Är Egypten en Sharia-diktatur?

Jag förutstpådde från början att islamisterna skulle vinna valet i Egypten och att risken därefter är överhängande att landet förvandlas till en islamistisk diktatur med sharialagar. Det stod skrivet på väggen, vilket jag bloggade om under revolutionen. Så här skrev jag för ett år sedan! Uppemot 100.000 människor demonstrerar vid Tahrirtorget och en stor andel är kristna! Dom vet att dom har mest att förlora på islamiseringen.

Många västerlänningar (PK) är okunniga om islam och förstår inte att islamistisk diktatur ligger i islams natur. Det självklara för varje islamist är att landet styrs i enlighet med Guds lagar, Koranen. Det är en no-brainer!

Sen är det en annan sak att våga sig på att genomföra detta i praktiken. Mohammed Mursi har nu tagit första steget, genom att ta över domstolarnas makt. Han ÄR diktator nu, en islamistisk diktator. Så i praktiken är Egypten redan en islamistisk diktatur.

Sen är det frågan om Mursi backar, men sett ur islamisternas synvinkel så är detta ett gyllene tillfälle att följa Guds vilja. Och demokrati är sannerligen INTE Guds vilja! Vi får se vad som händer. Men hittills är allt väldigt logiskt! Nästa steg, om detta fortsätter är att ändra lagstiftningen till sharia. Men det kan vara smart att inte skynda alltför snabbt. Samtidigt måste islamisterna ta kontroll över landet, visa vem som bestämmer och inte stå och vela! Enda skälet att backa borde vara att dom känner att dom saknar kontroll över militär, polis. Så det beror på. Men en majoritet av folket röstade på islamisterna så det betyder såklart att dom vill att landet islamiseras!

Att PK inte fattat det naturliga i detta beror på att dom är både okunniga och korkade! En samling idioter helt enkelt! Och dom saknar förmågan att nyktert bedöma verkligheten. Därför tror dom också att islam och muslimsk massinvandring är OK. Samma misstag! Det är en mental brist!

Jag tycker inte synd om dom egyptiska muslimerna. Dom är idioter! Som man bäddar får man ligga! Och vi vill inte ha hit dom, när ”shit hits the fan” i Egypten!

Uppdatering: Nu har en egyptisk domstol även dömt 7 kristna till döden för ”Muhammedfilmen”. Detta visar tydligt islamisternas vidriga människosyn och att dom saknar respekt för yttrandefrihet. Och en ny grundlag har rafsats ihop av Muslimska Brödraskapet. Man skall väl rösta om den inom en månad. Grundlagen bygger givetvis på Koranen!

http://youtu.be/4Vf-wyK0dI4

Vad händer i Egypten?

Egypten på väg mot diktatur?

Militärkupp i Egypten?

Egypten nästa Iran!

26 kommentarer (+lägga till din?)

  1. larsen1035
    Nov 29, 2012 @ 20:11:44

    O du Bergfast………Skilj på Islam o Muslimer……..Islam är en psykosocial sjukdom ……..Muslimerna är patienterna som vi skall hjälpa ur deras villfarelse……..

    Svara

    • Bergfast
      Nov 29, 2012 @ 20:40:12

      Larsen 1035 säger: …”.Islam är en psykosocial sjukdom”…

      Min fråga till Larsen 1035 är då: Anser Larsen 1035 att också kristendom är en psykosocial sjukdom? Och även kanske då judendom? Samt kanske även kommunism? Och kanske då också kapitalism? Och även liberalism, eller modernism, som verkar vilja tvinga sig på både länder och människor till än det ena än det andra rätta åsiktsgarnityret, med våld om så anses krävas, i liberalismens – heliga – namn?…
      Kanske anser Larsen 1035 i själva verket att i stort sett alla former av politiska läror, religioner och ideologier av olika slag, egentligen är – psykosociala sjukdomar -?…

      Svara

      • larsen1035
        Nov 29, 2012 @ 21:37:17

        Du yrar vidare…….Jag talar om vidskepelse….Teokrati……..kan du få nån demokrati i ett teokratisk ( Islamstyrt) samhälle? Både kristendom o Judendom skiljer på det himmelska o jordelivet o går att förena med demokrati, dina andra exempel är ju bara löjliga,,,,,,,kom in i matchen vet jag o sitt inte på bänken o försvara våldsreligioner med en massa rappakalja

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 29, 2012 @ 21:57:46

          Jag måste hoppa in här också! Precis som Larsen skriver så är det oerhört viktigt att kristendomen utlovar belöningen efter jordelivet. ”Mitt rike är icke av denna världen”. ”Ge Kejsaren vad honom tillkommer och Gud vad honom tillkommer”. Det lämnar dörren öppen för sekulärt styre! Så är det inte med islam. Islam är i hög grad inriktat på jordelivet och människans plikt att skapa guds stat här. Judendomen känner jag dåligt till och kan inte uttala mig egentligen mer än att dom uppenbarligen är utmärkt integrerade och assimilerade!

