Polisen kan mörda dig utan att någon straffas!

Så är det bara. Vi vet sen gammalt att polisen kan döda i tjänsten utan risk för åtal, än mindre för fällande dom. Det visades nu senast med att åklagaren beslöt att inte väcka åtal mot polisernas agerande i samband med att dom sköt ihjäl den 69-årige brasilianske mannen i Husby. Åklagarens besked var väntat. Detta sker 99 gånger av 100 där polisen är inblandade.

Han befanns sig i en lägenhet tillsammans med hustrun. Han framförde inga hot mot hustrun. I det läget borde polisen förstås avvaktat bara, tröttat ut mannen helt enkelt.

Istället väljer dom att bryta sig in i lägenheten och försätta sig i en situation där dom konfronteras en knivbeväpnad man. När det händer är det förstås lätt hänt att någon polis ”känner sig hotad” och beslutar att skjuta ihjäl mannen. Hustrun är knäckt förstås!

Vi har en ganska värdelös polis, som inte klarar av att lösa brott, som vägrar gripa illegala invandrare och som beter sig som kärringar medan packet löper amok på gatorna och bränner bilar. Men att skjuta ihjäl en ensam stackare, det vågar dom! Polisen bemöts av oförtjänt respekt!

Att polisen kan mörda oss utan konsekvenser är mycket allvarligt! Det rubbar förtroendet för hela rättsväsendet. Nästa gång kan det bli din tur!

Polisen är mesiga och politiskt korrekta när krafttag behövs men dödar när det INTE behövs! Ingen jävla ordning! Vad i helvete skall vi med en sådan polis till???

17 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Bergfast
    Aug 11, 2013 @ 07:59:16

    Vad gäller svensk polis och dess organisation, så får man nog kanske se lite noggrannare till hur, av vilka, av vem, när och på vilket sätt som beslut fattas och tillsättningar till olika positioner sker.

    Mycket av makten över svensk politik, svenskt rättsväsende, och även kanske svenskt försvar, ligger nog hos inflytelserika sfärer, som kanske faktiskt har intresse av att tilltron till alla dessa försvarsområden faktiskt minskar hos befolkningen. Varför skulle man då önska sig någonting sådant?

    Ja, ju snabbare som tilltron till landets egen förmåga till ordning, skydd för befolkningen och reda i största allmänhet avtar, både vad gäller rättsväsende och poliskår, kanske även brandkår och ambulans, samt andra samhälleliga myndighetssystem, t ex invandrarmyndigheter, desto snabbare ökar kanske andelen av befolkningen som är villig att s.a.s. montera ned Sverige som självständig nation och istället acceptera att uppgå i ett Federalt EU,( ett U.S. E., United States of Europe)? Vilket då kanske faktiskt skulle vara i enlighet med de inflytelserikas önskningar? Vem vet…

    Både kommunism, nyliberalism och också islam, är ju i sina ideologier också mycket internationalistiska och gränsöverskridande. De kanske passar som handen i handsken till hela den globaliserade världsekonomins intressen, samt alla de multinationella storkoncernernas och storföretagens redan gränslösa handel och aktiviteter. De som redan har hela världen som en nationslös och gränslös marknad. När det kommer till att kunna förverkliga en eventuell dröm om en enda gränslös global nation, med ett enda gränslöst globalt språk, med ett enda gränslöst folk, utan några olikheter, utan några skillnader, utan någon historia, utan några särskiljande identiteter…..endast en enda mänsklighet, där alla är jämställda och där alla är lika och också till slut likadana.…, så verkar de kunna komplettera varandra på något märkligt sätt…

    För och därför att, alla människor har ju lika värde för alla människor….

    Inga människor har någonstans, eller får någonstans ha på något som helst sätt, något större värde för någon annan. Alla människor anses ju ha – lika värde – (för alla olika människors välbefinnande)…..

