Juholt inte tillräckligt hatisk!

Reinfeldts farfars farfar var neger, enligt honom själv. Därför tycker han att alla från Afrika och diverse ocivilerade länder skall få flytta hit? Det är nu ingen mänsklig rättighet för alla att få bosätta sig i Sverige eller någon annanstans för den delen!

Invandring skall i första hand gynna Sverige! Verkliga flyktingar bör få tillfälligt uppehållstillstånd tills läget förbättrats i hemlandet. Resten har inte här att göra! Vill folk ha demokrati så bör dom införa det i hemlandet.

Ingen annanstans är intoleransen så stor som bland muslimer. Ingen annanstans diskrimineras heller kvinnor, bögar och religiösa minoriteter så mycket! Hur många med dessa intoleranta värderingar vill vi egentligen ha hit? Jag skiter i vilken ras människor har, däremot bryr jag mig väldigt mycket om vilka grundläggande värderingar dom har.

Islam är den mest intoleranta och våldsamma religionen. Ju starkare islam blir i Sverige, desto mer problem får vi! Dessutom är många hatiska mot väst och våra värderingar. Vad fan skall vi med dom till???

Vi skall fan inte välkomna folk med intoleranta grundvärderingar! NEJ! Att folk i miljoner flyr de muslimska länderna visar tydligt vilket elände islam innebär! Och vi vill inte ha hit det eländet!

Dessutom parasiterar dom på samhället i sju år innan dom börjar jobba, deltid. Invandring av arbetslösa till enorma kostnader för svenskarna! Dom ensamkommande skäggen kostar 2000 kr dagligen! En miljon per år och person! Med vilken rätt spenderar vi mycket mer på dessa främlingar än på våra egna barn? Svenska barn, mycket yngre än dessa skägg, har en betydligt lägre levnadsstandard! Några av skäggen hungerstrejkade för när dom uppmanades köpa och laga mat själv! Dom borde skickats tillbaks till hemlandet omgående!

Juholt är en bra mycket intelligentare människa än Reinfeldt och jag hoppas innnerligt att han inte hemfaller åt Reinfeldts hat mot dom som vägrar acceptera intoleranta ideologier! Reinfeldt ser klart Juholt som sin farligaste motståndare och passar därför på att sparka honom medan drevet fortfarande är igång. Reinfeldt är feg och dum! Stod han upp för toleranta värderingar, så skulle han inte vilja stärka islam här!

Angriper Juholts inställning till SD. sjalvrannsakan-efter-nazidad fa-vagar-sta-upp-for-demokratin sa-avslojades-nynazisterna omojlig-karlek-vid-vagsparren

15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sherlock
    Nov 26, 2011 @ 11:36:15

    Har du läst motionerna SD inkommit med? Där utgår de ifrån att inga skillnader finns mellan könen och därmed anser man att genuspedagogik inte behövs då dagispersonalen exempelvis ändå behandlar pojkar exakt lika som flickorna. Det finns mycket i motionerna där man inte brytt sig alls om vetenskapliga studier. Sedan kan jag tycka att man måste vara ansvarsfull som politiker; anser man att fri abort ska avskaffas måste man också ha en plan för vad dessa oönskade barn ska placeras- eller vilka riktade stöd samhället kan ge oplanerat gravida kvinnor som kanske av ekonomiska skäl avstår från att skaffa barn. Ang barnets rätt: då måste man först definiera när exakt ett embryo blir ett barn. Det är också motsägelsefullt att man vill införa hårdare straff och vara för dödsstraff,alltmedan ett ofött barn har rätt att få leva,oavsett hur det blivit till? I mångt och mycket innehåller alltför många av SD´s motioner likadana förslag som KD, vilket är det partiet jag absolut avskyr och som verkligen bara bryr sig om att värna ”kränfamiljen”. Av den anledningen så har jag insett att SD bara egentligen har en enda fråga jag håller med om,nämligen att stoppa invandringen. Jag vet faktiskt inte alls vad jag ska rösta på nästa gång. Förmodligen röstar jag blankt.