          Svara

        • Bergfast
          Nov 29, 2012 @ 22:09:58

          Ja, det eviga ordet demokrati ja.

          Hur har vi det egentligen i de västerländska demokratierna? Hur har vi det med yttrandefrihet? Det verkar som om en hel del människor, inte minst KLARTEXTEN emellanåt, är ganska så missnöjda med denna så omtalade, omhuldade och hyllade demokrati? Även Thore nyligen, tyckte att demokratin inte fungerade så särskilt väl, utan efterlyste någon mer – resolut och dominant – person, kanske någon mer – diktatorisk karaktär av något slag, verkade det som….

          Demokrati verkar vara lite av en luftballong ibland? Den blåses upp och blåses upp, och den hyllas, ja, kanske också dyrkas, av många. Men verkar ganska samtidigt ganska ofta lysa med sin frånvaro när man synar den i sömmarna? Ganska många, verkar det som, verkar vara missnöjda med demokratin i praktiken, trots att det ändå anses vara en demokrati som vi lever i.

          Islam, liksom så många andra religioner och politiska system, inklusive då demokrati, liksom också människor, har naturligtvis brister.

          Att islam drömmer om den tolfte imamen och kalifatet, liksom kristendom drömmer om Kristus, (återkomst), och liksom också judendom drömmer om Messias, är kanske ändå till viss del olika sidor av samma fenomen…..

          Att judedom har levt under islam tidigare i historien, och t.o.m. flytt från kristna nationer till muslimska nationer, det är också en verklighet.

          Därför behöver det kanske inte alltid vara ideologierna i sig, utan också tillfälligheter och omständigheter i form av olika maktstrider, samt maktkrig, mellan olika krigsherrar, som leder fram till fanatism av olika slag. Där är då religionerna och ideologierna som verktyg i händerna på maktfullkomliga makthavare, som inte tål någon som helst opposition.

          Det har ju alla religionerna, och också ateistiska ideologier, visat prov på i olika omgångar genom historien.

          Så det verkar som att det är hatet, anklagelserna, krigsmobiliseringarna och beskyllningarna av – de andra -, i sig, som är – boven – i de dramatiska och krigiska utvecklingar av olika slag som ibland utvecklar sig?

          Att det verkligen finns män, och även pojkar, som verkligen ingenting annat vill än just att – kriga -, och som just därför bedriver hatuppviglingspropaganda, som endast i själva verket är just .-krigspropaganda – , och egentligen ingenting annat, det är då kanske förståeligt….

          Jag tror inte på att ideologier eller religioner kan bekämpas eller utplånas med varken knölpåkar, bombflygplan, atombomber eller hat.

          Men, men, jag är ju inte heller man….

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Nov 30, 2012 @ 09:48:57

            Västvärlden har dom i särklass finaste demokratierna. I Sverige brister dock yttrandefriheten allvarligt! Och i muslimska länder är det skit! Det är inte fråga om att utrota islam! Bara att hindra islam från att växa sig starkt här! Vi måste hindra islam att överhuvudtaget förpesta västvärlden! INGET gott kommer av ett starkt islam. Se på deras skitländer!

      • KLARTEXTEN!
        Nov 29, 2012 @ 21:52:21

        Per definition så är en sjukdom skadlig. Så ideologier som ej är skadliga, kan således ej vara sjukdomar: liberalism, modernism etc. Psykosocial sjukdom tycker jag är en strålande formulering för det tar med den psykologiska aspekten och de förödande sociala konsekvenserna av islam.

