Hands off Syrien!

 

Vi bör inte blanda oss i Syriens inre angelägenheter! Vad gott kom ur störtandet av Saddam Hussein? Massivt hat och terror mot väst! Känner vi en våg av tacksamhet för att vi störtade Hussein? Och fortfarande präglas landet av kaos och terror! (bilden ovan: muslimerna tackar en amerikansk soldat)

Dom är mycket mer intresserade av att följa islam, än att skapa ett sekulärt demokratiskt välfärdssamhälle! Låt dom leva som dom vill! Saken är att islamisterna gärna ser att vi störtar sekulära, men inte religiösa diktatorer. Så är det bara.

Vi skall inte låta oss utnyttjas för islamisternas syften. När vi gjort jobbet åt dom, uppmanas vi att försvinna, annars blir vi fienden. Muslimerna är inte ett skit intresserade av att vi försöker skapa en demokratisk stat! Glöm det!

Tar vi inte ansvar för vad som kommer efter Assad, så bör vi låta landet vara ifred! Assad må vara en diktator, men definitivt inte en av dom värre! Religiösa minoriteter har varit trygga under Assad. Men tar islamisterna över,  fruktar den kristna minoriteten ökad förföljelse , som i t ex Egypten.

Samtidigt handlar den arabiska våren inte bara om att störta diktatorn. Utan även om kampen mellan Shia och Sunni, islamister och militären. Väst är bara brickor i detta spel. Ett spel vi inte begriper.

Skall vi medverka till att islamisterna ta över? Är det vårt ansvar? Låt muslimerna lösa sina problem själva! Sen kan ingen skylla på oss om det går snett!

Om vi störtar Assad och en islamistisk diktatur tar över, så är det vårt ansvar!

Störtar vi inte den religiösa diktaturen i Iran, så bör vi heller inte störta den sekulära i Syrien! Och Iran är oerhört mycket farligare för väst, med sin kärnvapentillverkning! Syrien är inte vår sak, PUNKT! Regimen slåss för sin överlevnad och då är våld helt naturligt.

Visste jag att muslimerna ville ha en sekulär demokratisk välfärdsstat. Ja, DÅ skulle jag förespråka intervention. Men jag vet att dom vill ha en islamistisk stat, helt i strid mot vår syn på yttrandefrihet och jämlikhet! Varför skall vi offra våra liv för det? Vi skall varken hindra eller medverka till en islamistisk stat!

När sen muslimerna upptäcker att islam inte har förverkligat deras drömsamhälle, så söker dom sig till kristna länder. Då skall vi vänligt, men bestämt stoppa dom med orden. ”Ett kristet land är knappast muslimens drömsamhälle. Återvänd till ert eget drömsamhälle! ” Vi har inga skyldigheter att ta emot folk därifrån! Som man bäddar får man ligga!

Väst bör inte vara marionetter åt islamister!  Så länge dom anser att Koranen är den bästa vägledningen, så får dom skylla sig själva. Vi bör två våra händer. Lev enligt Koranen, men kom inte hit!

kristna-rads-syrisk-kollaps blodbadet-fortsatter-i-syriska-homs turkiet-planerar-konferens-for-att-losa-syrienkris usa-till-assad-dina-dagar-ar-raknade syrisk-ambassador-regeringen-oskyldig eu-och-brasilien-i-nytt-syrienutspel article14338701.ab article14334501.ab blodbadet-fortsatter-i-syriska-homs hon-dog-i-bombrad lavrov-till-syrien—nya-strider-direkt diplomatiskt-dodlage-om-syrien de-dodar-och-valdtar-barn sorjande-dodades-under-begravning krutdurken-i-syrien-far-inte-explodera syrisk-ambassador-regeringen-oskyldig hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad syrien-kan-bli-ett-nytt-libyen mystisk-dod-kastar-skugga-over-brittiska-militaren

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. viking
    Sep 01, 2013 @ 21:54:10

    Mycket bra skrivet.
    USA eller andra länder skall inte lägga sig i Syriens kris, dom måste klara detta själva.
    Med facit, inget gott har kommit med ingripanden från USA , bara elände.

    Svara

  2. Fisnik
    Jun 17, 2012 @ 05:14:33

    fel! JÄTTE KRIMINELT HERREGUD!

    Svara

  3. profanum_vulgus
    Feb 18, 2012 @ 13:14:23

    Det är ingen amerikansk soldat utan en amerikansk legoknekt. Alla länders folk har en rätt och en skyldighet att bekämpa ockupanter.
    USA:s ockupation av Irak handlade inte om demokrati. USA (alltså Vi för dig) tillsatte ju Saddam och kunde ha avsatt honom utan ockupation.

