Newsmill censurerat sen Sakine Madon tog över.

Hon är inget annat än en ulv i fårakläder, motståndare till yttrandefrihet. Varför förbjuda kommentarer på Newsmill? Jo för att tysta oss invandringskritiker. Det är ENDA skälet.

Sakine har bekänt färg. Jag har chattat med henne om detta på twitter och skällde ut henne efter noter för censuren. Hon hade inget bra försvar. Likadant med muslimen Selimovic som skrev artikeln ”När folket röstar fel”. Muslimerna förstår sig tydligen inte på demokrati och yttrandefrihet!

Sakine kallade oss för ”Brevik-light falangen hos SD”. Hon var helt rökt i den följande debatten på twitter med resultat att hon blockade mig (sannolikt mest en hämnd för utskällningen hon fick av mig tidigare). Hon har även blockat andra som vågat säga emot henne. Hon klarar tydligen inte att bli utskämd.

När sekulära muslimer är emot yttrandefrihet, då har vi problem med ALLA muslimer!

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sven
    Apr 18, 2013 @ 21:01:55

    Den nya mannen på bilden på din dog-fighting twitter.Vem är han?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 19, 2013 @ 10:53:11

      Richard Sorge, en hjälte i mina ögon. Född i Baku, kommunist, Tysk journalist stationerad i Tokyo och spionerade för Sovjet mot nazi-Tyskland o Japan. Medlem i nazistpartiet. Greps 1941 och avrättades av japanerna.

      Hans agerande var beundransvärt och att han var kommunist var begripligt eftersom han på 30-talet inte satt inne med facit om Stalins förbrytelser o kommunismens misslyckande. Dessutom var hans egen regim nazistisk och på den tiden framstod nog kommunismen som nazismens främsta fiende. Och han spionerade före Stalingrad (feb 1943) då det såg mörkt ut för Ryssland. Har för mig att en släkting till honom var Engels sekreterare. Mycket modig, skicklig o smart.

      Svara

  2. Erik
    Apr 17, 2013 @ 22:23:07

    Om censur är islamismens kännetecken så är ju även Avpixlat en islamistisk site. Du vet mycket väl att Avpixlats moderator omedelbart plockar bort all kritik med substans. Så om det du skriver stämmer så har Newsmill blivit precis som Avpixlat, en site för inbördes beundran där den med avvikande åsikter icke gör sig besvär!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 18, 2013 @ 10:06:57

      Vad har du för belägg för att ”all kritik med substans” plockas bort? Och det är väl en jävulsk skillnad mellan sajter där man städar bland kommentarerna och där INGA kommentarer tillåts. Ser du verkligen inte skillnaden?

      F ö tycker jag att alla LAGLIGA kommentarer som ej är spam skall tillåtas. Men om syftet är rent sabotage, uppenbart osakligt, då skall vederbörande blockas. Kommentatorsfunktionen får inte missbrukas. Sajten måste vara läsbar.

      Svara

      • Erik
        Apr 18, 2013 @ 21:47:53

        Jag bryter inte mot några lagar när jag skriver här hos dig. Jag måste ge dig cred för att du herr Klartexten till skillnad från Avpixlat släpper igenom alla lagliga kommentarer. Jag skrev samma saker på Avpixlat som jag skriver hos dig, blev blockad på nolltid, samma sak med politiskt ”in”korrekt. Att du inte blir blockad på Avpixlat beror nog på att du är av ”den rätta läran” eller kanske ska vi kalla det PK enigt SD`måttstock.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Apr 19, 2013 @ 11:19:05

          Jag tycker Avpixlat borde göra samma sak. Men är rädd att dom lever under andra villkor. Finns nog för många som aktivt skulle försöka sabotera deras sida med spam etc i så fall – kanske. Svårt att uttala sig om man inte vet vilka formuleringar som censurerats. Men vet att man automatiskt granskas om man använder vissa ”four letter Words”. Har råkat ut för det många gånger, ”trots mitt polerade” språk.

          Svara

  3. Erik
    Apr 17, 2013 @ 22:16:52

    Då har Sakine gjort newsmill till samma typ av företeelse som Avpixlat, en site för inbördes beundran. Den som skriver något som inte faller Avpixlats moderator i smaken blir censurerad inom några minuter. Själv är jag totalblockad på Avpixlat. Jag vet inte om denna censur beror på att Avpixlat är en islamistisk site eller om det är möjligt att även icke muslimer censurerar?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 18, 2013 @ 10:01:37

      Jag har bråkat jättemycket med föregångaren Politiskt Inkorrekt och är ej blockad. Dom har mycket högre i tak än fulmedia. Sen är det förstås omöjligt att bedöma varför du blockades utan att veta vad du skrev.

      Avpixlat har kvar kommentatorsfunktionen vilket Newsmill inte har. Jag är helt övertygad om att de allra flesta kommentarer släpps igenom på Avpixlat. INGA kommentarer släpps igenom på Newsmill sen muslimen ”yttrandefrihetsfundamentalisten” tog över!

      Svara

  4. ericr45
    Apr 17, 2013 @ 07:43:45

    Newsmill är ju numera elitens megafon där man helt oemotsagd kan trycka ur sig vad som helst till den okunniga pöbeln…
    Majoriteten av de skrivande tycks inte ens tordas våga ta en millning!
    Löjligt, fegt och mycket svagt av skribenterna.
    Det har ju vid ett par tillfällen varit möjligt att kommentera artiklar, konstigt nog, men kommenteringen har då, efter vad vad förstått, hållet en god nivå, fjortisinläggen har helt lyst med sin frånvaro.
    Nej, NM är numera enbart en elitmegafon..

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 18, 2013 @ 09:59:18

      Kommentatorsfunktionen har tagits bort av ledningen (en muslim).

      Svara

      • Erik
        Apr 24, 2013 @ 10:49:58

        Kära herr Klartexten. Jag är inget fan av Sakine och du vet att jag starkt ogillar all censur. Men du brukar ju alltid säga att Islam är en åsikt, inte ett etniskt ursprung och jag håller med. Jag såg Sakine på agenda då hon sade att hon var icke troende, dvs inte muslim. Om du nu ska utnämna alla som censurerar till muslimer så får vi en väldigt bisarr debatt. Var Stalin muslim? Hitler? Tage Erlander? Den nu nedlagda sidan Politiskt ”in”korrekt? Var den statliga filmcensuren en islamistisk företeelse?

        Du borde väl ha något mer kriterium för att en person ska kalla muslim än att personen censurerar? Ett ganska lämpligt kriterium tycker jag är att personen bekänner sig till Islam. Vad tycker du?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Apr 27, 2013 @ 13:33:34

          Jag har naturligtvis aldrig hävdat att alla som censurerar ”är muslimer”! Var har du fått det ifrån? Vad jag säger att muslimer vill censurerar i LÅNGT större utsträckning än oss. Stämmer även in på den mest progressiva av muslimer, som Sakine. Dom förstår helt enkelt inte yttrandefrihet! Naturligtvis är ”den som bekänner sig till islam” ett bra kriterium på en muslim. Varför skriver du såna här konstigheter?

          Svara

          • Erik
            Apr 28, 2013 @ 23:13:45

            Eftersom du tillskriver Sakine Islam, trots att hon inte bekänner sig till religionen. Förmodligen pga hennes etniska ursprung.

          • KLARTEXTEN!
            Maj 17, 2013 @ 17:53:02

            Hon anser sig vara muslim. Vore en annan sak om hon kallade sig icke muslim (dvs tog avstånd från islam), men det kanske hon inte vågar. Kan ju vara farligt.

Kommentera