        Svara

      • larsen1035
        Nov 30, 2012 @ 19:15:18

        Demokrati….vad finns det för alternativ? Makten utgår från folket genom fria val……Vi får leva i ett fritt samhälle o diskutera alla problem o möjligheter……vilande på en sekulär värdegrund såklart o inte på nån gammal uppdiktad sagobok förmedlad av en stråtrövare,massmördare,pedofil,analfabet,epileptiker etc som fick sina uppenbarelser allt eftersom de passade in……..Han genom…ängeln Gabriel o på en vit häst up in the sky fick se en skymt av koranen…orginalet finns fortfarande kvar i himmelen……..o inte en bokstav får ju ändras eftersom den är skriven av Allah…Alltså Teokrati råder…människan kan inte sätta sig upp mot guds ord…..Man kan fortsätta i all oändlighet o dra fram exempel på denna vanföreställning inom Islam……o allt vad det för med sig för dom drabbade av denna psykosociala sjukdom speciellt kvinnor o barn…….Upplysning o tilltro till beprövad vetenskaplig erfarenhet o till våra 5 sinnen……sen får var o en tro på vad den vill inom hemmets väggar men det skall fan inte styra o vara nån grund för hur man skall leva i ett upplyst o fritt samhälle……..En av människans mest framträdande egenskaper historiskt sett o den fortsätter att göra sig gällande idag också………..är……..DUMHET. Vi får hjälpa alla Muslimer genom upplysning , att Koranens innehåll är en sjuk mans hallucinationer som hans skrivkunniga vänner plitade ner på ”stenåldern”…………….

        Svara

        • Bergfast
          Dec 01, 2012 @ 00:55:36

          Att välja att odla en tro på ”Guds Existens”, eller att inte kultivera en tro på ”Guds Existens”, är en valfrihet för varje människa. Ingen kan tvingas att tro på någonting, (eller Någon), som den inte varken vill, eller kan, tro på.

          Att ha förmåga och insikt nog, samt att vara s.k. demokratisk nog, och också civiliserad nog, att förmå sig till att respektera olika människors olika val, så som man själv förmodligen vill bli respekterad för sina egna val, är kanske ändå inte för mycket begärt.

          I det politiska livet kan man rösta på det man själv tror på, samt förespråka sina egna samhällsideal på ett lugnt och sansat, och därmed kanske på ett både förtroendeingivande och respektingivande sätt. Dvs. på ett sätt som också kanske därmed har större chanser att vinna anhängare. Detta står ju varje medborgare fritt att göra, i yttrandefrihetens namn.

          Att argumentera för det man tror på kan man göra utan att svära, håna, förolämpa, bespotta, förlöjliga eller kränka det som man själv inte tror på, men som kanske då andra råkar tro på.

          Det finns ingen som kan tvinga någon att tro på vare sig en ideologi, eller en religion, mot en människas egen vilja eller övertygelse.

          Visserligen är historien full av despotiska makthavare som verkligen har försökt att betvinga sina undersåtar, om inte till tro, så i alla fall lydnad och efterföljelse. Kanske har de också lyckats många gånger, såsom även idag. Det finns kanske en hel del som väljer den – korrekta läran – för att därmed kunna undgå att bli stämplade med epitet av olika slag, eller just bli hånade, förolämpade, bespottade, förlöjligade eller kränkta. Eller t.o.m. förlora sina tjänster, eller medlemskap i fackföreningar osv.

          Att mänskliga samhällen har tendenser till att vilja vandra i – flock – , och till att villigt lyssna till vad samhällsskräddare av olika slag säger, när de säger att det är dumt, fult, korkat, elakt och rasistiskt och främlingsfientligt att t ex rösta på SD, eller att tro på den ena eller den andra ideologin, eller den ena eller den andra religionen, eller tro på att ”Gud” finns osv., det är ju ingenting nytt i historien.

          Men detta tenderar ju samtidigt att förhindra det demokratiska samtalets möjligheter som i sin tur kan ses som att man i själva verket motarbetar demokrati i stället för att främja demokrati, samtidigt som man kanske menar sig vara förespråkare för det demokratiska samhället….

          Detta fenomen är ingenting nytt, eller främmande, för något samhälle. Kommunismen är väl ett skräckexempel, liksom även andra former av masshysteri och diktatur genom historien. Även liberalism kan ju uppenbarligen ha sina försåtliga former av att vilja sätta press och stress på medborgarna. Att genom propaganda få befolkningar att vilja tycka och anse de rätta åsikterna ligger väl i varje samhälles strävan.

          De medborgare som t ex inte anser att etablerad massmedia har rätt, eller att de etablerade partierna har rätt t ex i invandringspolitiken, som SD, blir då både fyade och uschade i olika variationer och allvarlighetsgrader.

          Det vore det bättre om man argumentera för vad som är så bra med t ex invandringspolitikens storlek, omfattning och utformning. Men man gapar och skriker, hånar, kränker och förlöjligar ofta istället, samt idkar diverse sabotage när t ex SD vill hålla torgmöten osv.

