Twitter utövar politisk censur!

Nyligen avstängdes svenska Anonymous från twitter. Själv har jag senaste veckorna stängts av 3-4 gånger. Och flera andra islam-/invandringskritiker drabbas på samma sätt. Det vet jag.  När man stängs av så får man aldrig reda på skälet. Alltid bara diffusa förklaringar som det är omöjligt att försvara sig mot. Detta besked har jag fått varenda gång:

This account was suspended for sending multiple unsolicited messages using the @reply and/or mention feature. These features are intended to make communication between people on Twitter easier. Twitter monitors the use of these features to make sure they are used as intended and not for abuse. Using either feature to post messages to a bunch of users in an unsolicited or egregious manner is considered an abuse of its use, which results in account suspension.

For more information about these features, please visit our @Replies and Mentions help page:

http://support.twitter.com/articles/14023

Är det någon som fattar, exakt vad jag gjort för fel, så förklara för mig tack!

Första gången accepterade jag att jag gjort fel (utan att själv veta vilket fel jag skulle gjort), samt lovade bot och bättring (enligt förtryckt formulering). Men hur fan kan dom kräva bot och bättring utan att tala om vad man gjort fel??? Men inte mer! Jag kräver klara besked om vad jag gjort fel innan jag kan lova bot och bättring! Vet jag inte vad jag gjort för fel, så lär jag förstås upprepa felet, vilket uppenbarligen hänt! Helt klart är att något inte funkar som det skall på twitter. Yttrandefrihet finns inte längre där!

I videon ovan intervjuas en journalist som kritiserat NBC på twitter. Sen stängdes hans konto ner. Han misstänkte att NBC låg bakom nedstängningen, men twitter sade inget! Sen överklagade han och kontot öppnades igen. Som skäl angav twitter att NBC tagit tillbaks sin anmälan! Helt jävla sjukt! Mediaföretag kan alltså påverka twitter att tysta kritiker!

Jag skickade två mail till twitter. Det första kortfattat, där jag bad om en förklaring till varför kontot stängts ner. Jag fick inget svar! Så då skrev jag ett mail till (nedan). Sen jag skrev mailet har jag blivit klar över att twitter låter media styra vilka som skall censureras! Hade jag känt till videon ovan innnan, så hade mailet blivit än ilsknare! Hur många av oss islamkritiker stängs inte ner av twitter? Massor!

Självklart blir dom sura över mitt mail, men vi bör inte rövslicka dom. Om twitter inte åtgärdar denna politiska censur så är det slut med twitter och någon annan liknande sajt med yttrandefrihet på agendan tar över. Här har ni mitt senaste mail (överklagande) till twitter. Och jag förväntar mig inget svar alls från twitter! Nu är kontot öppnat igen. Förmodligen inte länge, misstänker jag.

Kafka asking

29 november kl 00:40

My experience with suspended Twitter accounts is that I get very vague reasons why my account is suspended. So of course its impossible to defend oneself unless ure given a (or some) specific reason.

So I have to guess (like Kafka):

The reasons I can imagine:

1) Ure automatic ”warning system” doesnt work proberly

2) Sometimes I tweet extremely many tweets, but im very fast. Is that a crime?

3) An opponent has complained to Twitter to have a political opponent silenced

4) My opponents have blocked me for political reasons, and your system interprets this as me abusing them.   

Comment: I and many like me, have ongoing political debates on twitter with political correct opponents, who are in the habit of censoring us, for the simple reason they cant argue against us. Im telling u: Im winning EVERY debate on the issue of immigration and islamization. And Ive challenged ANYBODY on twitter. Many have tried and had to bite the dust!

They were able to censor me (us) on Swedish newspapers and on their blogs, and now their extended their censorship to twitter. Either by blocking us, which theyre doing on a big scale (check their accounts!). Im only blocking those who first block me, and still continue twittering to me in a dirty manner.

Sometimes they give a dirty remark, and then block. I think im entitled to answer and then leave them alone. And I publicly state that this person have blocked med, since he cant take the debate. 

This means that many political correct people are in the habit of blocking opponents of immigration, simply cos they lose debates. The result of course, is that we are blocked from many accounts. This is a censorship polluting twitter, nothing else! So please dont fall for this charade! Dont treat them as royalties. If u dont beleive me u should check whos blocking political opponents on immigration issues. You will see a pattern.