    Svara

    • Sherlock
      Nov 26, 2011 @ 11:36:38

      ”Kärnfamiljen” ska det självfallet vara.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 26, 2011 @ 17:25:53

      Nej jag har inte läst några av motionerna. Men du bör inte belasta partiet för vad enskilda motionärer skrivit! Jag är principiellt för dödsstraff, men då dödsstraffet är förråande, så är det endast motiverat i ett förråat samhälle! Dvs med hög allvarlig laglöshet, krig etc. Definitivt INTE i ett land från Sverige. Jag tror heller inte att SD som parti vill införa dödsstraff här. Men att vara principiellt dödsstraffmotståndare är dåraktigt!

      Jag tycker t ex det är självklart att avrätta för allvarliga krigsbrott, massmord på civila etc. Annars existerar ju ingen rättvisa! Vi kan aldrig uppnå full rättvisa, men vi måste FÖRSÖKA!

      Fri abort gör att det används istället för preventivmedel! Vi MÅSTE bestämma oss för ifall barnets liv är skyddsvärt eller inte. Som du skriver , måste man definiera när fostret blir ett skyddsvärt barn. Det skall ske på strikt mediciniska grunder, inte politiska! Vem skall avgöra när det är rätt att avrätta barnet? För det ÄR en avrättning. Försök inte tuta i mig något annat!

      Men att som abortförespråkarna blunda för detta mord, är sjukt! Jag är för rätten till abort! Men skälen måste vara så starka att en barn-avrättning motiveras! Var gränsen skall gå vet jag inte, men jag vet att vi INTE får blunda för att vi avrättar barn! Detta får aldrig trivialiseras!

      Det är skillnad på att avrätta en massmördare och ett oskyldigt barn! Och jo, jag har själv velat att ett par kvinnor gjorde abort, men inser att det var fel!

      Svara

      • Sherlock
        Nov 27, 2011 @ 12:29:13

        Jodu, alla vi som är ensamförsörjare till ett barn eller flera och därför antingen inte kan jobba alls pga arbetstider och att vi blivit än mer marginaliserade på arbetsmrknaden eftersom sverige numera har så många andra som gärna jobbar gratis och dygnet runt, finsansiellt understödda av AMS dvs skattepengar som pumpas in i praktik/nystartsjobb som är öronmärkta till vissa grupper och där lågutbildade invandrare är den största gruppen.

        Vi som fått välja mellan att antingen ta hand om sitt barn eller att jobba och valt att ta hand om barnet och därför står helt utanför arbetsmarknaden och inte har något liv att se fram emot alls eftersom livet blivit så torftigt att man inte längre kan ta hand om sig själv, blir sjuka och hela tiden blir än mer rättslösa och till slut blir helt apatiska- alla som är emot fri abort skulle ändra uppfattning om de hade varit ensamföräldrar i dag. I dag är det så jävla svårt att vara ensamförälder och det är så oerhört trist att i alla lägen aldrig få bli företrädd och aldrig får delta i samhället på samma sätt som dessa kärnfamiljer får.

        Om jag vetat vilket moment 22 hela livet skulle ha blivit så hade jag ALDRIG i livet blivit förälder. Det finns INGET parti som vill stödja min lilla familj till att kunna försörja oss. FI bryr sig bara om högutbildade ensammammor som vill göra karriär. Så varför i helvete vill man ha fler barn vars förälder vare sig har viljan eller möjligheterna att kunna ge barnet en bra framtid?

        Barn har rätt till trygghet och en bra uppväxt..Barn har rätt att vara önskade, älskade. Det får de inte genom att tvinga mamman att föda barnet och sedan skiter samhället totalt i hur de klarar sig. SD vann valet pga att många utförsäkrade/arbetslösa och sjuka var oerhört trötta på alliansens politik. Nu när de får tillfälle att göra skillnad för oss,nämns inte ett ord om detta i debatten om sociala frågor.