          Så om man är kritisk till hur t ex SD behandlas i det demokratiska rummet, så kanske man själv behöver framföra eventuella kritiska synpunkter på t ex religion och ”Guds- tro”, inklusive ”Guds-troende”, på ett sätt som då är ett bättre exempel. Därigenom kan man visa på ett sätt som föregår med bättre stil.

          Att vilja försöka bevisa nyttan av att just inte kultivera någon tro på ”Gud” blir kanske då mer lockande för de som skall övertalas av larsen 1036 att så är fallet….

          Svara

          • Bergfast
            Dec 01, 2012 @ 01:52:05

            Korrigering av sista små stycken:

            Det vore bättre om de andra partiformationerna argumenterade för vad som är så bra med t ex invandringspolitikens storlek, omfattning och utformning. Men man gapar och skriker, hånar, kränker och förlöjligar ofta istället, samt idkar diverse sabotage när SD vill hålla torgmöten osv.

            Så om man är kritisk till hur SD behandlas i det demokratiska rummet, så kanske man själv behöver framföra eventuella kritiska synpunkter på t ex religion och ”Guds- tro”, inklusive ”Guds-troende”, på ett sätt som då är bättre.

            De som skall överbevisas om nyttan med att just inte kultivera någon tro på ”Guds Existens” blir kanske då mer övertygade om den saken, om t ex Larsen 1036 skall försöka övertyga dem om att så är fallet, om dessa ”troende” då inte samtidigt blir hånade, förlöjligade, bespottade, förlöjligade eller förolämpade osv.….

        • KLARTEXTEN!
          Dec 01, 2012 @ 10:20:38

          Bästa sättet att hjälpa muslimerna till sekularisering är att dra in alla bistånd och stoppa all invandring därifrån. Då blir länderna som tryckkokare av allt elände som blir resultatet och fattar dom inte då, så fattar dom aldrig! Tror tyvärr att muslimerna som kollektiv inte sekulariseras de närmaste 100 åren. Vårt bistånd och vår invandringspolitik förlänger endast deras lidande.

          Svara

          • larsen1035
            Dec 01, 2012 @ 18:51:05

            ”Det finns ingen som kan tvinga någon att tro på vare sig en ideologi, eller en religion, mot en människas egen vilja eller övertygelse.” Hallå!!! Dags att vakna upp tror jag….Bergfast fortsätter med sitt gullegullande….Du föds in i Islam….skrämmande men en verklighet sedan 1400 år snart…….Det finns 8 åriga barn här i världen som är beredda att ge sitt liv som en självmordsbombare….e de av egen vilja eller vad tror du?? Nä såklart inte…..hjärntvätten börjar ju vid födslen inom Islam……du kan till och med redan vara bortgift innan du är född,,,,Jag förlöjligar ingen utan har mina 5 sinnen för att upptäcka världen med……o därigenom upptäcka alla fula trynen som dyker upp o vill påskina att det finns nåt annat som ingen har sett,hört,kännt.luktat,eller smakat på, men det finns på nån vänster……o det skall vi tuta in i våra barn från födslen….Tomten tror man ju på ett visst antal år…..men sen kommer man ju på att det är lögn o förbannad dikt…….men änglatron e ju nåt annat såklart…….Ängeln Gabriel som e fundamentet som allt vilar på…..det e därför dom ligger i hög varje Fredag o invaggar sig själv o varandra att den gamla sagan är sann………bevare mig väl………..jag hade ju högre tankar om mänskligheten….men där får man nog ge sig…..dumheten lever vidare……synd bara o så djävla tragiskt att så många människor drabbas av detta o inte har nån vettig chans att slippa undan.Speciellt små barn o kvinnor blir misshandlade både fysiskt o psykiskt, 3 miljoner kvinnor blir omskurna varje år……4000 unga tjejer boende i Stockholm är rädda för sitt liv…på grund av denna hederskultur….skamkultur..Abort o homosexualitet.?..o framförallt kritik mot Islam…….är ju förbjudet….Tror man måste mota Olle i grind……hade man gjort det 1932 o framåt hade man räddat många liv såklart……håller med Klartexten…….stoppa denna sjukdom vid gränserna……..har dom flyktingstatus så får dom lägga både koranen o slöjerna o allt annat påhitt som de muslimska männen lurat i kvinnorna till sidan………o komma in i den fria världen o upptäcka att dom faktiskt är människor o individer utan slavkontrakt dikterat av nån sagofigur…………

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2012 @ 19:10:41

            Amen. Precis! Vill dom hit får dom lägga av med denna destruktiva religion!