    ARTEN människa, är EN ENDA. Det finns, (som tur är), olika människor och olika folkgrupper. Dessa olikheter har fått benämningen ras, därför att det finns olika signalement och etniska profileringar kring olikheterna som kan ses med av det minsta barn, och som människor alltså känner igen sig själva i och genom. Människor präglas av sin uppväxtmiljö och av de människor som där omger dem. Detta medför att alla olika folkgrupperingar och s.k. raser, känner sig mest hemma med människor som liknar dem själva därför att det har präglat dem sedan barnsben. Både vad gäller språk, etnisk profil, livsstil, mat, musik, dans, religion, ideal, samhällsorganisation, infrastruktur, arkitektur osv., som ju varierar, (som tur är), runt hela jordklotet hos alla olika folk.

    Om man vill vara människovänlig, så tar man hänsyn till sådana faktorer som påverkar alla olika folk och människor och deras möjligheter till känslor av tillhörighet och av hemmahörighet.

    Sådana faktorer påverkar alla olika folks välbefinnande.

    De flesta människor känner sig som mest hemma med dem som liknar dem själva både socialt, politiskt, kulturellt, etniskt och språkligt, och knyter lättare vänskapsband med dem därför att där kan ske ett ömsesidigt bekräftande och en ömsesidig förståelse som kommer av samhörighetskänslor och gemensamma identifieringar.

    Om man tycker att det är roligt att det finns en etnisk, kulturell, språklig, musikalisk, litterär, konstnärlig, arkitektonisk, infrastrukturell och en i övrigt särskiljande mångfald bland jordens alla olika folk och människor, så behöver man se till att en sådan mångfald kan fortleva genom att inte försöka blanda alltför många olika folk, kulturer, språk och etniska profiler därför att då utplånas de alla till slut. Alla de olika behöver alla varandra för att kunna fortsätta att finnas. Om samer inte hade varandra så skulle deras språk, deras livsstil, deras kultur och deras säregenheter upphöra att finnas. Om judar inte hade varandra så skulle de upphöra att finnas, om romer inte hade varandra så skulle de upphöra att finnas, om aboriginer inte hade varandra så skulle de upphöra att finnas, om tyskar inte hade varandra, om kineser inte hade varandra, om japaner inte hade varandra, om greker inte hade varandra, om serber, kroater, albaner, italienare, spanjorer, norrmän, danskar, finnar och svenskar osv.osv.osv., inte hade varandra, så skulle deras språk, deras kulturella, deras etniska och deras språkliga säregenheter försvinna.

    Alla olika folks säregenheter bidrar alla till just mångfalden på jorden, som alltså skulle försvinna i förlängningen om man blandar ihop alla för mycket.

    Och det vore ju tråkigt.

    Om man tycker om mångfald alltså.