        Att kärnfamiljer ska få vårdnadsbidrag och pensionärerna sänkta skatter, ärdet enda man ny bryr sig om. Jag hoppas verkligen SD får en rejäl näsbränna. När skiten flyger in i fläkten…

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 27, 2011 @ 12:59:23

          Jag anser att samhället måste satsa väldigt mycket på barnfamiljerna, ensamstående eller i par. Om vi inte föder våra egna barn MÅSTE vi ju ha en hög invandring! Är du säker på att SD inte vill öka stödet för barnfamiljer?

          Svara

          • Sherlock
            Nov 27, 2011 @ 19:36:20

            Jag kan inte se en enda rad som nämnts om ensamföräldrar och våra barn. Det enda som nämns är detta med separerade föräldrar och vårdnad. Det vore bra om jag orkade ta itu med att ta reda på hur många barn som växer upp med en förälder och helt saknar närvaron av den andra föräldern, så man kan trycka in statistiken i nyllet på de som bara rapar om separation så fort ensamstående omnämns. Det är viktigt att dessa barn omnämns eftersom de finns och de behöver få omnämnas liksom alla andra blir det. Det blir som att de inte finns och det kan aldrig kännas bra att aldrig få bli sedd. Det är nog tillräckligt jobbigt att aldrig få träffa sin andra förälder och än jobbigare blir det ju om ingen vill låtsas om att de finns.

            Eftersom hela systemet utgår ifrån att barnets föräldrar är antingen sammanboende eller har separerat, skapar det ju en omöjlig situation såväl i arbetsliv som i övrigt. I det långa loppet blir det föräldern som får dra ner på alla sina egna behov eftersom alla föräldrar självfallet sätter barnet i första hand. Det verkar inte som att vare sig SD eller något annat parti vill verka för att ensamföräldrars situation förbättras. Det verkar vara som att alla partier vill att vi ska ha det så odrägligt att alla skräms ifrån att skilja sig eller skaffa barn. Invandrare är väl förmodligen de som kommer fortsätta skaffa barn eftersom de har en bättre sammanhållning och lever ihop med sina föräldrar i större utsträckning, vilket självfallet gör att de inte är lika utsatta som oss ensamsvennar som behöver en väl fungerande barnomsorg för att ens kunna gå ut och söka arbete. Jag tror att vårdnadsbidraget är ngt som många invandrade mammor använder sig av i mycket större utsträckning än svenska mammor och pappor. I rinkeby vet jag att många dagis fick stänga pga brist på barn. Och det dräller av barn där. SD och alliansen vill ha kvar och höja vårdnadsbidraget. Vilken IRONI!

          • KLARTEXTEN!
            Nov 27, 2011 @ 20:43:10

            Jag missförstod vad du menade med ”ensamföräldrar”. Nu förstår jag att du åsyftade där ena föräldern inte alls deltar i barnets uppväxt! Kan hända att dom hamnat mellan stolarna! Många andra kan ha missuppfattat begreppet som jag gjorde. Där kunde du nog göra en insats!Jag är inte särskilt insatt i SD:s familjepolitik, mer än att jag uppfattar det som att dom värnar vårt eget barnafödande.

            Säkert rätt att invandrare i långt högre grad tar hand om barnen själv.

          • Sherlock
            Nov 27, 2011 @ 20:09:15

            Vet du förresten vem jag ska maila till ang förslag ? Vem är mest lyhörd för medlemmarnas förslag och åsikter? Jag har försökt fråga Håkan Borg, men han har slutat svara. Det verkar trist nog så att de gånger jag skrivit och hållit med om ngt får man svar. Annars inte… Tänkte fråga om detta varför man håller på vårdnadsbidrag som ju gagnar invandrarfamiljerna, vilket ju knappast kan vara meningen…

          • KLARTEXTEN!
            Nov 27, 2011 @ 20:47:05

            Jag har mycket dålig koll på vilka man kan snacka med. Jag är övertygad om att det bästa är att påverka dom direkt som partimedlem. Då får du sannolikt mail från din lokalavdelning med förfrågan om synpunkter, fast mest i lokala frågor. Du kan även delta i möten och framföra dina synpunkter. Som sagt, jag är inte direkt aktiv och har därför rätt dålig koll i övrigt.