          • Bergfast
            Dec 02, 2012 @ 01:25:33

            Larsen 1025 ondgör sig över destruktiva sidor i folktraditioner, och också kanske religioner, och verkar helst av allt vilja förbjuda all form av religon….

            Ett problem kan ju vara de s.k. mänskliga rättigheterna då?

            Dessa s.k. mänskliga rättigheter har ju inte islam, eller muslimer, i första hand lagstadgat och antagit?
            Så västvärlden får väl skylla på sin egen – dumhet – då kanske.?…..Som drivit fram någonting som medför problematiska konsekvenser, (i form av en svårighet att kunna förbjuda religioner av olika slag, som en del då kanske skulle önska sig?)

            Människan i sig är ju en komplicerad varelse, men kanske ändå mer komplicerad när det kommer till samhällsformationer. Där verkar finnas inneboende i varje population, och varje folkgrupp, olika drivkrafter till tävlan och konkurrens och viljor till makt ända från tidernas begynnelse. Historien är ju full av berättelser om olika krigsherrar och deras segertåg och deras storartade förmågor att kunna kriga. De flesta kungar har ju haft en hird, eller en försvarsmakt och arméer, flottor och flygvapen har väl varje nation i större eller mindre omfattning. Alla har engagerats att främst försvara makthavaren, dvs. ett kungahus och alla deras makthavare och också en president och dennes stab och familjer, som då är de främsta representanterna, och makthavarna för nationen. Alla andra medborgare befinner sig i en stegvis hierarkisk nedåtgående formation, och innehar ämbeten, befattningar och tjänstepositioner av olika slag, där fotsoldater, och de olika relativt maktlösa folk och fä, då står längst ner på skalan. Att tro att någon jämlikhet ens egentligen är möjlig i mänskliga samhällen är kanske också en dumhet när det kommer till kritan.

            Religioner har följt människan från historiens begynnelse förmodligen därför att människan älskar berättelser. Och helst berättelser om henne själv, vem hon är och varifrån hon kommer och vart hon är på väg osv.

            Det tillhör människosläktets alla barn att ställa sig frågor kring vilka de är, vad de heter och vad som är gott, och vad som är ont, vad som är rätt och vad som är fel, vad som är bra och vad som är dåligt.

            Genom historien har profeter och filosofer och berättare av olika slag, berättat.

            Alla religioner och filosofier och ideologier tillhör hela mänskligheten.

            En del människor vill endast äta, sova, fortplanta sig och försvara sina hem och sina revir på olika sätt. Precis som djuren också vill.

            Men många människor, kanske ändå de allra flesta, tycker också väldigt mycket om just berättelser. Ja, många människor tycker så mycket om berättelser om vilka de är, om vad som just är gott och ont, om vad som är bra och vad som är dåligt, samt vad som är rätt och vad som är fel osv. De flesta tycker om berättelser som talar om hur de behöver leva för att deras, och deras familjers, deras klaners, deras släkters och deras folks liv skall kunna gestalta sig så bra som möjligt. Också hur de skall kunna försvara och bevara sig själva på bästa sätt et cetera. De flesta människor verkar tycka att livet vore bra tråkigt, tomt och innehållslöst utan alla dessa berättelser.

            Religioner har ofta förmågor och viljor att föra människan nära till livets och naturens upphovsmakare. Forna tiders profeter och uttolkare av naturens lagar av olika slag, samt också stjärnskådare och sådana med kunskaper om både natur och människor, de gav goda råd till sina familjer, släkter, klaner ätter och folkstammar, om hur de bäst skulle leva för att just kunna överleva.

            Krig och krigande har i stort sett alltid varit en stor del i de flesta folkgruppers – öden och äventyr -.

            T ex i Bhaghavagita – Herrens Sång, som är en del av den hinduiska religionens berättelser, berättas om hur Arjuna, krigaren, är trött på att kriga och inte längre vill fortsätta med det. Då svarar Krishna, Guden, att krigandet och krig är en nödvändighet. Krishna menar också att människans villkor är sådana att för att människan ska kunna utveckla sitt – Gudsmedvetande -, så medför det kravet på människan att just välja, vilket är en form av – kämpande – , eller krigande. Det är krigandet om uppmärksamheten i människans sinne. Att människan väljer att just fokusera sitt sinne på – Gud -, på Krishna och Hans medvetande, anses då medföra för att människan därmed uppfyller just den mänskliga kallelsen, enligt hinduismen.

            Djur kan ju aldrig förändra sina medvetanden på samma sätt som människan kan. Djuren är bundna till sina instinkter och behöver inte välja.

