Malmökvinna våldtagen av invandrare!

Återigen har en kvinna våldtagits, nu i Fosie, Malmö. Vi har vid det här laget lärt oss att när brottslingen är invandrare, så ges ingen gärningsmannabeskrivning.  I detta fall var gärningsmannen maskerad, men hon har säkert angivit hårfärg, ev brytning, hudfärg etc.

Så vi kan lugnt utgå från att våldtäktsmannen är invandrare. I Oslo utfördes samtliga överfallsvåldtäkter under 5 år av utomeuropeiska invandrare.

ung-kvinna-valdtagen-av-maskerad-man aftonbladet kvinna-overfallen-och-valdtagen hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad benadad-kvinna-kvar-i-fangelse man-anmalde-att-han-gruppvaldtagits kvinna-valdtagen-i-angelholm kvinna-valdtagen-i-upplands-vasby 17-aring-overfallen-och-valdtagen

86 kommentarer (+lägga till din?)

  1. jempa
    Feb 22, 2012 @ 18:59:01

    du får rösta på vilket parti som du vill och även ha vilka framtidsteorier du vill, men alla stödjer inte det bara för att du gör. majoriteten av SD:s väljare är dessutom unga män som saknar högskoleutbildning och är arbetslösa, det säger ju ändå lite!

    Svara

    • Sherlock
      Feb 22, 2012 @ 19:33:40

      Hörrudu Jempatjejen (jag är för övrigt också av honkön bara så att du inte hakar upp dig på den detaljen OCKSÅ) Jag tror mig ha lite erfarenhet av den sort du efterfrågar här angående SD och vilka som valt in de i riksdagen. På 70-80-talet hade jag en rätt så brokig kompiskrets bestående av skinnhuven, punkare,svartrockare och de som vi nu kallar för ”brats”.

      Jag var medlem i en organisation som stod för patriotism fast röstade på vänsterpartiet kommunisterna några gånger eftersom jag faktiskt tillhörde arbetarklassen och mina päron alltid röstat på S. Under alla de gånger jag satt på helikopterplattan i gamla stan tillsammans med skinnhuvud-kompisarna var det alltid någon kostymnisse som kom med en liten present till oss. Några bärs eller pengar eller nåt annat. Jag v ar hemma hos gamla farbröder som publicerade tidningar hemma hos sig.

      Din naiva slutsats att ”SD väljarna består av unga män som saknar högskoleutbildning och som är arbetslösa” ter sig då löjeväckande. Det är inte så. Jag röstade på SD och jag hade gjort det även då jag var ung OM det funnits det alternativet. Jag är medveten om att de inte alls representerar mig som ensamståend eförälder och att de pinsamt nog är alltför lika vid en jämförelse med mitt hatobjekt KD. MEN ovh jag skriver MEN- jag vet också att jag i dag INTE hade varit arbetslös och skuldsatt om inte alla dessa invandrade hade funnits här redan och gjort mina erfarenheter värdelösa på arbetsmarknaden.

      Detta faktum är den orsaken till varför lågutbildade röstat på de. Resten av alla de andra dvs högutbildade, pensionerade osv röstade på SD på grund av att de älskar sverige och bara inte vill SE sverige DÖ. Sverige blöder, det har vi sett länge. Själv känner jag inte igen sverige, det sverige jag älskade. Jag får ha överseende för att de flesta inte förstår min situation. Har man int egått igenom det jag gjort , kan jag inte begära mer.

      Därför röstade jag på SD och kommer göra det igen .

      Svara

      • jempa
        Feb 22, 2012 @ 20:02:09

        ha ha
        jag är ju lite smartare än dej så jag har faktiskt lyckats luska ut det, till skillnad från dej som fattade det först efter ett 20-tal kommentarer sådär, detta trots att jag ändå har en profil på nätet med bild och allt. men men,nu var dock inte kommentaren riktad till dej så du behöver inte anstränga dej att ens svara på den. varför så jävla agressiv, har du tagit för testosteron igen?
        precis som ”klartexten” brukar säga: ”undantag finns alltid” detta gäller såklart då SD-väljarna med. du gillar ju att gå efter statistik så varför inte kolla på den innan du kallar mej löjeväckande!

        Svara

        • Sherlock
          Feb 22, 2012 @ 20:41:17

          Undrar jag vem som är aggressiv? Jag ”luskar” inte eftersom detta är den enda sidan förutom min mail som jag kollar.Jag har bättre saker för mig. Eftersom du har börjat med personangrepp så fortsätter jag i lika god ton: Jag frågar mig varför en så lyckligt gft homobrutta som du, spenderar så mycket tid framför datorn istället för att …………..? Må hända du är avundsjuk på mina kontakter? Du kanske vill ha lite testo du med? Elle rmåhända är du avundsjuk på att jag lyckades få ett barn med min före detta, eftersom jag till skillnad från dig, är hetero och gillar riktiga ….?

          Svara

          • Sherlock
            Feb 22, 2012 @ 20:47:37

            Apropå detta , Klartexten: Var snäll och stäng denna lågpannade konversation! Jag ser att jag lyckats trampa denna annars verbalt framgångsrika ”kvinna” på den ömma tån. Alla har vi någon akilleshäl. Min akilleshäl är att jag inte tål människor som inte vet vilka de är och spyr ut skit bara för att någon lyckats ifrågasätta deras identitet.

            Jag tycker inte att kön ska utgöra någon skillnad. Särskilt inte när de kräver att ”få vara som alla andra” medan de hatar sig själva och att de fötts i fel kropp.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 22, 2012 @ 22:58:00

            Var och en kan begära att få sina egna kommentarer raderade. Så om du vill radera något du skrivit så hojta till bara. Ange då datum och klockslag för kommentaren.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 24, 2012 @ 19:38:14

            Jag hatar att censurera. Men känner mig nödsakad att göra det nu. Jag strök vissa ord som tveklöst är väldigt personligt kränkande. Man kan inte rå för sin läggning. Om vi använder sådana uttryck omöjliggörs seriös debatt. Och debatt är ju syftet med bloggen.

