Instagram upploppen i Göteborg är löjliga!

Korkade skribenter rasar mot att unga flickor hängs ut på nätet, tydligen för att dom knullat runt och därefter kallas horor. Och tycker att nätet bär ansvaret, att Facebook borde censurera. Det är samma personer som förespråkar muslimsk massinvandring, så vi kan inte förvänta oss något intelligent därifrån!

Jag vill inte moralisera, bara påpeka att man bör anpassa sig till vårt moderna samhälle, där allt sprids med blixtens hastighet. Vi bör anpassa oss till nätet, inte tvärtom!

Om en tjej inte vill bli uthängd för att ha legat med en kille, så sköter hon det diskret! Knullar hon med en ”snackare” får hon skylla sig själva! Punkt! Och INTE skylla på nätet. Även om hon inte är en ”hora”. VAR DISKRET!

Om det är osant att hon knullat, ja då är det förtal och åtalbart. Och självklart jävligt äckligt att sprida sådana lögner!

Men om det är sant, då ser jag faktiskt bara ett problem: att tjejen valt en skitstövel till kille, eller själv babblat! I vilket fall som helst, hennes eget fel! Och den babblande killens! INTE NÄTET!

Sen är det, precis som väntat, mycket MENA-invandrare som ligger bakom upploppen. Stenkastning mot polisen är ju typiskt för deras agerande. En jävla pöbel! Och MENA-folket skall inte tas mer seriöst bara för att svinen är våldsamma!

Sen läser man att nakenbilder på unga flickor läggs upp på nätet. Men ingen frågar sig vad är för puckon som låter sig fotas nakna med mobil. Dom får fan skylla sig själva! Dags att även ungdomar börja tänka lite!

Upploppen i Göteborg onordiskt

Muslim youths riot in Gothenburg

18 kommentarer (+lägga till din?)

  1. ericr45
    Dec 23, 2012 @ 10:56:52

    ”Lövet” är tydligen nån försenad SSU-are som vill hacka på oss icke-vänstertroende..Upplysningsvis så var det flera veckor sedan Den Stora Jakten på sd-are skulle pågå..
    Med Lövets argumentation så kan ingenting diskuteras. Minsta kritik blir per automatik ”näthat” eller favoriten, ”diskriminering”.
    Den information som förekommit i media har inte varit osann, men, det är bara vissa delar som presenterats varvid slutintrycket blivit något helt annat än om ALLT lagts fram..
    Ps Lövet, du har ännu inte använt ”ställa grupp mot grupp”-argumentet och inte heller ”det är bara individer” argumentet..
    Kommer de i nästa inlägg?? 😀

    Svara

    • Lövet
      Dec 23, 2012 @ 13:48:25

      Jag visste inte att genom att belysa Klartextens inkonsekvens och svepande generaliseringar om folkgrupper jag per automatik kvalificerar mig till SD-jägare. Om du har följt Klartextens blogg tidigare har du haft möjlighet att bevittna att jag gäna korrigerar Klartexten när han, vanan trogen, är ute och cyklar.

      1) Din presumption angående mina partisympatier är möjligen intressanta i rent studiesyfte. Hur en människa kan ligga så fel är förvisso underhållande.
      2) En kvinno- och/eller invandrings-fientlig text är inte ”kritik”. Läs gärna på hur Anne-Barb Hertkorn har definierat begreppet.
      3) ”Den information som förekomit i media”? Pratar du nu om Ekeroths egen film, eller håller du dig till ämnet?

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 23, 2012 @ 23:26:25

      Nej det är inte så. Lövet är en bra kille. Kritisk ja, men en klippa och man vet att han alltid är sanningsenlig. Gudarna skall veta att jag ofta känt mig stå vid klippkanten vid diskussioner med honom. Och även fallit några gånger. Han har slipat bort en del dumheter från bloggen. Och fått mig att vända 180 grader i flera viktiga frågor. Han kommer inte med billiga dumheter. En sanningssökare i mina ögon. Hoppas han också finner den!🙂

      Att på något sätt jämföra Lövet med simpla PK är helt felaktigt. Han är ingen sådan person. Jag behöver kritik, det utvecklar mina argument. Ibland tar det flera dagar eller månader att komma på goda motargument. Med motstånd utvecklas man. Jag hade aldrig hävdat mig på twitter utan alla duster här.

      Svara

  2. harryfalk
    Dec 20, 2012 @ 14:19:11

    Lövet //

    Så det är rasistiskt att vilja vara stolt över sitt land? Gå och lägg dig vet ja!

    Svara

    • Lövet
      Dec 20, 2012 @ 14:55:39

      Rasistiskt? Stolt över sitt land? Ta och läs bloggbidraget jag kommenterar ifråga innan du börjar svara, oavsett om du kommer med sömntips eller ej.

      Svara

    • Erik
      Dec 23, 2012 @ 13:50:52

      Du förvirrar mig harryfalk! Jag har letat igenom alla inlägg efter anklagelser om rasism, utan att hitta några. När påstod Lövet eller någon annan att den som är stolt över sitt land är rasist? Jag är för övrigt väldigt stolt över mitt land.