    Det är heller inte så att flyktingströmmarna kommer från islamistiska länder eller ens från inhemska stridigheter. Om du tittar på flyktingströmmarna från olika länder så ser du att de ökar kraftigt över olika tider. Titta på Somalia, Irak och Afghanistan. När börjar och slutar flyktingströmmarna? De börjar med att kristna med USA i spetsen för krig mot och ockuperar länderna och de slutar när kriget eller ockupationen avtar. Titta på Irak t.ex. trots att våldet fortsätter så mattas flyktingströmmen av av att USA åker hem, samma sak med Somalia där våldet fortsatte.

    Om du vill ha färre muslimska invandrare så är lättaste sättet att få USA (Ni) att sluta föra krig mot och ockupera muslimska länder.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 18, 2012 @ 13:50:05

      Klaga inte om amerikaner pinkar på döda när du tycker det är OK för muslimer att lemlästa döda amerikaner! Är du så jävla dum att du inbillar dig att det blir fred, lycka och välfärd om väst lämnar alla muslimska länder? I helvete heller! Det blir ännu värre! Vad jag menar är att vi ändå bör lämna, för det är inte vårt problem vad muslimerna gör med varandra! Låt dom döda varandra!

      Tyvärr blir resultatet ändå ökade flyktingsströmmar. Åtminstone kan ingen skylla på väst om vi lämnat! Så vi bör göra det.

      Vad blir resultatet om väst helt lämnar? Somalia: Än värre svält och dödlighet. Afghanistan: krig mellan nordalliansen och talibanerna. Talibanerna vinner sannolikt och inför ett skräckvälde, med massutvandring. På sikt förs dessa länder djupare in i fattigdom och misär som är islams rätta sida. Men det är inte vårt problem. Folkets ansvar är att själv störta sina regimer! Annars får dom skylla sig själva!

      Väst bör förstås stoppa allt bistånd till muslimska länder. Bistånd är som att ge bistånd åt SAAB trots att dom inte kan försörja sig själva. bättre att skippa det helt så når man snabbare en explosiv punkt där folket begår revolution. Vår inblandning bara förlänger lidandet.

      Svara

  4. Sherlock
    Feb 09, 2012 @ 14:26:45

    Religiösa lagar är sånt som vilsna människor behöver. Vilsna i detta träsk som skapats av detta materialistiska samhälle. Ett modernt samhälle som går ut på att sälja sig själv och där människan får allt mindre betydelse innebär en stor ångset, även för de som är mitt i karriären med allt jäktande i vardagen. Detta oändliga jagande efter ännu mer saker och ännu mer i lön och är du inte alltid på topp ersätts du av någon annan som ännu inte bränt ut sig… Att vara föräldraledig innebär att du förlorar din position, du får välja mellan att vara mänsklig och priorieter adina barn- eller att satsa på karriären och ignorera dina barns skrik efter närhet och din närvaro… Heltidsarbetet är första budordet i kapitalismens bibel: Arbeit macht frei! Liksom Reinfeldt basunerar.

    Det är inte konstigt att det finns de som tar sin tillflykt i religionen i dessa tider. Det är mycket märkligt dock att medan islam får en stor frammarsch,ekar svenska kyrkornas tomma salar på söndagar. Som får allt mindre medel från staten. Jag gick ur kyrkan närjag var myndig eftersom jag redan då var övertygad ateist. Det som är så trevligt med kyrkan är att den välkomnar alla, även oss som inte betalt ”medlemsavgift”. Jag bidrar med mitt arbete och närvaro i krykan av medmänsklighet och att de är så jävla kul att umgås med.

    Skillanden mellan islam och kristenhet är enorm- kristna välkomnar som sagt var alla! Jag håller inte med klartexten om att islam är ok- Islam är ett jävla skit – med drägg som världen är bättre utan!

    Svara

  5. didaktisk
    Feb 09, 2012 @ 02:28:45

    Hej,

    Jag är muslim, fast gillade ditt inlägg.

    Dessutom dessa Islamister är Wahhabier som egentligen hämtat sin ideologi från Saudi Arabien som Väst älskar så mycket eftersom de har olja. Du har rätt, lämna muslimerna och dra tillbaka er från ockupationen av Islams länder.

    President Bashar är sekulär och Alavit och inte muslim. Faller han så kommer alla kristna och andra minoriteter att förföljas och slaktas. Jag må vara muslim fast oroas mer för de kristna i Syrien. Och du må hata Islam men någonstans kan man komma överens vad gäller de mänskliga moraliska delarna.

    Mvh
    Blipp

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 09, 2012 @ 09:30:30

      Tack! Jag uppskattar dina synpunkter! Jag ogillar islam, men inte muslimer. Jag hatar definitivt inte islam. Det är fel ord. När jag läste på om islam tyckte jag väldigt mycket om det! Men sen insåg jag att ett demokratiskt välfärdssamhälle är omöjligt med islam. Jag anser att islam är oförenligt med mänsklighetens behov. Varför skulle annars miljoner muslimer vilja fly till kristna länder? Jag har muslimska släktingar som jag älskar högt!

      Svara

    • palle
      Feb 09, 2012 @ 20:01:54

      bra!

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: