Härlig statskupp i Egypten!

Jag applåderar militärkuppen i Egypten. Det kan ju bara gå åt helvete när islamisterna styr landet. Om jag varit militär i Egypten skulle jag själv gärna deltagit i kuppen. Jag skulle ALDRIG acceptera att leva under islamistiskt styre. Militären är i vart fall sekulära och religiösa fundamentalister hålls på mattan. Mursi har flera gånger visat tendenser att vilja roffa åt sig all makt. Nu är det stopp med trixandet!

Som svensk har jag också anledning att applådera militärkuppen. Sekulärt styre är alltid bäst för landets utveckling och ekonomi. Och det minskar flyktingutvandringen till Sverige. Om islamisterna hade kopplat greppen om makten så hade vi aldrig fått fler demokratiska val där! Vi skall komma ihåg att Muslimska Brödraskapet är en tidigare terroristorganisation. Al Qaidas ledare Sawahiri är en tidigare medlem.

mursi kritier 2

I Algeriet 1992 vann också islamisterna valet och deklarerade kaxigt före tillträdet att dom tänkte införa sharia. Militären satte då stopp för skiten och genomförde en militärkupp innan islamisterna tillträtt. Ett inbördeskrig med 100.000 döda blev resultatet. Men islamisterna är väck!

Jag har skrivit det många gånger förr: muslimska länder tenderar att bli antingen religiösa eller sekulära diktaturer.

Förmodligen är avsikten att längre fram genomföra nyval, men det är inte säkert.

Mursi kritiker

 

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. undrar
    Jul 03, 2013 @ 21:08:23

    bort med islamisterna

    Svara

Kommentera