      Svara

  3. Lövet
    Dec 20, 2012 @ 12:30:28

    Du har lyckats skriva ett inlägg som kombinerar kvinnofientlighet med invandrarfientlighet. Grattis till veckans: (insert group you hate here)-phobia-award!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 20, 2012 @ 23:59:31

      Det är eg. inte specifikt riktat mot flickor. Men normalt (och här) så är det ju flickor som drabbas. Då är det väl dom jag skall rikta mig mot, eller hur? Dom får faktiskt sluta tänka med röven och ansvar för sina gärningar. Eller hur? Inte skylla på nätet. Och sen är det väl rätt uppenbart att det är MENA-folket som ligger bakom den mellanöstern-liknande upploppen! Svenskar beter sig inte så faktiskt.

      Svara

      • Lövet
        Dec 21, 2012 @ 12:02:12

        ”KLARTEXTEN! skriver:
        20 december 2012 kl. 23:59 Det är eg. inte specifikt riktat mot flickor.”

        Ja nu när du säger det undrar jag vad som fick mig att tro det?
        Kan det ha varit följande kvinnofientliga text, kanske?

        ”Om en tjej inte vill bli uthängd för att ha legat med en kille, så sköter hon det diskret! Knullar hon med en ”snackare” får hon skylla sig själva! Punkt! Och INTE skylla på nätet. Även om hon inte är en ”hora”. VAR DISKRET!

        Om det är osant att hon knullat, ja då är det förtal och åtalbart. Och självklart jävligt äckligt att sprida sådana lögner!

        Men om det är sant, då ser jag faktiskt bara ett problem: att tjejen valt en skitstövel till kille, eller själv babblat! I vilket fall som helst, hennes eget fel! Och den babblande killens! INTE NÄTET!“

        ”Och sen är det väl rätt uppenbart att det är MENA-folket som ligger bakom den mellanöstern-liknande upploppen! Svenskar beter sig inte så faktiskt.”
        Grattis till veckans: (insert group you hate here)-phobia-award!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 22, 2012 @ 11:50:49

          Nu är du allt paranoid! Upploppen handlade om TJEJER som blivit ”uthängda”, inte killar! Så självklart skriver jag tjejer och inte hen! Men självklart gäller samma sak om det gäller killar, men det gjorde det alltså inte i detta fall.

          Svara

          • Lövet
            Dec 22, 2012 @ 14:47:41

            Med andra ord: ditt bloggbidrag var specifikt riktat mot flickor.

            (vad är ”hen”?)

          • KLARTEXTEN!
            Dec 22, 2012 @ 15:22:23

            Det handlade om flickor, så jag skrev om flickor. Vad är problemet?

          • Lövet
            Dec 23, 2012 @ 16:48:02

            Problem? Det finns inget problem. Jag påvisar helt sonika att du ena dagen påstår att der du skriver är ”inte specifikt riktat mot flickor”, varpå du andra dagen säger motsatsen.

            Voff, voff, welcome to inconsequentia.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 23, 2012 @ 23:38:18

            He he! Got me!🙂 Men det var underförstått att argumenten även kunde användas för pojkar, om det skulle vara aktuellt.

      • Erik
        Dec 22, 2012 @ 15:40:52

        Helt plötsligt kommer du och påstår att MENA-folket ligger bakom mellanöstern-liknande upplopp. Efter ditt besök hos dina MENA ”bröder” i Södertälje hade du en helt annan ton i skällan. Då lät det så här ”Jag har inte sett att syrianer har angripit polisen. Och skall du nu ladda upp en film, så se till att sammanhanget framgår. Hela förloppet.”

        Trots att dessa upplopp i Göteborg har haft en god portion icke MENA deltagare och inga ”hela förlopp” kunnat filmas så vill du lägga skulden på MENA-folket medans du när det gäller kristna araber i Södertälje förnekar polis och medias uppgifter om kravaller och angrepp på polisen.

        Jag och de flesta andra vet ju varför du sållar på detta sätt. Du vill påvisa, trots tydliga bevis på motsatsen att kristna araber är hederligare än muslimska. Att du på klassiskt PK sätt blundar för uppenbara sanningar beror på att du vill bevisa din falska tes om att det är islam och inte arabisk kultur som orsakar de enorma problem som vi lider av pga massinvandringen.

        Svara

      • Lövet
        Dec 22, 2012 @ 20:40:31

        Mitt problem? Jag har inget problem. Det jag gör är att påvisa att du ena dagen påstår att der du skriver är ”inte specifikt riktat mot flickor”, varpå du andra dagen säger motsatsen.

        Voff, voff, welcome to inconsequentia.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 22, 2012 @ 23:56:26

          Handlar ämnet om bilar så skriver jag om bilar och handlar det om flickor så skriver jag om flickor. Menar du att jag borde skrivit som om det handlade om pojkar, eller vad? Hur kan det vara ett problem?

          Svara

Kommentera