    • KLARTEXTEN!
      Feb 22, 2012 @ 22:52:23

      Vilket är det sannolika framtidsscenariot ifall muslimerna växer så det knakar? Fortsätter detta 20 år till så är det ofrånkomligt att jag får rätt!

      Har SD sämre utbildning än snittet i övriga partier? Jag tror inte det. SD:s riksdagsmän är bättre utbildade än många höga politiker inom Alliansen och S, för att inte säga V och Mp. Helt klart är att utbildning inte är något hinder för att inse sambanden. Jag har själv två akademiska examina. Och är mycket allmänbildad.

      Sen kan ingen utbildning göra någon intelligent. Men intelligent kan man vara utan utbildning!

      Man måste vara lite dum för att vara PK, eftersom dom ju inte klarar debatten. Det är naturligare för intelligenta personer att dras till SD, eftersom dom sitter inne med alla tunga argument och dom är inte rädda för en fri debatt. Vi sitter med trumf! Vem är så dum att man tror på något man inte klarar av att försvara?

      Kort sagt, det är en myt att SD är outbildade. Liksom att vi skulle vara rasister.

      Svara

      • Sherlock
        Feb 22, 2012 @ 23:03:26

        Jempa sitter ju tydligen på ”statistik” som jag uppenbarligen är för ointelligent för att uppsöka! Det är just detta jag observerar mig emot; att mina erfarenheter sågas isär till en oigenkännlig soppa av anledningar som grundar sig på jävligt personliga anledningar. Det enda jag har skrivit innan dess att debattören ifråga började hoppa på mig personligen, var mitt uttalande om att jag inte anser att barn är en rättighet. Och det står jag för och kommer altid stå för. Tills den dag då inte barn blir mobbade för att de har en mamma och en mamma eller en pappa och en pappa. Det har liksom inte med debatten att göra. Det har ingenting alls att göra med huruvida de flesta SD-väljare är elle rinte är lågutbildade eller arbetslösa. Så länge denna ”statistik” inte går att redovisa så är denna skitdebatt inte värd att spara. Därav min önskan att du bara ”dödar” den, här och nu.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 22, 2012 @ 23:09:24

          Jag vill inte stänga av kommentatorsfunktionen. Det är ett alldeles för stort frånsteg från bloggens princip om fria kommentarer.

          Svara

          • Sherlock
            Feb 24, 2012 @ 21:42:32

            Mmm- det är rätt härligt att se dina ”southpark”- blippar som stryker ut mina ”skandalösa” svärord… Medan hela kontexten ligger kvar, i form av påhoppningar fast utan svärord, som ”motståndaren i andra ringhörnan”, står för. Det är sällan jag lackar ur såhär faktiskt, på nätet i alla fall (garv). Av samma anledning har jag avstått ifrån att i verkliga livet velat läsa hela patientens journal. Jag vill gärna bedöma personen ifråga utifrån mina egna iakttagelser och inte utifrån någon ”blogg” osv. Oavsett läggning.

            Man får helt enkelt stå för det man skriver här och nu. Jag skiter fullständigt i hur personen ser ut eller vad han eller hon skriver i ngn blogg. Det är ointressant för mig.

            Men jag respekterar ditt agerande, Klartexten, även då det visat sig att du fullständigt misstolkat mitt lilla meddelande…

      • Sanity
        Feb 25, 2012 @ 12:52:14

        Människor med lågt IQ röstar social-konservativt. Det finns det studier om. SD kallar sig just social-konservativa.

        http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fordomar-och-lag-iq-hanger-i-hop-enligt-ny-studie

        Svara

  2. jempa
    Feb 17, 2012 @ 20:58:39

    Sherlock: det finns en jättebra sida som heter YouTube. Man kan hitta många klipp där om allt möjligt!

    Svara

  3. jempa
    Feb 17, 2012 @ 16:58:42

    varför tar det inte emot för dej att ta emot kristna flytktingar från länder som t.ex. irak då? eller kristna från afrika? även om de delar samma religion som oss (eller den religion som vi är ”uppvuxna” med) så delar vi ändå inte samma grundläggande värderingar. ta t.ex. den här snubben: http://www.qx.se/samhalle/val2010/15407/sverigedemokrat-propagerar-homohat

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 17, 2012 @ 19:55:04

      Jag föredrar alla gånger dom som delar vår religion, för att då har vi framtida garanti mot allvarliga religiösa konflikter. Vi har en gemensam bas att stå på. Protestanter har inga problem med ortodoxa, katoliker etc. Större problem med kristna från andra världsdelar. Latinamerikaner har aldrig skapat några religiösa konflikter med några andra kristna såvitt jag vet. Jämför med muslimerna!

      Jag litar inte lika mycket på afrikanerna. Se vad som hände i Rwanda. Afrika utgörs av gamla primitiva stamkulturer och kristendomen är relativt ny. För att känna mig trygg tar jag 100 gånger hellre afro-amerikaner som jag älskar! Dom är som oss. Jag litar på dom.