            Men människan anses då, som varelse, ha skänkts – frihet – att kunna välja handlande. Därför är hon därmed just tvingad (!) att välja. Det handlar då ofta om att välja mellan gott och ont, både i tanke, ord och handlingar.

            Förmodligen är det också därför som människobarn, och även vuxna människor, ofta tycker mycket om olika typer av moraliska berättelser. Och gärna då berättelser som innehåller lite kluriga och svåra moraliska dilemman, som då kanske också är berättade med en viss humor och hjärtlighet, och som förklarar och tillrättalägger, och också skapar – lyckliga slut -….

          • Bergfast
            Dec 02, 2012 @ 09:53:39

            Korrigering av text:

            ….Ja, många människor tycker så mycket om berättelser om vilka de är, om vad som just är gott och ont, om vad som är bra och vad som är dåligt, samt vad som är rätt och vad som är fel osv., att de tycker att livet vore ganska tråkigt och trist utan dessa berättelser.

    • KLARTEXTEN!
      Nov 29, 2012 @ 21:44:55

      Bra och intressant perspektiv!

      Svara

  2. larsen1035
    Nov 29, 2012 @ 19:56:17

    Vad yrar du om?? Gammelmedia gick ut med det själv……klagade på att det fanns för få Imamer som kunde själavårda den ökande andelen muslimer på våra fängelser…….På Kumlaanstalten var det en tredjedel nu……..beskämpa all vidskepelse är mitt motto…..Thore har helt rätt……..fredagsböner är ju” Islams ” sätt att hjärntvätta sina stackars okunniga följeslagare……..o okunskap är ju roten till den mesta skiten som händer här på Jorden…..Såsa inte iväg utan utan försök sätta dig in i vad Islam innebär o vilken värdegrund den bygger på……..Våld, Våld……

    Svara

  3. larsen1035
    Nov 28, 2012 @ 18:56:24

    En till som instämmer, bra skrivit

    Svara

  4. thores
    Nov 28, 2012 @ 02:29:26

    Du har fullständigt rätt. För att nästan alla islamer utom fundamentalisterna har läst Koranen sida för sida och vill att folket skall lyda under det fruktansvärda Helvetet som Islam är. Detsamma här i Sverige, nästan ingen har läst bibeln, men ändå tror man, detsamma med alla islamer, dom tror utan att veta. Det är en jäkla värld vi lever i. Jag uppmanar alla att läsa Koranen även bibeln men fram för allt Roger Viklunds bok ”Den Jesus som aldrig funnits” detsamma med Richard Dawkins böcker och då fram för allt ”Din blinde urmakaren” och ”Illusionen om Gud” Och jag har skrivit till Riksdagsman Jan Björklund att han och alla i skolan bör eller skall läsa Richard Dawkins bok ”Verklighetens Magi” för vi lever trots allt på 2000 talet och inte som folk gjorde för 2000 år sedan.
    Kunskap är enormt viktigt, men tydligen tror inte Jan Björklund på Kunskap för han är bara en huvudlös besserwisser. Det är beklämmande. Och Sverige översvämmas med massor av invandrare utan att någon i regeringen fattar vad de håller på med. Provokationen bara ökar.
    SD förlorar inga mandat på de dumheter som en del gjort. Det fattas riktiga ledare med en karisma som skakar om i de andra partierna, för folket i Sverige är förbannade på alla denna invandring. Och att var tredje fängelsekund nu är islam är det inte många som vet. Så jävligt är det.
    Det går fort nu. Och det spikrakt åt helvete.
    Dess fler invandrare dess större blir friktionen, men tydligen fattar ingen i regeringen det.
    Tv media försöker nu allt för att svärta ner SD. Men för helvete dom som röstar på dom HAR INGEN ANNAN STANS ATT TA VÄGEN. Det finns inget annat parti som tar upp saken om invandringen som är större än alla andra länder i hela EU. HAR DESSA MÄNNISKOR BARA VARMLUFT I DERAS HUVUDEN?
    PROVOKATIONEN MOT DET SVENSKA FOLKET FORTSÄTTER I ÖKAD TAKT.
    Och vad väntar vi oss här näst? I Danmark Kokkedal utanför Köpenhamn få man inte ha julgran längre
    Fattar ni?. Islamisterna vill ha bort Julen också
    Och dom kommer att lyckas, för snart är dom fler än oss. Vi får snart lägga oss i skyttegravarna, på samma sätt som Israel. Islamisterna vill inget annat än ont. i Deras helvetes-koran noterade jag 516 hot mot mig och dom som tänker som mig. Att Jag skall stekas och kokas. Och det är det dom skriker ut på ARABISKA FRÅN ALLA MINARETRNA, som ingen jäkla svensk fattar, utan säger Oooh vad vackert det låter. Fånar och dumskallar är vad dom är som inte har kunskap.
    Sanningen är Jävlig. Någon jäkla gud finns inte. Och om det skulle finnas enligt bibeln eller Koranen så är han ju en fruktansvärd sadist. OM MAN LÄSRE BIBELN.
    LÄS SJÄLV DET ÄR BARA ATT LÄSA SIDA EFTER SIDA I DESSA SAGOR.
    Men det är en omöjlighet att omvända människor med att jag säger sanningen här.
    Om det är någon som tänker svara på detta, så fordrar jag att ni har genomläst Koranen och Bibeln och ”Den Jesus som aldrig funnits”, ”Dödahavsrullarnas hemlighet” och de flesta av Professor Richard Dawkins böcker, där behövs lite extra kunskap för att förstå de svåra orden, men det kan man söka på internet vad orden betyder. Så det är bara gå igång med att få lite kunskap om livet.
    Hälsningar Thore

