Spärrad från Svenska Dagladet!

Idag kommenterade jag i Svd en artikel om dom sjunkande bopriserna. Jag skrev det självklara, att bopriserna inte kommer att rasa på sikt! 50.000 nyinvandrade hyresgäster årligen garanterar att bostadsbristen förvärras för varje år. Hur skall då priserna kunna sjunka annat än temporärt? Jag pratar då framförallt om storstäderna, där bopriserna ju är högst. Där finns jobben och där MÅSTE folk bo!

Enda möjligheten är en stor samhällsekonomisk kris med massarbetslöshet eller något liknande.

INGENTING styr bopriserna lika mycket som bostadsbristen! Utan bostadsbrist, skulle priserna sjunka som en sten! Och utan en miljon invandrare de senaste 25 åren, hade vi inte haft någon bostadsbrist! Vilket sjukt samhälle där man ”vill” debattera bopriserna och bostadsbristen, utan att nämna det viktigaste skälet till bostadsbristen! Jävla Sovjetstat!

Denna självklarhet är mer än vad Svd tålde. ”Dont mention the war” heter det ju. Invandringen får inte nämnas, inte ens när det är i högsta grad relevant.

Jag skriver alltid vad jag tycker, har även kallat moderatorerna på Svd för idioter utan att bli portad, men dom har nog bara väntat på ett tillfälle att porta mig. Jag har alltid haft uppfattningen att det bästa är att skriva sin ärliga mening och sen portas, hellre än att ägna sig åt självcensur och skriva urvattnat. Det blir samtidigt ett test av yttrandefrihetens gränser. Mer om detta senare.

Uppenbart är att Svenskan har ett antal imbecilla moderatorer, eller vilka som nu ligger bakom bannlysningen av mig. Hur många fler har portats utan att läsarna vet om det??? Förmodlingen en hel del. Tanken är väl att skapa en illusion av fri debatt, där dom med fel politisk uppfattning diskret stängs av.

För mig var Svenskan yttrandefrihetens sista någorlunda fria bastion.  Nu är även den en menlös skitblaska! Jag förväntar mig att stängas av från kommentatorsfunktionen på samtliga stora tidningar. Vi får se. Jag har ju bloggen, som inte styrs från PK-Sverige. Jag är avstängd från Aftonbladet, Svenska Dagbladet. Än så länge kan jag kommentera i Expressen och DN.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sven Essen
    Jun 15, 2014 @ 11:39:18

    Om ngn skriver i AB:s kommentasfält att Fredrik Rheinfeldt är en flintskallig lallande idiot så godkänns det…
    Men om man som vän av ordning svarar med samma mynt med påpekande om att vissa andra på vänstersidan borde tvätta sig oftare så blir man avstängd.

    Svara

  2. kalle
    Dec 17, 2011 @ 13:17:34

    Jag skrev att Birgitta Ohlsson, Carl B Hamilton och Jan Björklund, kunde flytta till Bryssel för gått…det räckte för att bli blockad på SvD…det gick väl under rubriken ”personangrepp”…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 17, 2011 @ 17:44:15

      Svenska Dagbladet har blivit SKIT! Alla tidningar är antingen emot yttrandefrihet, eller är rädda för att stämplas som rasister, om dom tillåter invandringskritiska kommentarer. Sverige är ingen verklig demokrati, så länge vi inte har verklig yttrandefrihet!

      Svara

  3. Mikael H.
    Nov 18, 2011 @ 18:25:07

    Instämmer och kan bara beklaga. Förbaskat trist, då SvD var den av de större drakarna som hade högst i tak.

    Svara

  4. Sherlock
    Nov 16, 2011 @ 14:00:16

    Hej

    Nej,som sagt var- ”don´t mention the war”… Det finns säkert någon nisse där ute som svarar på detta med att säga: ”men svenskar flyttar ju utomlands också-det går säkert på ett ut”.

    Jag skulle inte tro att det gick på ett ut, särskilt som de som flyttar utomlands brukar lämna efter sig en bostadsrätt som de antingen hyr ut eller säljer, eller har ett hus de antagligen säljer. Det blir inga större mängder hyresrätter lediga då svenskar drar utomlands.
    Jag kan tipsa om en bra site som på ett bra sätt beskriver utvecklingen i stockholm som alla vet är på väg att bli sönderbyggd.

    http://bevarastockholm.blogg.se/

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 17, 2011 @ 09:36:45

      Nettoinvandringen är årligen 50.000, dvs invandring minus utvandring. Läste nyligen att Stockholmsområdet ökar med typ 15.000 årligen. Bruttoutvandringen ligger i storleksordningen 100.000. Så hänsyn är redan tagen till utvandringen. Dessutom vilka utvandrar? De svenskar som utvandrar är främst högutbildade höginkomsttagare medan invandringen har många outbildade. Det är nog som du skriver, att dom med bostadsrätter tjänar en hacka på att hyra ut dessa.

      Svara

  5. Stig Palm
    Nov 15, 2011 @ 21:16:27

    Ha ha..helt rätt och begriper jag de panikhöga priserna på bostadsrätter i Göteborg.
    Jag bodde i Angered som har 100 språkvarianter samt ca 60 minst nationer.
    Mitt fina hus som i västra Göteborg hade sålts lätt för 13 år sedan, höll jag på att få behålla. Tre (3) visningar med lika många besökare. Som tur var, hittade jag en köpare som leddes till den stackars mäklaren.
    De flesta av svenskt ursprung sökte sig till centrum eller västra Göteborg. Finns väl några kvar 13 år senare skulle jag tro.
    Nybyggnationen är inte i takt med ”inflyttningen” av folk till Göteborg. Alltså kommer inga priser att gå ned mer än tillfälligt. Enkel matte!

    Svara

Kommentera