We dont block (unless were blocked ourself), cos we win every debate, so we dont need to.

So the losers are  in effect abusing ”blocking” possibility. Its political blocking. And ure misinterprating this! 

I might be right, or I might be wrong. In any case I think im entitled to specific reason why my account is blocked. Not a vague Kafka-like general ”explanation”.  NO ONE can defend himself against such! U should know that!

Twitter, of course, are free to depart from the road of free speech, and enter the road of (unintended) political censorship. But I would advice against it.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lövet
    Nov 30, 2012 @ 19:53:36

    LÖVET Kommenterade den engelskspråkiga versionen av detta inlägg, som jag tog bort:

    Jag skrev att du möjligen uppfattas som en ”stalking pain in the ass lunatic”. Anledningen till att du möjligen uppfattas som en ”stalking pain in the ass lunatic”, har kanske en del med faktumet att du bombarderar ett och samma twitterbidrag med en uppsjö svar samtidigt som du har en extremt ohövlig och aggresiv framtoning att göra. Känns det bekannt?🙂

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 01, 2012 @ 02:53:23

      SVAR: ”Vet inte vad du pratar om” och visslar lite nervöst. Jo jag har varit vad man kalla ”an asshole” emellanåt, exploderat när folk inte vågat ta debatten, men insåg själv att det var ett vidrigt beteende! Jag bör inte ha några särskilda fördelar i argumentationen för att jag är anonym, men heller inga nackdelar av det. Det är moraliskt förkastligt även om dom är fega drägg! Det är dålig stil helt enkelt!

      Men det var några avstängningar sen. För att kunna motivera mina synpunkter kan det behöva några tweets, då varje tweet får vara max 170 tecken. Svarar jag alls, så betyder det att jag har synpunkter, och då bubblar ofta det ur mig. Oftast är det omöjligt att kommentera t ex en tidningsartikel i endast 170 tecken. och jag vill bara klargöra min ståndpunkt. Sen kvittar det om dom gömmer sig under en sten eller ej. Jag ser till att det inte kan råda något rimligt tvifvel om mina åsikter.

      Sen kan jag nog verka aggressiv, kanske inte så sällan. Men det är mer min stil, inte illa menat normalt. Det är helt enkelt min fighting spirit som lyser igenom. Väldigt ofta misstolkas det nog som aggressivitet utan att vara det. Jag har en aggressiv stil, även om jag inte känner mig aggressiv, däremot uppeldad. Sen har jag en tydlig och klar stil, Upplevs förstås som kompromisslös och hård. Jo men jag vill som sagt blotta min strupe så motståndaren kan hugga. Ser han någon blotta, så inbjuder jag honom att hugga.

      Ser dock inte att ovanstående är skäl till avstängning. Att skicka flera tweets i klargörande syfte är knappast stalking. Eller åsyftar du någon annan av mina dumheter?

      Svara

  2. Frank Fiskby
    Nov 30, 2012 @ 17:32:53

    Twitter verkar dock inte vara sugna på att stänga av vänster-extremister, uppenbarligen är dom helt dumma i huvudet på Twitter!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 30, 2012 @ 18:41:01

      Jag misstänker att ett viktigt skäl är PK-dräggets ständiga blockande av oss, uppfattas av twitter som ”abuse”. Dvs twitter förutsätter att dom blockat oss för att vi trakasserat dom. Men som vi alla vet, så blockar många PK alla som dom inte klarar av att debattera mot. Så dessa mekanismer innebär en oavsedd politisk censur. En förklaring.

      Svara

  3. larsen1035
    Nov 29, 2012 @ 20:02:43

    Det är ju helt sjukt………

    Svara

    • mossan
      Dec 02, 2012 @ 14:16:54

      Oj så synd om de sketbrunahögermartyrerna…

      Detta kommer att bli censurerat …. slå vad????

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 02, 2012 @ 17:42:51

        Vi censurerar ingen, av det enkla skälet att vi vinner ALLA debatter, när PK vågar debattera. Jag har kallats idiot och gud vet vad. Rör mig inte i ryggen. Låter det vara kvar för då ser alla hur korkade PK är.

        Svara

Kommentera