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 28, 2012 @ 16:55:39

      Mycket bra skrivet! Kan bara instämma!

      Svara

    • Bergfast
      Nov 29, 2012 @ 14:14:43

      Thore skriver:…” Det fattas riktiga ledare med en karisma som skakar om i de andra partierna, för folket i Sverige är förbannade på alla denna invandring. Och att var tredje fängelsekund nu är islam är det inte många som vet. Så jävligt är det.”…

      Det låter lite illavarslande av Thore, att vilja ropa på en ledare med karisma, som skall skaka om i de andra partierna. Tror inte Thore på demokratin?

      Det verkar som att vilja ropa på ….en ….diktator?…

      Så säger Thore:…”Var tredje fängelsekund är nu ….islam…(?)?

      Thore menar väl i alla fall….muslim?

      Förmodligen är dessa fängelsekunder varken muslimer, eller kristna, eller judar, i första hand, utan helt enkelt en kriminella människor helt enkelt. De känner förmodligen inte någon större gemenskap med ett …främmande folk… och också ett …främmande land. Eller med ett främmande samhälle, med ett främmande språk, och med främmande traditioner, med främmande television, med främmande människor med främmande utseenden som har främmande ideal osv.osv.? Dessa kriminella känner nog inte någon större identifikation till, eller några som helst samhörighetskänslor med, eller solidariteter till detta främmande folk och främmande land? Förståeligt nog?

      Islam kallas religionen, och muslimer kallas de som praktiserar religionen islam. Dessa heter inte islamer.

      Kriminalitet kan försiggå på många olika nivåer i ett samhälle. Även inom s.k. ideella organisationer som t ex Röda Korset och andra. Den ekonomiska kriminaliteten som kan förekomma på mycket höga nivåer inom t ex affärsvärlden, med korruption och med mutor till olika politiska makthavare världen över, den är nog många gånger allvarligare och mer förödande för ett samhälle. Detta därför att majoriteterna av medborgarna har svårt att kunna värja sig mot sådant. Naturligtvis är brottslighet och kriminella s.k. gäng, med s.k. gatubrottslighet, våldsbrott, inbrott, inklusive bränder och stenkastning osv., allvarliga nog, men de är samtidigt lättare att både kunna se och registrera, och också därför lättare kunna angripa och fördöma och bestraffa. Med t ex fängelsestraff.

      Så säger Thore vidare:…” I deras helvetes-koran noterade jag 516 hot mot mig och de som tänker som jag. Jag skall stekas och kokas. Och det är det de skriker ut på ARABISKA FRÅN ALLA MINARETER, som ingen jäkla svensk fattar utan säger – Oooh vad vackert det låter. Fånar och dumskallar är vad de, (svenskarna), är som inte har kunskap.”…

      Nja. Det som skriks ut på arabiska från minareterna är kallelser till bön. Det är alltså uppmaningar till muslimer att komma till moskén för att utöva tillbedjan till Allah.

      Att islam har traditionen att kalla muslimer till bön genom ett verbalt tal, eller ett verbalt utrop, istället för den kristna traditionen för samma sak, där kyrkorna kallar människor till kyrkan och till gudstjänsten och bönen, genom klockringningar, är kanske inte så jättestor skillnad? Även klockringningar hörs ju ganska långt.

      Thore säger vidare:….” Sanningen är jävlig. Någon jäkla gud finns inte. Och om det skulle finnas enligt bibeln eller Koranen så är han ju en fruktansvärd sadist. OM MAN LÄSER BIBELN”….