      Först och främst skall du aldrig nöja dig med qx vinklade åsikt! Dom är ju uttalat SD-fientliga. Men aldrig muslim-fientliga trots att många muslimer bara vill hänga dom! Så qx hycklar! Hälsa dom gärna att jag lätt skull mosa dom i en debatt om muslimsk massinvandring, men dom vågar naturligtvis inte ställa upp. Du vet inte alls om det stämmer! Du borde kolla upp vad SD och Irakiern själv säger i ärendet! Qx och många bögar vågar inte kritisera HBT-hatiska islam, av rädsla för att själv anklagas för intolerans. Dom är idioter helt enkelt! Du kan vara fullständigt övertygad om att ifall SD gör något positivt för HBT så är dom knäpptysta, allt för att inte gynna SD. Falska som vatten! Kramar sina bödlar men kastar skit mot dom skyddar dom mot bödlarna!

      Vad häller Sverigedemokraten från Irak, så visar det att kristna från arabländerna och afrika kan ha väldigt avvikande åsikter. Det är därför jag föredrar invandring från kulturer närmare oss: europa, hela Amerika, Australien, New Zeeland etc. Kulturer vi lärt känna väl. Amerikanerna har t ex stor erfarenhet av latinos, aldrig religiösa problem!

      Jag tar bestämt avstånd från Irakiern! Det är fullständigt självklart att homosexuella skall ha samma rättigheter som oss, så länge det bara berör dom. Ingen har valt sin läggning och skall heller ej straffas för den! Ledande Sverigedemokrater tog också avstånd från hans handlande. Jag tycker SD skall ha en uttalat positiv syn på samkönade äktenskap. Men det är väl för att jag inte är religiös. Jag kan förstå mer religiösa som inte går med på det och dom har nog svårt att hävda kristendomen och samtidigt bryta mot den. I så fall en av de få punkter där jag har avvikande åsikt.

      Svara

      • jempa
        Feb 21, 2012 @ 18:36:06

        men det finns ändå inga garantier för det, det räcker ju bara att se bak på konflikterna i irland där katoliker och protestanter rök ihop under en lång tid, vi människor verkar ju inte vara bra på nåt annat än att bara hata och döda varandra.
        ALL media är vinklad egentligen, men nu är det ju faktiskt allmänt känt att SD inte är ett speciellt homo-vänligt parti, och det har jag märkt själv efter att ha gjort egna efterforskningar i vissa SD-ledamöters bloggar och dylikt. de vill ju även strypa invandringen helt, vilket verkar skilja sej från dina åsikter.

        ja, men vad ska man göra egentligen? som svensk får man ju inte säga vad som helst utan att få en rasiststämpel över sej. när jag t.ex. reagerade på några turkars antisemitiska kommentarer på facebook så fick jag genast en rasiststämpel på mej och motattacker som ”jaha, du blir äcklad över att man skriver äckliga judar, men inte över när muslimer blir diskriminerade, det skulle inte förvåna mej om du röstade på SD”. så ja, det är ju inte konstigt egentligen att man hellre håller käften då. du skriver ju vad du tycker, men du är å andra sidan anonym vilket ändå skyddar din integritet. har man en gång fått en rasiststämpel så är det svårt att tvätta bort den!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 21, 2012 @ 20:57:32

          Som jag skrev, du tänker och känner rätt, dvs följer ditt hjärta. Det gör jag också. Jag beslöt mig från början att vara anonym för att till 100 % kunna säga precis vad jag tycker. Och jag visste att jag annars kunde utsättas för dödshot från islamister.

          Du ser dilemmat. Antingen är du PK eller islamofob. Det rätt är att säga sin ärliga mening. Sen får man ta kritiken. Ni homoosexuella kommer att förlora mest av alla på att islam blir starkt i Sverige! Mer än kvinnorna! För medan kvinnorna ”bara” förtrycks, så dödas ni! Men många homosexuella vågar inte ta risken att stämplas som intoleranta. Så hellre hänger dom sig själv. Men det enda raka är att ni står upp för ert bästa! Och där platsar inte islam.

          Det kanske finns Sd som inte gillar bögar. Men ingen vill förbjuda det som muslimerna! Och många Sd uppfattar bögar som islamistkramare, dvs vi känner att ni sviker dom som hjälper er. Varför skall vi då bry oss om er? Ni hugger kniven i ryggen på oss och kramar era bödlar! Då förtjänar ni ingen respekt, vare sig från SD eller muslimer. Skulle ni stå upp för ERT bästa skulle fler inom SD respektera er. Men nu har HBT-rörelsen valt att applådera muslimsk massinvandring- Då får dom skylla sig själva!

          Svara

          • jempa
            Feb 22, 2012 @ 18:18:10

            det har inget med att hbt skulle vara islamkramare att göra, det har att göra med SD:s gammalmodiga syn på kärnfamiljen bland annat, d.v.s. att äktenskap ska vara mellan man och kvinna, att ett barn behöver både en mamma och en pappa och fan och hans moster. Varför ska jag då vara tvungen att välja mellan pest och kolera när jag är emot all slags homofobi? våra rättigheter att t.ex. få gifta oss (och ev. skaffa barn) må vara oviktiga för er heterosexuella, men inte för oss. för mej är det främst viktigt p.g.a. det juridiska, att vara sambo innefattar inte alla lagar och rättigheter som man har som gift.
            HBT-människor är emot islam (och all religion för övrigt) egentligen, de vågar bara inte säga det, för precis som jag sa så tar folk en för rasist för minsta lilla, precis som när folkpartiet ville införa obligatoriskt svenskaprov för invandrare, men istället för att stå på sej backade de för att kunna vinna röster.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 22, 2012 @ 18:24:20

            Om HBT-rörelsen inte vågar ta ställning drabbas dom mer än någon annan grupp i samhället. Jag kan konvertera till islam. Det hjälper inte HBT. Man måste helt enkelt välja mellan SD och islam! Valet borde vara enkelt. Om 20 år kan muslimerna öka från 5 till 15 % och blir en verklig maktfaktor! Då har HBT-rörelsen mycket stora problem och måste troligen gå under jorden för att inte mördas av islamister. Det är framtiden! Vänstern kommer att överge hela HBT-rörelsen! Dom föredrar starka islam. HBT står ensamma, övergivna och rädda. varje år väller muslimerna in i landet.

  4. jempa
    Feb 16, 2012 @ 20:23:12

    vem har sagt att jag försvarar de som är homofober? min poäng i det hela var att det finns muslimer (som VISSA av min finas kompisar) som inte har något emot det och även andra som jag har träffat. de från andra kulturer är inte som svenskar, tycker de nånting så säger de det. jag fattar inte såna som du riktigt, ni klagar bara på oss homosexuella hela tiden; antingen tycker ni att vi gnäller eller så är vi godtrogna små stackare. och jag är ingetdera, jag har lärt mej av egna erfarenheter att man inte ska dra alla över en kam. jag blir arg när folk drar svenskar över en kam i negativt syfte också så det har inget med att jag försvarar någon. jag är snarare allt annat än politiskt korrekt, jag ifrågasätter vissa homosexuella personers åsikter, jag har ifrågasatt manlig omskärelse, jag har ifrågasatt religion FLERA gånger, jag har försvarat manssläktet, kvinnor m.m.. på dej känns det å andra sidan att du tycker saker ENBART för att du vägrar tycka som alla andra.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 16, 2012 @ 21:03:27

      OK ber om ursäkt! Du är inte PK! Och den uppfattningen har tydligt framgått av mina positiva kommentarer om dig. Men i ett svagt ögonblick vacklade jag i min uppfattning. Jag tror att du är en klok, ärlig, självständigt tänkande kvinna!

      Du måste komma ihåg att vi alla kan hitta undantag från mina (många gånger) svepande omdömen, även bland muslimer. Men du måste se mina skriverier mot perspektivet att vi kommmer att ha kanske 2 miljoner muslimer här om 30 år ifall inte massinvandringen upphör! Då är det muslimerna som grupp som betyder något! ”Hur tänker 2 miljoner muslimer?” Inte ”hur tänker Muhammed”? För det är gruppen muslimer som påverkar våra barnbarns framtid, inte undantagen!

      Så ur invandringsperspektivet måste man glömma individens påverkan på Sverige och istället fokusera på gruppens påverkan! Hur påverkar 2 miljoner muslimer Sverige? 3 länder har efter den arabiska våren valt islamisterna till makten. Sådan är gruppen muslimer, något ni, mer än någon, borde frukta.

      Svara

      • jempa
        Feb 16, 2012 @ 22:48:37

        då kanske de stannar i sina hemländer då. problemet blir ju bara att det då finns en risk för att vi får in en stor våg av kristna araber som söker asyl här och det skapar ju problem det med.
        jag kan ju förstå hur du tänker och jag har ju inte mycket hopp för mänskligheten heller egentligen, men att fler och fler väljer ett liv utan strikta religiösa regler tror jag ändå är möjligt, det gäller bara att sådana som du och jag vågar prata om det och nå ut till allmänheten med det.

        Svara

        • Sherlock
          Feb 16, 2012 @ 23:44:00

          Till skillnad från Klartexten (tror jag?) så vill jag strypa invandringen helt, oavsett livsåskådning eller religion eller släktingar de har här. Eftersom vi har tillräckligt med arbetslöshet redan, och brist på bostäder i städerna. De som redan bor här,speciellt i såna ”kåkstäder” som rosengård och rinkeby måste få all hjälp de kan få med att få bukt på de ”värstingar” som redan växer upp där. De ungar vars föräldrar inte kan uppfostra och som tror att ungarna bäst växer upp genom att lära sig ”gatans lagar” liksom de själva blev uppfostrade.

          STÄNG gränsen HELT och LÖS de problem istället för att adopera NYA problem.

          Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 17, 2012 @ 10:20:53

          Vad menar du med att ”fler och fler väljer ett liv utan strikta religiösa regler…”? Du gör misstaget att dom tänker som dig och mig! Jag förutsätter att vi får hit en typisk turk, irakier, iranier, somalier etc. Vi kan inte förutsätta att dom som kommer hit är annorlunda. Med tanke på hur det ser ut i deras hemländer och att dom där väljer islamistister till makten, så bör vi dra öronen åt oss.

          Du vill ägna dig åt ett potentiellt katastrofalt experiment. ”Låt oss ta hit miljoner muslimer, visa dom tolerans och hoppas på det bästa!” Det är idioti! För om dom beter sig som i hemlandet (logiskt) har du förstört dina efterlevandes framtid! Muslimerna kommer hit för vår välfärd, inte för våra värderingar, fatta det!

          Du måste en gång för alla bestämma dig för vem du prioriterar. Dina efterlevande eller utlänningar som inte ens bor här! Jag har bestämt mig och anser det dåraktigt att ta risker för att ”testa och se”!

          Ta istället hit invandrare som är hängivna demokrater, för yttrandefrihet etc. Gärna latinamerikaner, kineser, europeer förstås etc. Men inte muslimer!

          Varför vill du ha hit en massa muslimer, trots att du vet att majoriteten, varken respekterar jämlikhet, yttrandefrihet eller HBT-rättigheter?

          Svara

          • jempa
            Feb 17, 2012 @ 12:11:35

            Jag vill inte ta hit massor av muslimer, jag menar bara att det är fler än muslimer som har en taskig kvinnosyn, kristna som härstammar från muslimska länder har inte heller en speciellt bra kvinnosyn, om man nu ska generalisera alltså, men den vill du ha hit.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 17, 2012 @ 14:53:22

            Jag är väl medveten om detta, men muslimerna har den i särklass värsta tillämpningen. När dom får fria händer kan det sluta med sharialagar och dödsstraff för homosexualitet. Det är välkänt att kvinnor har det allra svårast i muslimska länder, där kvinnoförtrycket tenderar att bli lagstadgat. Du måste kunna se att det är en mycket allvarlig skillnad!

