Tino Sanandaji om fri invandring

Tino Sanandaji är en man som tar andan ur mig, som får mig att känna mig som ett barn. Pinsamt, men det är en sådan enkelhet, kraft och logik i vad denne man säger och skriver, att jag sällan har något att tillägga. Lyssna och lär:

http://www.axess.se/tv/player.aspx?id=3388

Super economy (Tinos blogg)

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mats Olsson
    Apr 09, 2013 @ 17:59:17

    kolla min sida klicka på mitt namn men dom har klagat på min sida så den håller på att försvinna för dom vinner men detta är vår framtid och det är äckligt så jag vill spy

    Svara

  2. Mats Olsson
    Apr 09, 2013 @ 01:32:20

    och va då lyssna och lär människor har aldrig gjort det och kommer alldrig att göra det😉

    Svara

  3. Mats Olsson
    Apr 09, 2013 @ 01:28:53

    men dom har glömt att historien alltid upprepar sig och dom har glömt att dom kommer oxå straffas när dom för en sådan katastrofal politik så vi borde ha politiker som har studerat historia så när folket får äta skit så får dom lida så är det😉

    Svara

  4. Mats Olsson
    Apr 09, 2013 @ 01:22:41

    massinvandring handlar om att vi lättare ska kunna konkurera med kina och kambodja och amdra fattiga länder och då måste vi sänka lönerna kraftigt för lågutbildade så politiker kan hålla på med sin medvetna globala politik lönedumpning är deras svar så alla som är lågutbildade ska vara berädda på en mörk framtid för att politiker ska få hålla på med sin politik

    Svara

  5. Lövet
    Apr 03, 2013 @ 19:29:45

    Jag vet inte varför ”fri invandring” över huvud taget debatteras, när den befintliga EU-lagstiftningen redan reglerar samt att kommande lagar reglerar invandringen med tilltagande stringens.

    http://europa.eu/legislation_summaries/justice_freedom_security/free_movement_of_persons_asylum_immigration/index_sv.htm

    Svara

  6. oldman94
    Apr 03, 2013 @ 14:37:56

    Jag gillar osså Timo dessutom så har han en kristallklar logik som fungerar. Varför är det som snöyra i PK´s alster hela tiden?

    – Vi har, just nu, 1,6Biljoner att fördela i sverige.
    – Vi kan bara använda pengarna EN gång
    – Vi kan ha ensamkommande flyktingbarn i nuvarande eller lite ökad omfattning
    – Vi kan utbilda de 157.000 arbetslösa ungdomarna 15-24, FÖR SAMMA SUMMA PENGAR!
    – Finland har jämfört med sverige ”inga” ensamkommande
    – Norge har 25% av vad sverige har

    VI MÅSTE VÄLJA!
    VI KAN INTE HELA TIDEN TRO O HOPPAS ATT DET FIXAR SIG!

    Svara

Kommentera

