Uppehåll inom kort.

Jag blir inom kort tvungen att göra att längre uppehåll. Räknar med att uppehållet varar till sommaren ungefär. Jag älskar att blogga, men kan omöjligt kombinera bloggandet med detta, som kräver all min uppmärksamhet.

Jag skulle senare vilja skriva om partiernas och medias nazivänlighet under kriget. Sen bytte man som bekant uppfattning illa kvickt. Hitlerporträtt byttes ut mot Churchill.

Har ni bilder på nazivänliga artiklar, löpsedlar, förstasidor är det väldigt intressant.

Jag följer media sådär,  räknar jag med och känner jag starkt för något, så skriver jag kanske.  Men en god disciplin, dvs avhållsamhet, är tyvärr nödvändigt.

Och den som känner för att skriva egna inlägg; anmäl intresse, hör av dig! Helst invandringskritisk, systemkritisk, mediakritisk etc. Men taket är högt! Och alla som känner för att kommentera och debattera med varandra är som vanligt välkomna att göra detta även om jag inte deltar. För jag måste tyvärr avhålla mig även från de mycket intressanta debatterna!

Jag har ett intressant inlägg färdigskrivet och avvaktar bara lämpligt tillfälle att lägga in det. Vill anknyta till någon relevant nyhet.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sherlock
    Feb 18, 2012 @ 14:12:33

    Apropå medias tarvliga intresse för kungens ”nazivänliga” släkt: Jag är högst ointresserad av kungen och hans familj. Liksom jag är inför alla som jag inte känner. Utom en gång då jag träffade honom själv av en slump då han gömde sin rykande cigarett bakom ryggen inför media. Sedan dess har jag gillat honom som person. Att svensk media skriver skit om den person och vars familj har gjort ett oerhört bra jobb som marknadsförare för Sverige, är bara skamligt! Om man gjorde likadana efterforskningar av var och ens släkt, skulle säkert något obekvämt dyka upp. Någons mormor hade varit glädjeflicka i tyskland under kriget, någons farfarsfar hade varit torterare under ett annat krig. Osv…

    Om kungen nu hade gjort ett dåligt jobb som reklamanställd för sverige; uteblivit från sina möten eller ankommit full som en alika- DÅ hade jag gått med på att skriva om detta.

    VAD är bakgrunden egentligen undrar jag, till vissa mediedrev? Om vi inte ska ha monarki- då ska vi ju ha president? Kungafamiljen är ju i så fall eftersom vi måste välja, ett oerhört mycket gulligare och bättre alternativ! Jag läser aldrig skvaller för att jag är ointresserad och blir bara lilla till mods. Men detta skrevs ju tyvärr inte i skvallerblaskor, utan i s.k ”nyhetstidningar”.

    En mening till bara- som ”färdkost” i din långa pausfärd…:

    ”Sometimes, dead is better”.

    Vi ses!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 18, 2012 @ 15:46:12

      Jag gillar också kungen som person! Med sina fel och brister, men mänsklig!

      Aftonbladet vill avskaffa monarkin. Det är min enda förklaring.

      Svara

  2. Sherlock
    Feb 18, 2012 @ 12:01:39

    Jag har förstått att du är en sån person som ger allt eller inget i det du gör. Så att du behöver en längre paus ifrån det här bloggandet ter sig logiskt om det är något annat som kräver din uppmärksamhet… Det blir lite tråkigare utan dig ett tag framöver, men ser fram emot sommaren då du är tillbaks med nya krafter! Själv lever jag fortfarande i ett moment 22 pga olika omständigheter och min kraft är sedan länge satt på sparlåga. Jag är också en sån som gärna ger järnet med en sak i taget.

    Vissa grundläggande livsvillkor, när dessa tas bort från dig-först då inser du vikten av de. Det är de som avgör om du orkar fortsätta leva egentligen. Det låter säkert som en överdrift, men det är det inte. Det är bara faktum. Beroende på ”domen” som jag väntar på sedan en tid tillbaks, kommer jag antingen att lägga ner mitt lilla ”skrivande” eller så kommer jag ge järnet och verkligen sätta mig ner och pränta ner allt som försigått i mitt huvud, inte om personliga saker utan om systemfelen som drabbar samhället och dess individer i denna forna ankdamm som alltmer svämmar över av ilskna gäss…

    Svara

  3. svenskasvensson
    Feb 18, 2012 @ 10:35:25

    Svara

Kommentera