            Jag vet inte hur det är med de motioner som visas på deras hemsida, men tycker din slutsats verkar logisk.

      • Sherlock
        Nov 27, 2011 @ 20:20:29

        En fråga till: Jag är dåligt insatt i hur politik funkar, så rätta mig om jag har fel! Du bad mig att inte lasta SD för enskilda motionärer,men är det inte så att de motioner eller förslag (vaddenuheter) som går att läsa på SD´s hemsida är förslag som getts bifall? Annars hade väl inte de visats där? Jag menar, de publicerar väl inte allas förslag utan det måste väl bara vara de förslag som gått igenom ngn sorts ”beredning” (är det det det kallas?) och sedan går de ut officiellt med förslagen?

        Svara

      • Sherlock
        Nov 27, 2011 @ 20:39:24

        Jo, en sak till angående detta med vårdnadsbidraget: Hur integrerade blir barn som växer upp i ett hem där det pratas ett annat språk utan att ha träffat någon svensktalande jämnårig ? Med hjälp av vårdnadsbidraget har många fler barn stannat hemma tills de börjar skolan, de har vuxit upp som i ett annat land med syskon,mormor, morfar pappa och mamma som turats om att passa.

        Vårdnadsbidraget bidrar till en större segregering på så sätt och urholkar också barnets rätt eftersom ingen insyn finns. Om ett barn blir misshandlat hemma- hur skulle det märkas om ingen annan vuxen har kontakt med barnet? Jag tror inte att ett barn som bara är ett år kan ha så stort utbyte av dagis,men från 2 år tror jag bara det är bra, fast då upp till max 6 timmar om dagen. Det är nödvändigt för att kunna utvecklas och som sagt var, att kunna få en chans att integreras med svenska samhället innan dessa barn börjar skolan.

        Att inte förstå detta tycker jag är mycket besynnerligt av ett parti som förespråkar integration.

        Svara

  2. las artes
    Nov 24, 2011 @ 22:48:29

    Alla partier vill ju motverka rasism och att invandrarflickor inte får ha svenska(vita) pojkvänner borde dom väl ha börjat jobba med för längesedan.Det måste just vara den största sortens rasism som finns i Sverige. Där unga kvinnor blivit mördade pga umgänge med svenska män. Tänka att det är så mycket tabu. jag menar det är väl ingen som reagerar längre om en svensk kvinna här utländsk man, dessutom slipper den svenska kvinnan dödshot(kanske kan förekomma i enskilda fall vad vet jag).

    Svara

  3. Sherlock
    Nov 24, 2011 @ 19:16:00

    Jag håller helt och fullt med dig ”Klartexten”, vilket är jävligt ovanligt för mig måste jag erkänna. En sak jag dock undrat vad gäller SD är varför partiet bara har män som språkrör. Jag vet att Julia finns tex men jag har försökt få kontakt med SD-kvinnor och då har bara männen svarat istället eller så har jag inte alls fått ngt svar. Det är ngt jag tycker är mycket trist och också ngt som SD har gemensamt med islamisterna. Att bara männen får föra talan alltså.

    Sorry för mitt inlägg här som inte hör till frågan du skriver om,men det finns ingenstans där jag kan nå någon SD-politiker eller dess språkrör någonstans. Du svarar ju inte på mail. När jag läst SD-motionerna har jag ryst av dessa motioner som innehållit rappakalja som att man vill skrota genuspedagogik eftersom man utgår ifrån att det inte finns skillnader mellan könen osv.

    Jag har sedan jag varit tonåring varit medlem i föreningar som vill verka för en starkare nationalitet och samhörighet,men att utgå ifrån att dödsstraff/ strängare straff och att det inte förekommer diskriminering pga kön i arbetslivet och alla möjliga sammanhang är ju helt löjligt. Jag kommer alltid att rösta på det partiet som vill verka mest för landets medborgare och inte sälja eller rättare sagt, GE bort landet till nya medborgare.

    Jag har efter bara någon månad på nätet tröttnat rejält på detta patriarkat som i mina ögon snart inte är ett skit bättre än dessa mansgrisar till förtryckarmän som använder islam som verktyg för att få trycka ner kvinnor och som går i gång på att sadistiskt utnyttja sina fördelar som män.

    Jag undrar bara vilket parti vi kvinnor egentligen bör rösta på om vi vill kunna ta lika stor plats som männen? Den som verkligen har fattat vad det rör sig om vad det gäller att kunna analysera samhället, använder inte bara sitt intellekt, den använder alla sinnen. Av den anledningen är jag övertygad om att skulle debatten släppa in fler kvinnor (politiken) skulle också spelplanen ändras och dessa tröttsamma islamister skulle också få ett minskat spelfält där de skulle tvingas att samarbeta med kvinnor vilket skulle belysa de verkliga problemen med integration istället för att som nu,belysa ”rasismen” åt det motsatta hållet. SD gör dessa islamfundamentalister en tjänst som inte släpper in kvinnor.

    Jag vet att detta inte är rätt ställe att infoga min kommentar.Men som sagt var; jag är en upptagen typ med ett inte alltför stort tålamod. Jag tror det är lätt att hålla med om saker du skriver om för att du slår på rätt strängar. I alla fall om man spelar på min fiol. Men när jag djupdyker återstår det så mycket som aldrig får svar, som aldrig ges utrymme.

    Jag menar: mot fri abort, för strängare straff till och med dödsstraff, för vårdnadsbidrag, att ingen åtgärd behövs för stt stärka ensamföräldrars rätt osv osv. VAD är detta? Och varför får ingen medlem opponera sig ang detta? Jag skulle vilja se att SD enbart höll sig till frågor som rör invandring. Ngt annat förstår sig fanimig SD inte på. Jag vill gärna gå framåt i utvecklingen och inte bakåt. Det är av den anledningen jag också röstade på SD och av samma anledning har jag alltid ifrågasatt islams inflytande i demokratier.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 25, 2011 @ 23:35:30

      Det är helt OK att du skriver under fel rubrik! Jag kollar ytterst sällan mina mail (månaders mellanrum). Jag har i bloggen uppmanat den som mailar att skriva en kommentar (var som helst) om att mail är skickat, så kollar jag mailen.

      Jag är medlem i SD, men inte särskilt aktiv. SD är ett parti som jag efterhand upptäckte, delade många av mina åsikter, förvånansvärt många! Jag hoppas innerligt att dom inte diskriminerar kvinnor och tror inte dom gör det. Kanske det är någon glappkäftad kille (som mig) som inte kunde hålla inne med sina åsikter, som tog tag i din fråga? Behöver det vara diskriminering? Gå med i partiet och testa själv! Jag tror SD välkomnar många fler kvinnor. Dom behöver MÅNGA fler kvinnor! Med få kvinnor finns det fler manliga ledargestalter än kvinnliga.

      Sen finns det mansgrisa överallt! Men det är skillnad på diskriminering beroende på dumhet och systematiskt diskriminering (som inom islam). Inom muslimska länder är ni diskriminerade enligt lag! En våldtagen kvinna kan bli avrättad, för att hon anmält brottet! Helt lagligt! Därför att utan fyra vittnen så har hon ”falskeligen” anklagat mannen och därför skall hon straffas!

      Hur som helst, så märker jag att dina texter utstrålar uppriktighet som är värdefullt överallt!

