Egyptierna jublar åt sharialagarna!

Muslimska Brödraskapet rafsade snabbt ihop en ny författning grundad på Koranen. Och muslimerna jublar. 200.000 manifesterade sitt stöd för diktatorn! Och hindrade domarna tillträde till domstolen! Är någon förvånad? Jo, PK -idioterna förstås!

Och korkade svenskar hävdade att MB inte var mer fundamentalistiska än KD. Den 15 december skall parlamentet rösta om den nya grundlagen och fram till dess förblir Mursi diktator. Vad händer om nya grundlagen underkänns? Det är väl därför Mursi ÄR dikator! Var det någon som påstod att vanliga muslimer inte gillar sharia?

massiv-manifestation-för-islamisk-lag

Egyptian supporters of Muslim Brotherhood taking part in a demonstration near Cairo University, in Cairo, in support of President Mohamed Morsi's recent constitutional declaration

13 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mats Olsson
    Dec 06, 2012 @ 20:20:12

    Kan en som har en hjälte som är pedofil och slavägare vara en bra människa?
    för det var pro fet mohammed.
    Koranen sura bina 60 står det
    om en man får en dotter så faller ett stort mörker över honom.

    Svara

    • thores
      Dec 07, 2012 @ 02:30:38

      Hej Mats
      Ja det är bra att du har läst jävulsboken koranen. Jag läste sida efter sida, ord efter ord i den tröstlösa texten och noterade 516 hot mot mig och mina jämlika. Kunskap är viktigt. Men Jag tror att huvuddelen av musliemerna inte har läst i koranen, på samma sätt som kristna i Sverige inte har läst i Bibeln. Ja Bibeln är ingen bra läsning heller. Och det är ju ingen kristen som gör det som står i Bibeln.
      Man för skilja på tradition i Sverige och kristenhet. Jag är ateist men går in i kyrkor ändå, för kyrkorna är byggda av jobbare, Även alla husen är byggda av mina kompisar. Alla varorna i butikerna, och vägarna, och jag som har kört alla varor över hela Europa. Det är vi jobbare som håller samhället igång, inga präster. Min kompisar byggde också pyramiderna för länge sedan. Men människor vill tro på fantasier och grubblar vidare på livet, som egentligen är ganska så enkelt, när man läser Richard Dawkins böcker.
      Kunskap är viktigt
      Jag skrev till Jan Björklund att alla barn skulle få läsa ”Verklighetens magi” av Richard Dawkins. Men av okunnighet så svarar han inte. Läs gärna ”Illusionen om Gud” av Richard Dawkins. Eller varför inte ”Den blinde urmakaren”.
      KRAM på dig och ha en god jul
      Thore

      Svara

  2. thores
    Dec 02, 2012 @ 00:56:54

    Jag håller med. Sagor och fantasier tror människorna på fast vi lever på 2000 talet. Helt otroligt. Dessa människor är ju helt utan kunskap. Ingen av dessa stackars människor har en aning om DNA, gener, och att vi alla har kommit till av en enda liten cell.
    Jag undrar varför en del använder ordet islamofoba. Om man skrevre eller talar om sanningen om Islam, att i deras Koran, så står det skrivet 516 hot mot oss andra som inte vill tro på deras Gud. Jag har genomtuggat hela Koranen och noterat fakta. Även bibeln innehåller bedrövligt mycket fantasier enormt långt ifrån verkligheten.Om skolbarnen fick läsa Richard Dawkins böcker vore det Jättebra

    Svara

    • ericr45
      Dec 05, 2012 @ 16:24:02

      Kom ihåg att i koranen är vartenda ord fakta. Boken är helt utan alla former av felaktigheter, enligt de på den troende.
      Bibeln är något mer diffus, delvis historiebok delvis ”annat”.
      När du som tydligen religionskunnig (på Arnstadnivå?) kan berätta för mig vad som finns där universum ”tar slut”, DÅ köper jag alla dina teser..
      Lovar.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 05, 2012 @ 22:02:35

        Jepp en mycket viktig aspekt! Det gör att Islam aldrig kan reformeras!

        Svara

      • thores
        Dec 07, 2012 @ 02:14:27

        Heter du Ericr normalt och är född 1945 eller är du 45 år?
        Det låter på ditt svar som om du är typ muslim.
        Jag har bara skrivit en Tes och den skrev jag 1986
        I ditt förnedrande svar visar du hur otroligt dåligt vetande du är. Och det är nästa hopplöst att svara en sådan besserwisser som du. När man inte kan svara ordentligt då tar man till knytnävarna eller hårda ord. Och TROR saker som inte är sanna, Du inbillar dig i din outgrundliga fantasi saker i verkligheten inte finns. Och då blir det en omöjlighet att associera med dina konstiga påhittade tankar.
        Beträffande religion så har jag läst siad efter sida ord efter ord i Koranens förfärliga texter. Jag har läst Dödahavsrullarna och ”Den Jesus som aldrig funnits”. Men bättre är att Jag läst Richard Dawklins böcker, som är tusenfalt mera läsvärda än allt vad religion är. Just nu krigar man för fullt mellan religionerna. Det bevisar hur dålig kunskap dessa stackars människor har. Före världskriget var de lierade med Nazi. Numera är de lierade med både kommunism och nazi. Nej religion är människornas gissel. Det värsta är att nästa ingen har läst i Koranen eller Bibeln och dessa gamla sagor som härstammar längre tillbaka i tiden. Evangelisternas skrifter är bara kopier av varandra. Och någon gud finns inte. Omkring hundra miljoner dog i det sista kriget, och jag tror innan de dog bad människorna till sin gud att få leva. MEN GUDEN LYSSNADE INTE PÅ DEM, FÖR DET FANNS INGEN GUD. Det är bevis nog. Läs Rochard Dawkins böcker innan du svarar på ett vettigt sätt grabben.
        Jag skall avsluta med den tesen jag skrev för länge sedan, och sedan har jag ingen tanke på att svara dig.

        Hypotesen

        1986-06-25

        Teknikens egen undergång.
        Människans beteende:
        Destruktionsfilosofin
        Konkreta mönster:

        Frustrationsteorin
        Krig, Paradoxlusta.
        Contradictio in adjecto
        Passion
        Teknikens passion:
        Bättre, fortare

        Homo sapiens kontroll:
        Mänskliga Faktorn

        Homo Sapiens kapacitet:
        Tidsfaktorn

        Datachipsens övertagande och dominans,
        Och till sist,
        Destruktionsupplösningen,
        På grund av
        Ofullkomligheten,
        Som är ofrånkomlig

        Thore

        Jag skrev denna med tanke på det ”kanske” stundande atomkriget.
        Men som kom av sig.

        Svara

  3. larsen1035
    Dec 01, 2012 @ 19:42:08

    Özz Nujen ‏@ozznujen

    Du glömmer väl inte att det rasistiska SD fortfarande är islamofoba, homofoba o sexistiska va? Bra! Ville bara påminna😉 Islam homosexualitet sexistiskt Fobi……snarare en verklighet tycker jag…….

    Svara

  4. larsen1035
    Dec 01, 2012 @ 19:10:25

    Jag e inte ett dugg förvånad….snarare bedrövad

    Svara

Kommentera

