Klartexten debatterar med en islamist!

Bloggaren Bahlool är något så motsägelsefullt som en sympatisk islamist! I vart fall uppfattar jag honom som en Iran-vänlig islamist. Som regel kan jag inte kommentera på PK-bloggar, för dom är idioter jag lätt skulle krossa. Den nesan vill dom inte utsättas för.

Bahlool är säkert islamist av människokärlek. Inte av egoism eller illvilja. Jag inbillar mig inget annat! Han har säkert jättegoda skäl för sin samhällssyn, men inte goda nog! Mitt huvudargument är att islam inte förmår skapa välfärdssamhällen! Vetenskap på hög nivå kräver yttrandefrihet, vilket är omöjligt i ett islamistiskt samhälle.

Han och jag har en debatt på gång på hans blogg. Här har ni en länk dit.

Och beträffande läget i Irak så är det inte svårt att räkna ut att dom religiösa motsättningarna kommer att eskalera efter USA:s uttåg. Ett fullskaligt inbördeskrig kan inte uteslutas. Ändå anser jag att vi skall lämna dom muslimska länderna, även Afghanistan. Låt dom skapa sina samhällen som dom vill, men då måste vi också stoppa all flyktinginvandring därifrån. Som dom bäddar får dom ligga! Inte vårt ansvar!

Bahlool: judiska-forsamlingar-far-extra-skydd

varning-for-inbordeskrig-i-irak

25 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Erik
    Jan 24, 2012 @ 21:33:34

    Har du sett filmen än? Vill gärna höra din kommentar!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 25, 2012 @ 04:36:24

      Har du tagit tillbaks påståendet att Rwanda-folkmordet hade religiösa orsaker?

      Svara

      • Erik
        Jan 28, 2012 @ 00:09:52

        Nej jag lade in belägg för mina påståenden. Däremot har tagit tillbaka att hutumilisen var frireligiös eftersom det var ett felaktigt påstående från mig, de är ju katoliker. Här är beläggen igen

        http://www.newsfromafrica.org/articles/art_10231.html

        http://iwpr.net/report-news/rwanda-church-role-genocide-under-scrutiny

        http://www.afrol.com/Countries/Rwanda/backgr_cross_genocide.htm

        http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3671464.stm

        Eftersom du ständigt vägrar tro på vad jag berättar om svenskfientligheten i Södertälje så borde det vara bra för dig att se mina bevis, denna film är ett klart bevis till den som tvivlar.

        Varför vägrar du konsekvent erkänna massinvandrings problematiken i vår stad när du så gärna talar om Malmö?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 28, 2012 @ 08:00:08

          Denna film tog jag inte bort (trots att den upprepades) eftersom filmen är mycket informativ, Det var ett reportage helt enkelt. Invandrarna intervjuades och i filmen talades mycket klartext. Jag håller med om filmens budskap, helt klart. Den visar samtidigt på att våra problem är självförvållade, pga svenskarnas oförmåga att värna sina intressen. Man låter sig villigt rövknullas av främmande kulturer, för då känner man sig god. Det skapar självklart problem för oss.

          Vad filmen visar är ett generellt problem med invandrare från arabländerna! Det är inte specifikt för det syrianska kulturen utan samma sak, fast värre, ser vi i den muslimska kulturen! Där finns öppen könsdiskriminering och religiöst förtryck är normalt där. Vi vet heller inte vilka som var syrianer och vilka som var muslimer.

          Antag att många syrianer blir svenskfientliga. Det är en sak, så länge dom inte är demokratifientliga, som muslimerna! Jag kan leva utan svenskheten, men inte utan demokrati!

          Och när du länkar måste du naturligtvis precisera exakt var det viktigaste står i artikeln! Folk skall inte behöva läsa igenom många sidor och undra var din poäng finns! Precisera exakt var i artikeln poängen finns! Är det artikeln som helhet som är viktig? Sammanfatta artikeln!

          Sen föredrar jag demokratisk svenskfientlighet framför antidemokratisk svenskfientlighet!

          Svara

          • Erik
            Jan 28, 2012 @ 12:48:53

            Är syrianer ”demokratiska” när de hotar svenskar att överge sina affärer? Är de demokratiska när de tvingar svenskar att flytta för att undkomma trakasserier för att de är just svenskar? Muslimer släpps inte in i syrian gäng och måste gömma sig bland svenskar på Södertälje skolor, syrianerna avskyr muslimer ännu mer än de avskyr svenskar. De kan precis som svenskar inte sitta i samma del av matsalen som syrianer. Så du kan vara säker på att det var syrianer!

            Sen är jag rörande enig om följande citat ”våra problem är självförvållade, pga svenskarnas oförmåga att värna sina intressen. Man låter sig villigt rövknullas av främmande kulturer, för då känner man sig god. Det skapar självklart problem för oss. ” Jag håller med fullständigt!