      Jag är inte så insatt i SD:s syn på feminismen. Jag är för JÄMLIKHET, men inte när den övergår i manshat! Jag måste inledningsvis säga att all orättvisa du upplever som kvinna bör tas på allvar, för du drivs inte av politik, utan av upplevd orättvisa, vilket alltid måste tas på allvar! Många kan dock missförstå och tro att du är en ”tokig” feminist, vilket du uppenbarligen inte är. Det FINNS berättigad kritik mot hur kvinnor behandlas. Men för en som (förhoppningsvis) aldrig diskriminerar kvinnor (eller någon annan) är det en annan värld.

      Jag håller faktiskt med SD om ingen fri abort! Dock är jag inte absolut abortmotståndare. Är barnets liv inget värt? Det är av hänsyn till barnet, inget annat. Eller förtjänar barnet ingen hänsyn?

      Vilken är den största faran på sikt för svenska kvinnor? Vem drabbas värst om islamisterna blir starka? Bögar och kvinnor! Solklart om massinvandringen av muslimer fortsätter! Hur blir det med den jämlikhet vi uppnått ifall muslimerna är i majoritet (hypotetiskt)? Vi skruvar då tillbaks klockan säkert 60 år, i värsta fall 1400 år! Det är det överlägset största hotet mot kvinnorna, dvs våra kvinnliga barnbarn och deras efterlevande. Männen klarar sig utmärkt! 4 fruar som lyder under mig! Den framtiden väntar dina efterlevande om islamisterna blir starka här. Jag snackar en gradvis försämring under kanske 60 år. Demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet kan bli ett minne blott, eller i vart fall rejält urholkat.

      Anser du att det inte finns skillnader mellan könen? Det finns stora biologiska skillnader som påverkat psyket, på gruppnivå. På det individuella planet kan skillnaderna vara utraderade, men som sagt, på gruppnivå finns stora skillnader.

      Svara

      • Sherlock
        Nov 26, 2011 @ 11:52:26

        Och jag har försökt få vara med och påverka politiskt. Jag är medlem och hade sett fram emot att få diskutera frågorna partiet tar upp, men det enda som erbjudits är ingen diskussion och att få vara med och ifrågasätta de motioner SD lagt. Istället tar man för givet att antingen är man med och tycker exakt som SD i alla frågor, eller så ärman ingen sverigedemokrat… Jag kan väl inte ställa mig och dela ut flygblad och propagera för ett parti när jag egentligen bara håller med en enda fråga partiet driver?

        Det fokuseras bara på enda fråga i media. Det är på tiden att alla frågor belyses så kanske de antingen bestämmer sig för att sluta driva frågor man inte har ngn kunskap om och som splittrar partiet och får de att tappa väljare?

        Det finns självklart stora skillnader mellan könen. DEt är ngt man kanske inte märker så mycket av förrän det kommer barn in i ens liv. Det är då skillnaderna uppdagas. Så länge inte män kan bli gravida så är ju detta självklart. Kvinnor har 50% av männens överkroppsstyrka och 75% av männens styrka i ben. Det ärngt somman inte alls diskuterar när man diskuterar självförsvar för kvinnor. Det har blivit så ”självklart” att det inte finns skillnader mellan könen att det blivit totalt verklighetsfrånvänt att diskutera ”feminism” i sverige.

        Man borde välkomna skillnader och inte utgå ifrån att alla är 25-åriga män som man gör i medicinska studier. Vilka som tjänar minst och har allra sämst möjligheter att kunna arbeta är också lågutbildade kvinnor som är ensamförsörjare till sina barn. Denna grupp utmanövreras mer och mer och får inte alls ta del av något riktat stöd alltmedan grupperna unga och nyanlända får ta del av miljarderna som pumpats in i ett system som utklassar ensamförjande kvinnor. Detta är påhejat av KD och alliansregeringen. Det är sorgligt att SD också hakat på detta.

        Svara

Kommentera