            Jag talar för ER sak, kvinnor, homosexuella mfl. Vill du leva i ett samhälle präglat av koranen? Om inte, gör vad du kan för att undvika det samhället. Jag kan garantera dig, att ifall muslimerna är 2 miljoner blir dom jääävligt högljudda, inte som idag.

    • Sherlock
      Feb 16, 2012 @ 23:00:35

      jaha? Jag fattade inte alls att du var gay eller flata eller nåt överhuvudtaget. Det som störde MIG var ialla fall att du är osaklig. Precis det som du verkar attackera Klartexten för här. Du är så personlig på ngt vis. Jag är väldigt tvärtom. Opersonlig men jävligt konsekvent. För jag skiter fullkomligt i könet på skribenten och insinuationerna. Mellan raderna om du så vill. Det är kärnan jag vill åt. Idealisten bakom orden. Du uppfattas som bara ord. Liksom många andra ”vända kappan mot vinden”-argumenterare…

      Svara

    • Sherlock
      Feb 24, 2012 @ 21:46:53

      Knulla kuk

      Svara

  5. jempa
    Feb 16, 2012 @ 18:29:29

    ja för att du tog upp detta med blattar, och hon är blatte vare sej hon, hennes pappa, eller någon annan i hennes familj är muslim. och vilka är dessa invandrare? machokulturen som ni talar om figurerar bland alla blattar, och då inkluderar jag även sydamerikanerna. vilken minoritet pratar du om när du talar om invandrare eller blattar? muslimerna eller alla invandrare som inte kommer från något av de nordiska länderna?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 16, 2012 @ 19:15:53

      Sydamerikaner har jag en väldigt bra uppfattning om. Ödmjuka, familjekära och mycket barnvänliga. Och tror inte homosexeulla har särskilda problem med dom. Det går en stark skiljelinje mellan muslimer och icke muslimer. Ni kan vara glada att hon inte kommer från en muslimsk familj. Homosexuella muslimer har det svårast av alla homosexuella!

      Jag har aldrig använt flummiga uttryck som ”blattar”! Skriv istället vad du menar!

      Svara

      • jempa
        Feb 16, 2012 @ 20:36:37

        bra uppfattning? inga egna erfarenheter alltså? det är allmänt känt att det råder en viss machokultur där med med en hög brottsfrekvens och våldtäkter. de må ha haft/har kvinnliga presidenter, (vissa av länderna) men det gör dem inte mer jämställda än oss som aldrig har haft en kvinnlig statsminister. ja, jag är då glad att hon inte kommer från en religiös familj överhuvudtaget, men hon är jävligt smart ska du veta så det är inte säkert att hon skulle vara religiös själv för det! flummiga uttryck? jag trodde alla visste vad blatte betyder, men det blir väl så när man inte rör sej i de kretsarna. går du till en förort och frågar någon, vem som helst vad en blatte är så ska du nog se att du får ett bra svar!
        jag tycker snarare att ordet ”invandrare” är jävligt svårtolkat. vilka är dessa invandrare som våldtar? det vet vi inte och det finns inte heller någon riktig statistik över det. Leif gw persson sa att de med invandrarbakgrund är överrepresenterade när det gäller just överfallsvåldtäkter, och det stämmer säkert. dock har han även sagt att de flesta våldtäkter (generellt) sker i hemmet, och du påstår att det är i muslimska hem, men om ingen anmäler det, hur kan du då veta att det stämmer. de brott som begås som aldrig anmäls kallas för mörkertal, och mörkertal innebär att det inte finns någon statistik, och utan statistik har du inga bevis. när du har det, då kan vi snacka!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 16, 2012 @ 21:16:11

          Machokultur är en sak. Det finns även bland svenskar. Ett religiöst motiverat förtryck är en helt annan sak. En kultur som stenar kvinnor, där kvinnans vittnesmål är värt hälften av mannens, där hon ärver hälften av vad mannen ärver osv och där mannen har rätt att aga kvinnan och där våldtäkt av hustun alltid är laglig. Du borde läsa på om islam. Du verkar ha mycket bristfälliga kunskaper.

          Svara

          • jempa
            Feb 16, 2012 @ 21:59:02

            nja inte direkt, jag har ju som sagt träffat en hel del muslimer och även läst lite ur koranen, jag känner faktiskt till allt det du säger om islam, tro det eller ej. sen var det inte alltför längesen jag gick i skolan heller. iofs misstänker jag att du är ungefär i samma ålder som mej (med tanke på statistiken)så det var säkert inte längesen du läste religionskunskap heller.
            ja men våldtäkt är tyvärr en del av denna machokultur, jag läste en artikel om det i en tidning, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men det var från någon välgörenhetsorganisation tror jag.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 17, 2012 @ 10:02:17

            Du ägnar dig åt kulturrelativism när du antyder att våldtäkt är ett lika stort problem inom alla kulturer! Så är ju uppenbarligen inte fallet!
            Och som jag upprepade gånger påpekat: i många muslimska länder kan en man aldrig våldta sin hustru! Det är nämnligen lagligt. Och kvinnan är underordnad mannen och kvinnan är enligt lag inte jämställd mannen.

            Med detta i bagaget flyttar sen männen till Sverige. Är det inte naturligt att dom före med sig kvinnosynen hit? Genom att vägra ta till dig fakta gör du alla våldtagna kvinnor en otjänst! Förstår du inte, eller vill du inte förstå?
            Som har påpekats flera gånger så var samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo under en 5-årsperiod utförda av utom europeiska invandrare.