          • KLARTEXTEN!
            Jan 28, 2012 @ 13:45:30

            Det är inte demokratiskt, men muslimerna är värre!

  2. Erik
    Jan 13, 2012 @ 11:49:08

    Folkmordet i Rwanda genomfördes med starka religiösa förtecken av väckelse kristet slag, med inslag av traditionell afrikansk folktro såsom nästan all kristendom i Afrika. Den Hutu milis som genomförde folkmordet är liksom Herrens befrielsearme i Uganda en fanatisk väckelsekristen rörelse som idag rör sig i gränstrakten mellan Kongo och Rwanda. Att sedan de flesta inom svenska kyrkan är främmande för deras religiösa föreställningar är en annan femma. Om du inte tror att kristendomen var drivande så läs på!

    Jag vet inte om du tror att de du såg i dokumentären var påhitt? Det är den verklighet som Södertäljebor lever i men som ni skåningar verkar vara lyckligt ovetandes om.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 13, 2012 @ 13:32:18

      Vad menar du här med ”starka religiösa förtecken”? Precisera. Jag har sett många program om folkmordet men aldrig hört någon uttala religiösa motiv! Har du? Återigen, det avgörande för religiöst våld, är inte vem som utfört dåden, utan motivet. Framförallt, så har hutu och tutsi samma religion (blandning av kristendom och naturreligion)!

      Jag har faktiskt inte hunnit se din video ännu, men skall se den.

      Svara

  3. Erik
    Dec 29, 2011 @ 22:34:47

    På några punkter är jag för en gångs skull ense med dig. Ta hem samtliga trupper och sätt dom att bevaka vårt eget land!

    Jag har lite svårt att greppa varför inte denne Bahlool flyttar till Iran, men han hade ändå vissa poänger även om han var något diffus. Pengarna kanske är bättre här men jag hoppas han flyttar.

    Religion är ju en åsikt och på intet sätt någon etnisk grupp. Så med samma logik som du säger att representanter för den etniska gruppen svenskar skulle gå till angrepp mot folk med en viss åsikt, islam så kan vi vända på steken.

    Representanter för den etniska gruppen norrmän (eller någon av oss svenskar som känner starkt med våra norska bröder) skulle kunna ta ut hämnd mot folk med en viss annan åsikt, counterjihad eller islamkritiker eller vad ni nu kallar er. Skulle du känna samma förståelse om en norrman sprang och sköt prick på deltagarna i ett SDU läger?

    Men hela resonemanget är ju upp och ner från början. En svensk kan ju vara muslim, kristen, hindu, moderat eller ha vilken annan åsikt som helst. Likväl kan en fullblodsarab vara SDàre, folkpartist, buddist, piratpartist eller ha vilken annan åsikt som hellst. För religion är ju bara åsikter som kan bytas, eller hur?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 31, 2011 @ 20:07:09

      Precis! Religion är bara en åsikt! Jag gillar inte våld, men förbehåller mig rätten att fördöma det i lika liten utsträcning som muslimerna.

      Svara

      • Erik
        Jan 01, 2012 @ 16:19:45

        Födömmanden är väl en sak, då avstår man bara från att kommentera. Jag anser att du gick lite längre än så. Att påstå att åsiktsgruppen muslimer som kollektiv angripit Sverige pga hot mot Lars Vilks låter långsökt. Då måste man se den tafflige konstnären som en metafor eller representant för hela den svenska nationen, Det är knappast Carl Larsson vi talar om!

        Ska vi då säga att åsiktsgruppen kristna som kollektiv angripit Sverige pga hot och våld mot Ecce Homo och Elisabeth Ohlson?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 02, 2012 @ 18:49:31

          Muslimerna har inte tillräckligt kraftfullt fördömt hot och våld från andra muslimer. Därmed är dom medansvariga! Dom ger en signal till drägget att det är OK vad dom sysslar med. Dom har ju gett sitt tysta medgivande! Vi å andra sidan har tydligt fördömt Breiviks illdåd!

          Svara

    • frnkopplad
      Jan 02, 2012 @ 08:25:30

      Jag håller inte med om att religion är en åsikt. Religion är en livsstil. Livsstilar byter man inte lätt, däremot kan man lätt byta åsikt. Åsikter är något som förändras åtminstone för en något sånär intelligent person, vid interaktion med andra som inte delar dina åsikter. En livsstil är något som sitter i ryggmärgen, något som byggts upp under lång tid när du var som mest påverkbar. Under dina uppväxtår. Därför är religion inte en åsikt och är din religion också intolerant mot andras religion eller de som inte vill ha med religion att göra. är också religionen farlig. Därmed är islam farlig, och dess utövare.

      Svara

      • Erik
        Jan 04, 2012 @ 23:45:59

        Det du frnkopplad talar om är kultur. Kultur sitter väldigt djupt vilket blir väldigt tydligt om man ser på araber. vissa araber har varit kristna i 2000 år, andra muslimer i 1400 år medans ytterligare andra har varit sekulära och ex kommunister i kanske 100 år.

        Men oavsett vilket så är kulturen ungefär desamma. Intoleranta mot de som avviker från deras åsikt, hederskultur, våldsbenägna etc. På det hela taget i princip omöjliga att integrera.

        Bland folk från bosnien finns muslimer, katoliker och ortodoxa. De smälter för det mesta väl in i samhället med jobb och en liknande kvinnosyn som vi svenskar har. Slutsats? Religion är en åsikt, en åsikt som dessutom väger lätt när det gäller att passa in i Sverige.

        Vill vi rädda vårt land så bör vi fokusera på verkliga väsentliga problem och inte gräva ner oss i bisarra konspirationsteorier som ”islamisering” och dyl!

        Svara

        • frnkopplad
          Jan 06, 2012 @ 19:41:23

          Hej Erik
          Jag kan hålla med om att ordvalet ”islamisering” bland andra, får en bisarr overklig bild av samhället och som snarare bidrar till att folk i gemen tar strid mot det som Klartexten mfl, har som budskap. Det tog mig lite tid att bli van vid ordvalet. Men bortser jag ifrån terminologin så är budskapet som Klartexten vill få fram, inte alls overklig eftersom det just är de troende och lågt utbildade muslimerna som kommer hit som förändrar samhället till det sämre.

          Så länge du inte behöver använda dig av det svenska systemet; nu pratar jag dagis, skola, arbetsförmedlingen, ett arbetsliv där du behöver samarbeta med muppar som hela tiden motarbetar dig för att du är kvinna – så länge du inte bor i en förort där dina nya grannar gör närmiljön till en otrygg plats, DÅ märker du troligtvis aldrig av avigsidorna med ”massinvandringen” eller ”islamiseringen”.

          Om du är man, hetero bor i stan och har ett jobb där dina kollegor är från olika länder, men med hög utbildning- DÅ undrar du säkert varför i helskotta vi sitter och ljuger ihop en massa saker om invandring. Du tänker att vi som ”gnäller” är såna som rätt och slätt blivit bittra över att livet inte blev som vi hoppats. Och skyller våra misslyckanden på invandrare och främst muslimer. Jag kan relatera till det.

          Jag har många kompisar, eller rättare sagt f.d kompisar som fattar nada av det jag försöker säga. Som inte är intresserade. Det är väldigt tråkigt att så pass många har det så bra och som inte blir påverkade av den hårda verkligheten som blivit vardagsmat för oss som blivit utanför samhället på ett eller annat vis, men som kan vittna om att situationen blivit som den blivit just PGA att samhället förändrats och som mer anpassats till invandrare istället för att gagna alla medborgare. ”Islamiseringen”.

          Det är en verklighet som många upplevt och som vi påminns om varje dag oavsett om vi sitter på ngn ”politiskt inkorrekt” hemsida eller ej. Jag sitter inte här för skojs skull. Jag sitter här för att jag på något vis kan öppna upp ögonen på åtminstone några människor. Det är synd att orden ska utgöra hinder för ärlig kommunikation.

          Eftersom svenskar i gemen hållits i lagomt långt koppel, är de flesta ganska nöjda. Detta faktum är det som utnyttjas av styrande politiker för att fortsätta hålla folket kvar i kopplet.

          Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 11, 2012 @ 02:17:51

          Islamisering är väl ingen konspirationsteori. Islamisering i betydelsen att islam blir allt starkare i Sverige med forstatt massinvandring från muslimska länder.

          Islamiseringen sker oberoende av om Eurabia stämmer eller ej. Det är ett faktum. Bisarrt att du jämställer arabiska muslimer med kristna. Vilka är det som spränger västerlänningar i luften och hotar oss? Jo muslimerna, inte dom kristna. Du måste börja följa nyheterna och läsa tidningar! I väldigt många länder med tillräckligt många muslimer pågår terror mot kristna. Nu senast i Nigeria.

          Vad menar du med att åsikten religion väger lätt? Förklara! Menar du att den är oviktig för muslimerna så är du helt ute och cyklar! Har du missat de oerhörda problem muslimerna inneburit för Europa? Fan så mycket bättre med icke muslimer, som Kineser, Thailändare etc.

          Sen missar du ett elementärt viktigt faktum. Vanliga muslimer stödjer islamisterna!När muslimerna får välja så röstar dom på islamisterna, förstås även i Sverige. Se på Gaza, Algeriet, Egypten, Turkiet, Marocko och Tunisien. Så om muslimerna blir majoritet så småningom, så utgör det ett hot mot demokratin.