      Ja kanske det. Men frågan är då: Hur är människan själv? Egentligen? Är människan själv enbart en s.k. ”god” varelse? Eller innehåller människan, som varelse, både goda och onda sidor? Har människan, som varelse, genom hela mänsklighetens historia, varit en krigande, stridande och mördande varelse, eller har människan enbart varit en s.k. – god – varelse?

      Till sist säger Thore:….” Om det är någon som tänker svara på detta, så fordrar jag att ni har genomläst Koranen och Bibeln och ”Den Jesus som aldrig funnits”, ”Dödahavsrullarnas hemlighet” och de flesta av Professor Richard Dawkins böcker. Det behövs lite extra kunskap för att förstå de svåra orden, men det kan man söka på internet vad orden betyder. Så det är bara gå igång med att få lite kunskap om livet.”….

      Jaha ja…..

      Fanatism åt både det ena och det andra hållet, alltså både åt den materialistiska människosynens håll, likväl som åt den religiösa människosynens håll, är kanske inte så bra. Den religiösa människosynens håll som då erkänner ett Vara, eller en Existens, eller ett Med- Vetande, som är STÖRRE än det enskilda, mindre medvetandet, väl kanske är grunden för de flesta religioner. Detta mindre medvetande hos enskilda varelser, som t ex människor, som också vet saker, men som vet saker inom en begränsad sfär, och som vet saker på ett s.k. styckevis sätt, men som samtidigt då har en relationsmöjlighet, eller en strävan efter, att kunna föra sitt medvetande i samklang med det större Med-Vetandet, som en inneboende längtan hos alla levande varelser, men kanske särskilt hos människan?

      Eftersom det är en svår sak att verkligen kunna överblicka allt vetande, eller att kunna överblicka vetandet om – Alltet -, brukar det väl heta: ”Begynnelse på visdom är att inse hur lite man kan veta”, (av allt som går att veta…)…..

      Hur som helst, de flesta mänskliga varelser brukar ju identifiera sig själva, när de refererar till sig själva, som till – jag -. Jag tycker si eller så. Jag har den eller den åsikten om det eller det osv. Jag vill det eller det, eller jag vill inte det eller det, osv.

      Så vem är detta – jag – i människan, som tilltror sig själv att verkligen – finnas -?

      -Jaget – kan inte mätas, kan inte doftas, kan inte smakas, kan inte ses, kan inte vägas, kan inte kännas eller tas på med några som helst materiella eller vetenskapliga mätmetoder. –Jaget – kan inte genom några materiella bevisbara metoder verkligen bevisa att det finns. Det har inget påtagligt, mätbart bevis på sin existens. Det enskilda medvetandet, eller det enskilda jaget, kan heller därför inte egentligen identifiera sig med någonting som finns i den materiella och därmed mätbara – världen -, och därför kan det egentligen inte bevisas finnas….

      Ändå – tror – de absolut flesta människor på att de själva, och deras -jag – , verkligen finns…..

      Det som det Större Medvetandet, (Gud), säger, (enligt t ex Bibeln), är att – Jag Är -.

      Dvs. – Jag Finns -.

      Vilket också anses vara betydelsen av namnet JHWH. Dvs. Jag Är.

      Så att då välja att – tro – på att Gud Är, och också välja att tro på att på grund av att Gud Är, så är också allting annat, och alla andra, som är, är kanske ändå inte med nödvändighet en fullständig absurditet, eller ..ologiskhet….

      Men, fanatismer av olika slag, både ateistiska, materialistiska och även religiösa, behöver man nog se upp med, därför att de har alla, verkar det som, tendenser till att vilja bli mordiska mot alla dem som tycker, tror eller anser…. annorlunda….

      Svara

      • Britta Berg
        Dec 09, 2012 @ 14:23:41

        Ditt fruktansvärda malande och ordbajsande kan inte hindra att religionen med sekten islam i täten är det mest människofientliga, mest vidskepliga mest farliga som människorna har att ta ställning till i dagens läge. Intolerans skall inte bemötas med tolerans. Islam skall förbjudas, den har inget med religionsfrihet att göra. Kom nu inte med mer ordbajs.

        Svara

        • Bergfast
          Dec 09, 2012 @ 15:00:46

          Skratt…

          Varför överhuvud taget (försöka) läsa någonting, som Britta Berg uppenbarligen upplever som – obegripligt – ? Dvs. med hennes egna ord, som – ordbajs -?

          Det skulle nog inte jag göra – om jag vore som Britta Berg…..

          Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: