debatten så fort du övebevisas om att ha fel. Du får en sista chans: tillhör muslimerna en annan ras (än kristna)? Vidare vägrar du besvara frågan varför vi just skall ta in en jävla massa musilmer. Varför inte istället ta in kineser, indier mfl? Och varför inte arbetskraftsinvandring istället för fejk-flyktingar?

            Om du är ärlig, besvara denna fråga: hur många muslimer tycker du vore lagom för Sverige, 1 miljon, 2 miljoner, 4 miljoner, 6 miljoner? När (om någonsin) bör vi stoppa den muslimska invandringen? Förväntar mig förstås inget klart svar från dig. Jag däremot svara klart och tydligt på alla klara frågor!

          • Din granne
            Sep 26, 2011 @ 19:29:28

            Det där var faktiskt exakt det sorts svar jag väntade mig från dig. Jag är glad att du aldrig förvånar.

          • KLARTEXTEN!
            Sep 26, 2011 @ 19:42:10

            Så :
            1. tillhör muslimerna en annan ras (än kristna)?
            2. varför vi just skall ta in en jävla massa muslimer. Varför inte istället ta in kineser, indier mfl?
            3. Och varför inte arbetskraftsinvandring istället för fejk-flyktingar?
            4. hur många muslimer tycker du vore lagom för Sverige, 1 miljon, 2 miljoner, 4 miljoner, 6 miljoner?

          • Galmin Tireantvs
            Sep 26, 2011 @ 20:07:32

            ”Du (liksom Lövet) har konsekvent vägrat besvara frågan, eftersom det är nyckeln till huruvida jag är rasist eller ej.”
            Vad i helvete? Jag har inflikat till en annan som kommenterar här att ordet han sökte är ”kulturrasist”. Jag vet att nyanser inte är ditt forte, men ta och bygg ut ditt ordförråd (helst inte genom att hitta på egna betydelser för redan befintliga begrepp) är du snäll.

            Lövet

          • KLARTEXTEN!
            Sep 26, 2011 @ 23:15:13

            Men du vet ju inte ens vad du menar med ”kulturrasist”! Varför använder du då uttrycket?

          • Josefina Bergfast
            Sep 27, 2011 @ 00:53:52

            Egentligen väl ett ord som religions-kultur-KRITIKER mer passande?

            Varför vill man använda sig av ordet kultur-”RASIST”?

            När moderaterna för fram sin politik hävdar de att de tror att den är den bästa politiken, och socialdemokraterna i sin tur likaså, liksom alla de olika politiska partierna. Om då t ex moderaterna framför kritiska synpunkter på den socialdemokratiska politiska ”kulturen”, så kan man väl inte kalla moderaterna för ”SOSSE-kultur-RASISTER”? Eller ”KOMMUNIST-kultur-RASISTER”? Kommunister, socialister och social-demokrater skulle då anses vara ”ALLIANS-kultur-RASISTER”?

            Att vara KRITIKER till en politisk ideologi, en ism, en kultur, en lära, eller en religion, kan väl inte betecknas som att vara RASIST? Eller ”kultur-rasist”?

            I så fall är väl ALLA MÄNNISKOR som är KRITISKA till olika ideologier, läror eller politiska partier, ”KULTUR-RASISTER”?

          • KLARTEXTEN!
            Sep 27, 2011 @ 02:48:31

            Du har helt rätt. Bra skrivet! Lövet kliar sig i huvudet just nu, funderar på hur han skall logiskt föklara ordet kulturrasist. Vi har ju kommit fram till att rasist inte är tillämpligt på islamkritiker, så försökte han med kulturrasist istället, men vet inte ens vad ordet betyder. Det är fundamentalt att man förstår orden man använder.

          • Galmin Tireantvs
            Sep 27, 2011 @ 10:03:19

            ”On 27 september 2011 at 2:48 KLARTEXTEN! said:
            Du har helt rätt. Bra skrivet! Lövet kliar sig i huvudet just nu, funderar på hur han skall logiskt föklara ordet kulturrasist.”

            Varför ska jag behöva förklara ett vedertaget begrepp? Sluta fåna dig och lär dig svenska så slipper du fråga vad saker och ting betyder i framtiden.

            Att Josefina med flummlogik försöker resonera fram en ny betydelse förtar inte begreppets vedertagna mening, lika lite som när du försöker definiera om ord för att passa ditt syfte, typ: ”islamofobi är ett begrepp som endast kan relateras till sin patologiska betydelse och är således ett sjukdomstillstånd” eller ”högerextrem är fel benämning, eftersom det populistparti jag sympatiserar med har sociala aspekter” (jo, just det. NSDAPs 25-punkters-program är rätt likt inriktingen hos ett visst svenskt parti).
            http://www.dhm.de/lemo/html/dokumente/nsdap25/index.html

          • KLARTEXTEN!
            Sep 27, 2011 @ 15:33:51

            Det finns ingen enhetlig definition av begreppet, så jag vill veta vilken betydelse du tillämpar. Kulturrasist är inget ”vedertaget” begrepp! Det används av invandrings- och islamförespråkare för att misskreditera politiska motståndare!
            Varför inte skriva vad du anser att ordet betyder? Du vågar inte för det skulle slå tillbaks på dig, fegis! Hade du vetat vad ordet betydde vore det enkelt för dig att förklara det.

            Fall inte i fällan att ta till dig idioters ytliga tänkande!

          • Galmin Tireantvs
            Sep 27, 2011 @ 19:58:02

            ”On 27 september 2011 at 15:33 KLARTEXTEN! said:
            Det finns ingen enhetlig definition av begreppet”

            Lite grann som -fobi med olika prefix då?

            ”jag vill veta vilken betydelse du tillämpar.”
            Jag tillämpade den betydelsen som var tillämplig i sammanhanget i just den tråd jag kommenterade i, när jag berättade för den person som tyckte att du var rasist att han egentligen letade efter ordet ”kulturrasist”. Svenska språket svårt?

            ”Kulturrasist är inget ”vedertaget” begrepp!”
            Jo, det är det! Oavsett hur många utropstecken du sätter efter att du påstår än det ena än det andra!

            ”Fall inte i fällan att ta till dig idioters ytliga tänkande!”
            Jo just det. LÄS OCH TÄNK INNAN DU POSTAR!

          • KLARTEXTEN!
            Sep 28, 2011 @ 01:23:28

            Eftersom du inte anklagat mig för att vara kulturrasist, så skall jag inte insistera på att du definierar ordet.

Kommentera