          Svara

          • Erik
            Jan 11, 2012 @ 19:11:43

            Jag håller med dig om att det är bättre att ta in kineser, thailändare mfl. Detta oavsett om dessa thailändare eller kineser är muslimer. Jag jämförde inte muslimska araber med buddistiska thailändare. Jag jämförde muslimska araber med kristna araber.

            Vad gäller våld ute i världen så utövas det av alla möjliga krafter, om du bara ser muslimer som mördar och spränger i världen så undrar jag vad du har för TV? För mig får gärna Gaza, Tunisien eller Långtbortistan styras av islamister. Men Södertälje är en svensk stad och jag skiter i att de som vill driva ut mig ur ”syrianernas huvudstad” är kristna, det är inte jag som ska flytta utan dom! Gatorna ska ha svenska namn och inte som nu när de gradvis byts ut mot arabiska. Jag önskar att du herr Klartexten höll med mig där.

            Vad gäller stamkrig i Afrika så pågår det ständigt och har pågått i tusentals år. Ibland som i Rwanda säger en viss stam att kristendomen motiverar dem att hacka 700 000 människor från en annan stam till döds på några veckor. I ett annat fall som i Nigeria så dödar medlemmar av kristna och muslimska stammar varandra till höger och vänster. Om vi inte vill få hit det våldet så gör vi klokt i att begränsa antalet obildade afrikaner som vi beviljar uppehållstillstånd.

            Om kristna araber får något att säga till om så vill de också styra med vad de anser vara kristna lagar, vilket i deras tolkning av kristendom inkl straff frihet för hedersmördare, patriakala samhälls strukturer etc. När de väl etablerat sig i Sverige så är de väldigt tydliga med att svenskar inte hör hemma i deras områden.

            Jag har haft förståelse för skåningar som pratar ”islamisering” pga att ni inte har erfarenheter av kristen massinvandring från mellanöstern där nere. Men du herr Klartexten är så fastkörd i din counter jihad ideologi att du är som teflon för argument och belägg om kristen syriansk massinvandring och därigenom blivit lika blind och naiv som multi kulti vänstern. Kanske måste jag räkna dig till mångkulturens förespråkare eftersom du vill öppna dörren för syrianerna.

            Men till dig frnkopplad och andra som tänker själva så vill jag visa en film som borde ta ”islamiserings” snacket ur er och förstå att det är kultursvärer det handlar om. jag vet att filmen är lång och väcker starka känslor men snälla, se hela.

          • KLARTEXTEN!
            Jan 12, 2012 @ 00:41:43

            Nu är inte allt våld som utförs av kristna ”kristet våld”. MOTIVET måste vara religiöst! Folkmordet i Rwanda var icke religiöst våld utfört av kristna. Analogt är konflikten i Nordirland inte religiös, utan nationell! Dvs mellan nationen Irland och England. Om vi ser ett mönster så är det rimligt att tillskriva kristendomen våld utfört av kristna. Men utan mönster så är den kopplingen orimlig! Däremot finns bland muslimer ett tydligt mönster av hot, mord, terror etc av religiösa skäl. Ett sådant religiöst motiverat mönster saknas inom kristendomen.

            När jag pratar om muslimskt/islamistiskt våld så pratar jag om religiöst våld, om inget annat framgår av sammanhanget.

            Vad gäller Södertälje och syrianer så kan jag hålla med dig, OM DU HAR RÄTT! Jag kan inte bedöma det. Jag har träffat alltför många syrianer för att dra en sådan slutsats. Men som sagt, jag saknar din kunskap på området.

            Innan du använder ordet ”islamisering” allför många gånger; Definiera ”islamisering” så vi snackar samma sak! Accepterar du min definition? Att islam växer sig allt starkare.

  4. Roger Salle Sahlström
    Dec 29, 2011 @ 00:13:58

    Han har onda ögat på mig haha. Wallraffade honom ganska friskt ett tag. Han berättade ganska frispråkigt om judar, hans inställning till USA och vita. Han själv, hans bröder och systrar var ju alla förtryckta och har bara gjort stora framsteg.

    Han är en märkligt intressant man, vars dissonans från verkligheten, får Steve jobs att framstå som jordnära

    Svara

  5. Roger Salle Sahlström
    Dec 28, 2011 @ 22:25:29

    Bahlool. haha. Mannen som säger att det är humanism att avrätta bögar, mannen som påstår att det är kärlek till samhället att sätta heliga tygbitar på kvinnors huvuder. Ja jisses Göta Petter

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 28, 2011 @ 23:37:10

      Var inte medveten om det. Nu får han chansen att argumentera. Egentligen är det så att ifall islamism skapade det goda samhället, så kunde det försvaras. Men jag menar att det inte kan skapa ens välfärd. Därmed kan det övriga eländet (ojämlikhet etc) inte motiveras.

      Svara

Kommentera