        • Sherlock
          Feb 16, 2012 @ 23:12:25

          Du saknar fantasi, käre vän. Även dén del annat ligger outnyttjat och skvalpar inne bakom hjärnbarken. Om du vore kvinna och bodde med din man och var uppvuxen med att ha fått lära dig att det aldrig någonsin är din mans fel att du inte vill ha sex- skulle du anmäla att han använt dig som en knullmaskin även när din fitta var torr som ett vedträd och det sved som om du hade fallit ner utan vare sig brallor eller kjol eller underbyxor, rakt ner i en skog av bränn-nässlor?

          Nej, det hade du inte.

          Därav ditt jävla gnäll på ”statistik” Svenska kvinnor anmälde inte heller våldtäkt i hemmet av sin egen man, på 80-talet eller ens 90-talet. För att BROTTET inte var ett BROTT! TRor du att det muslimska samhället är MODERNT-eller ? Väntar du dig att få bevis för allting som händer i samhället får du vänta länge…

          Svara

          • jempa
            Feb 17, 2012 @ 15:58:51

            Jag ÄR kv

          • jempa
            Feb 17, 2012 @ 16:04:32

            Jag ÄR kvinna och vet hur det är att utnyttjas för bara en sak, och nej det är inte skönt att ha sex utan att man innerst inne inte vill det, det vet jag! Det låter ju dock som att du har mer erfarenhet av det än mig och det är ju tråkigt för dej.

  6. Sherlock
    Feb 16, 2012 @ 17:45:04

    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    Svara

  7. jempa
    Feb 15, 2012 @ 19:37:51

    Sherlock: jo visst kan jag det, nog vet jag hur man uppför sej också, utan att förolämpa folks partners. varför är du så agressiv för? är ditt liv så jävla miserabelt?

    Svara

  8. Sherlock
    Feb 15, 2012 @ 14:03:21

    Och du fattar uppenbarligen inte att det inte spelar ngn roll vad faan man kallar de för eller vad de själva kallar sig för. De är stolta över att inte vara svennar hursomhelst. Svensk är ett skällsord för de. Det är DET som spelar roll. Har du hittat statistiken över antalet våldtäkter än då? Eller vill du kalla det för ”överraskningssex” i de fall där tjejen känner förövaren? Du verkar ju digga ordvrängeri…

    Svara

    • jempa
      Feb 15, 2012 @ 17:55:35

      jag förstår inte riktigt vad du är ute efter med dina anklagelser. och vilka är de? jag är gift med en s.k. blatte, från rinkeby faktiskt, och ja, hon ser sej faktiskt som svensk, dock ändå som blatte, blatte är liksom synonymt med svartskalle, och i dagens moderna samhälle kan man faktiskt vara både svensk och svartskalle men du verkar ju tro att samhället är antingen svart eller vitt utan några som helst gråzoner! våldtäkter SKER oftast i hemmet, de sa väl Leif GW själv? menar du då att i dessa fall så är det invandrare/män med invandrarbakgrund som begår dem? svara på frågan istället för att undvika den!

      Svara

      • Sherlock
        Feb 15, 2012 @ 18:29:50

        Men du får väl för i helvete googla själv på statistiken och på leif gw. tv3 vill jag minnas var det som intervjuade honom. kolla här på sidan. går bara in här då och då mellan flyttkartongerna (håller på och flyttar). när vi ändå håller på och tävlar om ”hemma på miiin gata i staaaan” så känner jag åtminstone 2 killar som är adopterade och uppvuxna på liiidingö och ekerö och de kallar sig för blattar eftersom de ser ut som blattar, enligt de själva. Jag skiter fullkomligt i din rinkebybrutta och hur många blattar du känner. Jag är förbannad på att det fortfarande finns såna som du som fortfarande hävdar att det inte är blattar som mest våldtar, skitsamma var. Det ÄR utomrikes födda som har en snedvriden syn på kvinnor. Våldtäkt är en maktgrej som är mycket vanligare i andra länder förutom i land som sverige där faktiskt killar vuxit upp med ett mer jämlikt förhållningssätt till de täcka könet.

        Svara

        • jempa
          Feb 15, 2012 @ 19:00:22

          det var väl det jag sa, att blatte är synonymt med svartskalle, kan du inte läsa? kalla inte min fru för rinkebybrutta, det är faktiskt min fru du pratar om! lär dej behärska dej!

          Svara

          • Sherlock
            Feb 15, 2012 @ 19:22:27

            Undrar jag vem som inte kan LÄSA? Du kan inte googla i alla fall, det märker jag. Dags för dig att SVÄLJA faktum att de som står för de flesta våldtäkterna ÄR invandrarmän och killar. Sen får du kalla de för blattar ellerr vad helst du vill. Faktum kvarstår. Och kommer din jävla fru från rinkeby är hon ju en rinkebybrutta, likväl som om hon hade kommit från lidingö hade jag kallat henne för liidingöbrutta. VAD är ditt problem egentligen? Om du är så känslig för ord, så låt då bli att använda dig av de!

        • jempa
          Feb 16, 2012 @ 18:55:23

          vad har du för syn på kvinnor då?

          Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 15, 2012 @ 18:31:18

        Hur har du fått uppfattningen att jag inte ser några gråzoner? Jag fokuserar på en sak: massinvandringen. Och argumenterar emot denna. Jag vill inte köra ut icke kriminella som redan bor här. Är din fru muslim? Om ja, har hon upplevt problem från muslimerna med att hon är lesbisk? Men det låter som att hon inte är muslim och då förväntar jag mig heller inga problem. Det går en stark skiljelinje mellan muslimer och icke muslimer när det gäller tolerans mot homosexuella.

        Faktum kvarstår att samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo under en femårsperiod utfördes av utom-europeiska invandrare. Och du kan ge dig fan på att dom flesta våldtäkter i hemmet utförs av muslimer. Men eftersom islam inte förbjuder detta, så anmäls dom inte.

        Säg att du får din vilja fram: muslimerna väller in i landet och ökar till 2 miljoner. Tror du det gynnar dom homosexuella? Genom att förneka sanningen skapar du ett helvete för dina efterlevande!

        Svara

        • jempa
          Feb 15, 2012 @ 18:57:40

          det var inte riktat till dej utan till han ovan.

          Svara

          • Sherlock
            Feb 15, 2012 @ 19:03:07

            Jo, jag förstod att det var mig du svarade. Menjag håller med- ibland hamnar kommentarerna lite hursom.

        • Sherlock
          Feb 15, 2012 @ 19:11:20

          Det lär väl i alla fall bli mer ”jämlikt” då. Fniss…. Blir det så många käcka muslimkillar här som 2 miljoner, då blir det troligtvis lika vanligt att killar blir våldtagna som det är för tjejer nu. Kollar man på hur det är i länder som krigar, är det tydligen en vanlig företeelse att killar också blir våldtagna både med gevärspipor och kukar. Det är som sagt var, en maktgrej och har inte så mycket med sex att göra. Och ett väldigt fiffigt sätt att föra över sin HIV på fienderna.

          Svara

        • jempa
          Feb 15, 2012 @ 19:47:09

          nej, hon är inte ens religiös, mamman är svensk btw, och nej, som jag skrev har hon inte haft några problem från hennes vänner, de vet alla om hennes läggning.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 09:39:02

            Du missförstod poängen. Släktens attityd beror på släktens religion! Och då kan du förstås inte ignorera pappans religion! Huruvida hon själv är religiös saknar betydelse.

        • jempa
          Feb 16, 2012 @ 17:36:17

          Varför antar du att han är muslim för? Han bör för övrigt inte i Sverige och har därför ändå inte haft någon påverkan av hennes värderingar

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 18:21:39

            Jag antar inte att han är muslim, tvärtom. Varför vill du inte säga om han är muslim eller ej? Det var du som blandade in din fru!

      • Sherlock
        Feb 15, 2012 @ 18:55:11

        Efter bara 2 sekunder hittar jag denna lilla artikel. Inte den intervju jag syftade på i mina kommentarer, men dock en början…

        http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000012&conference=10500000000001042&posting=19500000005982413

        Svara

        • jempa
          Feb 15, 2012 @ 19:03:37

          ja det var ju verkligen en pålitlig källa…

          Svara

          • Sherlock
            Feb 15, 2012 @ 19:13:46

            Ja, som sagt var- det står också det som leif sa, dock går det inte att klicka upp resten av intervjun. Men som sagt var, Leif GW vet ju inte alls vad han talar om… Gäsp. Mne om du verkligen vill se intervjun så finns den ju här på klartextens sida också.

            6 nov 2011 … Leif GW Persson om våldtäkter i TV3 på frågan om invandrare är
            överrepresenterade. GW: Det är dem naturligtvis. Om vi tittar på män som är …

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 10:22:04

            Här har du originalkällan: http://www.p4.no/story.aspx?id=272134 Kan du förklara varför du med en dåres envishet vägrar erkänna fakta?

        • KLARTEXTEN!
          Feb 16, 2012 @ 10:21:20

          Här en länk till originalintervjun (även med ljud): http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

          Svara

          • Sherlock
            Feb 16, 2012 @ 17:42:00

            Tackar! Jag hoppas att Jempa äntligen kan erkänna fakta!

          • jempa
            Feb 16, 2012 @ 18:45:38

            bra, se det var väl inte så svårt att hitta en länk? det var allt jag ville. återkommer!

          • jempa
            Feb 16, 2012 @ 18:53:26

            det är en sida på norska och om norge. var kommer leif gw in i bilden? var står det att de som våldtar är muslimer?

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 19:19:55

            Jag har inte skrivit om Leif GW.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 19:22:16

            Att kvinnan skall underkasta sig mannen sexuellt är en del av den muslimska kulturen. Sen får du tänka lite själv. Eller så förutsätter du att dom lämnar sina värderingar bakom sig när dom kommer hit.

  9. jempa
    Feb 14, 2012 @ 19:26:05

    nu hör ju inte det till saken, men jag vistas inte bland muslimer, men de jag har ”vistats” bland har vetat om det, orden ”flickvän” och ”fru” misstolkar de inte, å andra sidan får de faktiskt tycka vad de vill, det är deras demokratiska rättighet.
    ja, inte många gillar ju homosexuella, vare sej det rör sej om kristna, judar eller muslimer, kolla bara på ryssland och de övriga baltiska länderna, det är endast ett fåtal länder som faktiskt är homovänliga.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 15, 2012 @ 18:36:23

      Ni gör er själv en otrolig otjänst om ni blundar för verkligheten: ingenstans är intoleransen mot homosexuella lika stor som bland muslimer. Och ingenstans är toleransen lika stor som i kristna länder. Faktum!

      Svara

      • jempa
        Feb 15, 2012 @ 18:56:14

        som i uganda t.ex. menar du? eller sydafrika där lesbiska kvinnor våldtas, kallas för correcture rape för övrigt. homosexualitet är inte accepterat i många länder, endast i ett fåtal, men blundar jag för det? nej det gör jag inte, men om religiösa människor i sverige har något emot det, vad ska jag göra åt saken tycker du, gå ut och demonstrera? jag försöker bara förklara för dej att alla inom en religiös grupp inte tänker likadant, även fast många inom den religionen delar samma åsikter om just homosexualitet, och de som gör det väljer jag att inte umgås med.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 16, 2012 @ 09:33:55

          Vi vet alla att dom flesta afrikanska länderna är skitländer! Så du behöver inte komma dragandes med dom! Du behöver inte förklara att ”alla inom en religiös grupp inte tänker likadant”. Frågan är inte hur ”alla” tänker, utan hur majoriteten tänker! Och hur stor denna majoritet är.

          Alltså: Ingenstans har homosexuella det bättre än i våra västliga, kristna demokratier. Och ingenstans har dom det värre än i muslimska länder. Vill du förneka detta? Be my guest! Lägg gärna repet om halsen på dina homosexuella efterlevande. Vi övriga klarar oss utmärkt ändå!

          Svara

          • jempa
            Feb 16, 2012 @ 17:32:29

            De är kristna länder i vilket fall som helst. Det var min poäng. Vad har dessutom islam syn på homosexuella att Göra med brottsligheten?

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 19:05:32

            Jag undrar hur du kan försvara dom som mer än någon annan ser ner på homosexuella. Det är gåtfullt. Kanske du bara vill vara politiskt korrekt?

  10. jempa
    Feb 14, 2012 @ 18:01:21

    ja, fast de är ju svenskar egentligen i och med att de är födda i sverige. nu vet jag iofs inte vilka du syftar på, men jag kan ju iaf lova att många från rinkeby och andra invandrartäta orter inte alls är sådär. jag har träffat väldigt många med s.k. invandrarbakgrund, både genom mitt gamla jobb och genom min fru som är uppväxt i rinkeby, alla hennes vänner (både muslimer och icke-muslimer) är välutbildade med bra jobb.
    ang våldtäkter så är det så i de flesta fall att förövaren och offret känner varandra, så att det är fler invandrare/män med invandrarbakgrund än svenska män som begår våldtäkt är en myt.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 14, 2012 @ 19:13:44

      Vistas du som svensk bland muslimerna, så lär dom inte visa sina värderingar, annat än i undantagsfall. Fråga vad dom tycker om homosexuella (utan att berätta din egen läggning)!

      Svara

    • Sherlock
      Feb 14, 2012 @ 20:10:53

      DEn ”myten” spräckte ju Lars GW häromdagen i en intervju. Men du kanske inte tror på en professor i kriminologi? Gå och lägg dig!

      Svara

      • jempa
        Feb 14, 2012 @ 20:45:15

        oj vad trevlig du var då, behöver du lite kärlek kanske? leif heter han för övrigt, och det skulle ju vara trevligt om du kunde visa vart du hittade intervjun nånstans. källa kanske.

        Svara

        • Sherlock
          Feb 15, 2012 @ 13:58:12

          Justja- LEIF GW självklart. Och nej, tyvärr har jag inten ”källförteckning”. Jag har både sett intervu med honom på tv samt klickade på en länk här på sidan, till en intervju där han säger att han står för det han sagt eftersom det finns siffror på det. Att majoriteten av våldtäkterna begås av killar med utländsk härkomst, alltså. Finns säkert ngn mer alert typ där ute som kan länka dig!

          Svara

      • jempa
        Feb 14, 2012 @ 20:50:33

        så du menar alltså att det är blattar som är våldtäktsmän i de fall där kvinnan känner förövaren. verkar inte speciellt logiskt med tanke på att svenska män är en majoritet, vi bor ju trots allt i…hum sverige.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 15, 2012 @ 18:40:15

          En man kan aldrig våldta sin fru enligt islam. Och blir hon våldtagen utanför äktenskapet, så måste hon skaka fram 4 vittnen, för att inte själv dömas!

          Svara

          • jempa
            Feb 15, 2012 @ 19:39:49

            ok, så majoriteten av alla våldtäkter sker alltså av muslimska män mot deras fruar? i sverige? det var nåt nytt.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 16, 2012 @ 09:37:31

            Jag förstår att det är en nyhet för dig och många andra. Svenska kvinnor anmäler även när de inte blivit våldtagna, medan muslimska kvinnor ytterst sällan anmäler våldtäkter, särskilt inte av den egna mannen. Det sker alltså en större andel misshandel, våld och våldtäkter i muslimska hem än i svenska hem. Men det är normalt för dom.

  11. jempa
    Feb 13, 2012 @ 19:03:03

    varför använder man ordet invandrare? var har de invandrat ifrån nånstans? det värsta är ju att dessa ungdomar kallar sej själva för invandrare, trots att de egentligen är födda i sverige.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 14, 2012 @ 14:59:41

      Dom ser sig inte som svenskar, däför att dom inte delar våra grundläggande värderingar! Dom föraktar vårt samhälle och våra kvinnliga ”horor”. Detta gäller framförallt muslimer.

      Sen finns det många, främst icke-muslimer. som anammat våra värderingar om yttrandefrihet jämlikhet och HBT-rättigheter.

      Svara

      • Sherlock
        Feb 14, 2012 @ 20:21:39

        Ja precis! I dessa värstingkilleögon är man antingen svenne banan eller en blatte. Eftersom de vet att klassresan vissa blattar gör inte kommer att vara ngt alternativ för de och dessutom alltför ovanliga, så väljer de att åtminstone statuera sitt förakt för svennar och gärna identifierar sig som blatte. ”I mitt hemland hade jag faan blivit nåt- men här är ju alla rassar så dissar ni mig så kan ni ge er faan på att jag dissar er. Skyll er själva. Vi kommer att ta era pengar och våldta era horor”.

        Det här gäller ju svenne banan-killarna också som också är alltför medvetna om att de inte har de rätta förutsättningarna för att ändra kurs… Men de har åtminstone ett mer normalt hemförhållande att stå på än de i blattegettona som inte ens har föräldrar som de kan vara stolta över då de inte ens kan prata svenska trots att de bott här kanske i 50 bast.

        Svara

Kommentera