    Svara

    • thores
      Aug 11, 2013 @ 11:37:14

      Intressant skrivet Bergfast.
      Vi är olika människor, individer, och olika grupper, och olika raser. det kommer vi inte ifrån, även om en del vill förneka faktum. Vi präglas av uppväxtmiljön skriver du. Javisst, men ännu mer av våra gener. Om jag som har en lång svensk släkthistoria tillbaka i tiden, skulle ha växt upp i mörkaste Afrika någonstans, så skulle jag se ut på samma sätt i alla fall, kanske lite brunare i hyn, men absolut inte svart. Och jag skulle fram för allt inte kalla mig för neger. På samma sätt om det skulle ske i Japan, jag skulle aldrig kunna kalla mig för äkta Japan. Ok, jag skulle präglas av det Japanska sättet att leva, men mina lemmar, mitt utseende, mina inre tankar, skulle vara ”svenskt”, eftersom min släkt är uråldrigt svensk.
      Du har rätt i att även ett litet barn ser skillnad i beteende hos människor och kan se att den människan inte tillhör (vår sfär).
      Genom att man numera blandar in olika människor i Polisens kadrar för att få en specialblandning så blir det som du säger.
      Vi människor har i stort sätt samma beteende som djuren. Man kan ta många exempel från djurvärlden där olika grupper av till exempelvis vargar inte tolererar varandra utan det blir konflikter. På samma sätt bland apor och primater.
      Om någon skulle i sin villfarelse inte tro på detta så vill jag påminna om alla krig som människor åstadkommer och som är stora konflikter där miljoner av människor dör dagligen.
      På det viset är vi sämre än djuren.
      Jo vi kan tala och skriva samt fundera, grubbla och en del människor blir ganska snabbt besserwissertyper. Och en del människor har bara en motsägelselusta, för att okunnigheten lyser igenom.
      Vi har alla olika tankar. Och vi tror på olika saker alla hur tokigt det än kan vara. Vi fantiserar, tänker, grubblar och funderar på diffusa tankar som till slut blir till ”fakta” för personen och en tro uppstår. Därför har alla religioner kommit till. En tror på en gud i olika skepnader. En del tror på AIK, en del på Djurgården, en del på kristendom utan att ha läst vad för fantasier som står i bibeln, en del tror på islam utan att ha öppnat Koranen och läst vad för fantasier som står där.
      Vi fantiserar dagligen.
      Så fort som vi ser något ovanligt så börjar hjärnan att fundera vad det nu kan vara. Vi ser något märkligt på himlen, och så tror vi att det är någon gud som är med i detta.
      Poliser är inga övermänniskor utan är precis lika tokiga som alla andra.
      Vi har normala regler och lagar som vi bör följa i alla länder, och som vi skapat gemensamt ibland men som närmast är specialgjorda av ”överheten”.
      Vi har alla olika tankeförmåga.
      Därför är vi absolut inte lika. Och vi passar inte heller att vara lika.
      I Sverige har vi ”lika” lagar för alla, men passar inte alla, och det döms heller inte lika. Så är det i alla länder.
      Ibland får vissa människor en svindlande bra ide’, exempelvis som politiker får ibland, eller ekonomer. Men som senare visar sig vara helt uppåt väggarna fel.
      Och som i många fall orsakar många människors död.
      Så att vi skulle vara mycket bättre än djuren kan vara diskutabelt. Det finns djur och insekter som överträffar oss på många sätt.
      Till och med kan en vanlig schimpans tänka fortare än en människa, som finns bevisat på YouTube.
      När man ser människor plåga och hänga andra människor för deras åsikter, när man ser vissa individer förstöra oersättliga minnesmärken genom att skjuta sönder dessa med kanoner, så undrar man hur en del typer är ”skapade”.
      Att det skapades en heltokig ideologi för 1400 år sedan, som innebär att vissa människor skall stekas och kokas, samt att städer skall raseras. Och att den skriften skall följas även idag.
      Då är dessa människor mindre värda än baciller tycker jag.
      Skillnad!
      Jag får inte skriva att jag tänker döda en hel folkgrupp, för det har vi lagar till.
      Men vissa böcker är tillåtna där man i skriften tar död på hela folkgrupper som inte vill inordna sig. Dessa böcker är tillåtna i Världen och i Sverige.
      Det är skillnaden.
      Klokare lagar har vi inte.
      I denna tokiga Värld lever vi i.
      Vissa människor som tjänar miljarder på att göra ingenting. Dessa människor som förtjänar pengar på andra människors godtrogenhet. Och där polisen är totalt maktlös.
      Makten hos vissa typer av människor är djävulsk, och förstör andra människors liv totalt. Makten hos en polisman är påfallande. Vid alla demonstrationer kan man se i olika länder hur brutala dessa poliser är som bara slår och slår på oskyldiga
      Och dummerjönsarna frågar sig: hur skall vi annars få ordning?
      Det är på samma sätt och tokigt som om man slår ett barn. Det blir bara värre.
      Mera förstånd finns det inte i den makten.
      Det finns massor att läsa om hur maktgalna människotyper behandlar andra fredliga människor.
      Och ofta är det tron på något väsen som gör människor maktgalna tokstollar.
      Så klart präglas vi av omgivningen.
      Men vi har alla en hjärna

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 11, 2013 @ 12:13:40

      Du verkar inte ha förstått hur islams ”internationalism” drastiskt skiljer sig från nyliberalernas. Muslimerna vill att hela världen är muslimskt och styrs centralt av ett kalifat. Kort sagt en islamistisk religiös diktatur! Skulle det var något positivt?

      Nyliberalerna önskar förstås ingen diktatur, utan inbillar sig att det skulle bli ett stort kramkalas. Dom är fullständiga idioter.

      Kommunisternas ”internationalism” påminner om den muslimska så tillvida att diktatur skulle råda.

      Alla är varandras fiender! Hur kan du se något positivt i den skiten?

      Men annars har du helt rätt i att människor ÄR olika, beroende på religion och kultur. Värderingarna skiljer sig dramatiskt och sekulära kan t ex INTE leva i fred med muslimer, snarare muslimer kan inte leva i fred med ”otrogna”.

      Antingen har varje nation SIN regering, eller så har hela världen en GEMENSAM regering: vilka värderingar skall råda i det världssamfundet? Vilka grundlagar? Rättskipning. Jämlikhet? HBT? Vansinniga fantasier att tro på en värld utan gränser.

      Ett sista alternativ är att världen saknar styre. Vem skall upprätthålla lag och ordning och enligt vilka lagar? Nä, bara idioter kan tro på en värld utan gränser. Vi är alldeles för olika för det.

      Svara

      • thores
        Aug 11, 2013 @ 12:28:06

        Om det var svar på mitt inlägg, så förstår jag inte.
        Jag hänvisar till en av mina bloggar här. http://islaminferno.blogspot.se/
        Mer behöver jag inte visa
        Thore

        Svara

      • Bergfast
        Aug 11, 2013 @ 22:52:43

        En märklig artikel författad av Lisa Magnusson på Metro, den 6 augusti, med titeln: ”Jag har allerig mot kollektiv igenkänning” verkar beröra det som min föregående kommentar till KLARTEXTEN handlade om.

        Det är ganska enkelt att kunna föreställa sig att Lisa Magnusson i själva verket lider av någon form av förnekelse, eller kanske är förblindad av en ideologi, eller ism, eller känner sig tvungen att uttrycka ett avståndstagande till någonting som i verkligheten är ett grundläggande behov och en grundläggande verklighet för de allra flesta människor runt jordklotet, nämligen behovet av identifiering med och till det som är möjligt att känna igen.

        Det är i det identifierbara som människor kan bekräfta varandra. Det handlar oftast om faktorer och variabler som både är traditionella, kulturella, ideologiska, politiska, sociala, etniska och språkliga hos andra människor. Alltså människor som just liknar dem själva. Det är sådant som människor helt enkelt känner sig mest hemma med och ingenting annat. Detta fenomen i sig är likartat för absolut alla olika slags människor runt jordklotet. Där kineser t ex föredrar att ingå äktenskap och bilda familj med andra kineser, liksom också japaner helst gör och som även de flesta olika folk med olika kulturella och etniska profileringar och identiteter helst gör.

        Detta fenomen är helt enkelt bidragande till människors förmågor till hemmakänslor. Det är ofta också förutsättningar för stabila familjebildningar. Det bidrar också i förlängningen till att bevara olika kulturella och etniska profiler och därmed också till att bevara en etnisk och kulturell mångfald som finns runt jordklotet.

        Det finns särskilda kulturer, t ex judendom, men även t ex kristendom och islam, där det finns uttalade ideal, för att inte säga förordningar och krav, om att medlemmarna till en viss kultur eller etnisk profil, absolut helst inte skall bilda familj med någon utomstående och icke-tillhörande den egna grupperingen.

        Detta fenomen bidrar också till att bevara mångfalden, vilket i sig är värdefullt. Det vore ju verkligen mycket tråkigt om hela mänsklighetens rika mångfald i förlängningen skulle urholkas genom att alltför många uppblandningar skulle ske.

        Det är emellertid detta som en ren politisk propaganda byggd på en ren och skär inbillning vill förespråka. Den verkar bygga på just en förnekelse kring hur och på vilket sätt de allra flesta olika folkgrupperingar runt jordklotet verkligen fungerar i praktiken.

        Det är inte riktigt människovänligt att försöka förneka människor, alla människor, deras naturliga inklinationer och naturliga behov av identitet och hemmakänslor. Detta som oftast lättast och mest naturligt upplevs med dem som är just möjliga att känna igen ur det egna perspektivet och från den egna utgångspunkten.

        Eskimåer och aboriginer, samer, romer, judar, sydamerikaner, greker, italienare, tyskar, kineser, ryssar, engelsmän, norrmän, danskar och svenskar osv., osv., trivs helt enkelt oftast lättast, enklast och bäst, samt känner sig oftast mest hemma med sina egna landsmän och folkfränder.

        Sådant är människovänligt att visa hänsyn och förståelse inför.

        Att försöka förneka denna verklighet är att i det närmaste att försöka göra sig själv mer eller mindre blind, för att inte säga människoovänlig. Det är kanske samtidigt mer eller mindre att försöka förblinda andra eller att försöka övertala dem att också förneka denna fundamentala verklighet som är en verklighet som verkligen är verklig för de allra flesta olika folk och människor runt jordklotet.

        Vad gäller KLARTEXTENS svar, som sa: ….”Antingen har varje nation SIN regering, eller så har hela världen en GEMENSAM regering: vilka värderingar skall råda i det världssamfundet? Vilka grundlagar? Rättskipning. Jämlikhet? HBT? Vansinniga fantasier att tro på en värld utan gränser.”….

        Vilka värderingar skall råda i världssamfundet undrar KLARTEXTEN.

        Ja, det är frågan.

        Vilken skall inneha auktoritet att vara den som kan – skipa rätt – det är frågan….

        De lagar som vill hävda värderingar och principer som i praktiken visar sig vara ganska så dåligt i överensstämmelse med hur verkligheten ser ut, i verkligheten, är kanske lagar och idéer som är – önskeidéer eller önskelagar, som egentligen är i stort sett ogenomförbara?

        Vilka grundlagar skall gälla?

        Ja, det är frågan.

        Skall förbud mot barnaga gälla? Eller skall det vara tillåtet att aga sina barn i uppfostrande syfte?
        Skall det råda förbud på att öppet propagera för, eller agera ut homosexuellt, eller även heterosexuellt också för den delen? För att därmed låta sexualiteten, (som ju de facto är en privatsak) få vara någonting som tillhör privatlivet?

        Det gäller också naturligtvis också kanske en mängd andra lagar och ideal som kan vara svåra att verkligen kunna enas kring i olika sammanhang och med olika referenssystem som s.k. auktoriteter.

        ”Vansinniga fantasier att tro på en värld utan gränser”, säger KLARTEXTEN. Inte desto mindre verkar ändå världen vilja gå åt det hållet…? Med benäget bistånd då alltså från både nyliberalism, (som kanske är extra lyhörd inför just det internationella och globaliserade näringslivet och dess önskningar, viljor och krav?), samt med bistånd också från kommunism och också då från islam……(utan att dessa olika sfärer för den sakens skull nödvändigtvis vill påskina att de är överens i någonting särskilt uttalat, förutom då just den globala – ismen själv? Alltså globalismen….)..

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 12, 2013 @ 12:49:00

          Lisa Magnusson är en psykiskt sjuk människa. Omöjligt att ta något på allvar som hon skriver. Jag menar allvar.

          Vad pekar på att vi går mot rivna gränser? Vilka länder har avskaffat sina gränser???? Det är ett utbrett feltänk du ägnar dig åt. Däremot har flera länder NYBILDATS! Kosovo, sydSudan mfl. Och efter Balkan-krigen nybildades många nya stater (=fler gränser!). Kroatien, Serbien, Bosnien etc. Är det några tendenser vi har idag så är det nybildandet av stater, INTE motsatsen! Ett otal muslimska separatiströrelser verkar i många länder, Filippinerna, Thailand, Ryssland etc. ENDA skälet att avskaffa gränser är att ett land erövrat ett annat land! Knappast något att se fram emot, eller hur?

          Svara

          • Bergfast
            Aug 12, 2013 @ 13:13:43

            KLARTEXTEN sa: ” Vad pekar på att vi går mot rivna gränser? Vilka länder har avskaffat sina gränser????”…

            Nja, det som jag nog mest tänker på är väl EU, och dess önskan att kanske bli än mer en federation, med en än mer centralstyrning kring vilka regler, lagar och ideal som skall råda i alla EU´s medlemsländer och vilka dessa medlemsstater då har att lyda och underordna sig, vilket mer eller mindre i praktiken medför att de gränser som anses finnas, kanske inte finns i så särskilt stor utsträckning ändå?

            Herbert van Rumpuy, (eller vad han nu heter, eller hur hans namn nu stavas), Presidenten i EU, sa ju att det egentligen inte längre finns några nationsgränser inom EU…

            Frågan är kanske då egentligen hur pass självbestämmande och självstyrande nationerna alltså är i praktiken, även om det fortfarande anses finnas nationsgränser…

          • KLARTEXTEN!
            Aug 12, 2013 @ 14:07:06

            Såvitt jag vet finns alla gränser kvar inom EU! Frihandel har förekommit i alla tider. I många av EU:s länder måste du fortfarande visa pass när du kommer från ett annat EU-land. Jag kan leva med att passkontrollerna inom EU försvinner, förutsatt att kontrollen UTÅT är stark! EU är visserligen ett hot mot landets självbestämmande, men kritiken mot EU och EMU har ökat! Frågan är vad som händer med EU framdeles. Bortsett från EU då? Har gränser försvunnit, mer än de tillkommit?

  2. Erik
    Aug 09, 2013 @ 23:39:31

    Där kom det! Ditt förakt för svensk (och brittisk) poliskår har lyst igenom länge. Däremot talar du dig gärna varm för kriminella såsom Hells Angels, EDL och Breivik.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 09, 2013 @ 23:51:31

      Du verkar inte fatta. Vi har en usel poliskår! Utreder inte brott, griper inte illegala invandrare, stoppar inte kravaller, men skjuter ihjäl psykfall utan skäl. Vad i helvete skall vi med en sån polis till? FÖRKLARA!

      Polisen är mesiga och politiskt korrekta när krafttag behövs och visar kraft när det INTE behövs! Idioter kort sagt! Det finns INGEN anledning att tro att jag är negativ till poliser i allmänhet. Jag är negativ till DÅLIGA poliser, vilket du också borde vara! Jag är allmänt för HÅRDA tag från polisens sida, men inte hårda tag mot folk som hotar att ta livet av sig själva! Det är ren och skär idioti! Ser vi hårda tag mot huliganer? NEJ! Ser vi hårda tag mot illegala invandrare? NEJ! Utreder polisen brott? NEJ! osv

      Svara

      • thores
        Aug 11, 2013 @ 12:05:28

        Håller med dig även om det finns bra poliser också, för vi är olika typer alla. Men det kan i många fall beror på att utbildningen av poliser är helt fel. Om man utbildar poliser till att bli maktgalna tokstollar så vill så klart många människor som har den tendensen att dras till det yrket. ”Tänk att få gå lös med en stor batong mot en annan människa utan att bli åtalad” . Det kanske är en sexuell upplevelse för någon. Inom SS så var det kanske på det viset.
        Men det är också politiken i Sverige som styr hur vi skall behandla människor.
        Och sedan är det kunskapen om vad människor som invaderar Sverige, står för.
        Vad har dessa inkommande individer för framtida tankar i Sverige.
        En läkare med insyn i verklighetens Sverige sade till mig att det är katastrof enär det föds 8 barn med utländskt påbrå, medan det föds ett ”svenskt” barn.
        Den meningen tillhör inte (”polisens arbetsmetoder”), men jag kunde inte motstå att berätta om en nyligen inkommen sanning.
        Jag villa bara skriva om verkligheten som många inte vill tro på.
        Poliserna i Sverige tror också på olika partier.
        Med mera kunskap, bättre utbildning så kan vi få en bättre poliskår i Sverige.
        Jag tror själv att det finns människor inom poliskåren som själva tycker att det är något fel någonstans. Fanns det inte det, så vore det helt stolligt.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 12, 2013 @ 13:05:36

          Det är välkänt att dagens svenska polis inte sköter sitt jobb, därav min kritik. Polisen per se har jag naturligtvis inget emot, men är kritisk till dagens låga kvalité. I ett internationellt perspektiv är Sverige nog rätt unikt, då det faktiskt ÄR omöjligt att få en polis fälld för mord eller dråp i tjänsten.

          Svara

  3. thores
    Aug 09, 2013 @ 11:51:27

    Innan du skrev detta så hade jag samma uppfattning.
    Att också jaga ungdomar (som kör för fort) in i döden är också poppis bland snutarna.
    Att sätta fast en oskyldig människa för 8 mord och kalla honom för seriemördare efter att ha drogat ner människan är det svenska rättssystemet bra på.
    Stig Palm som svarar, har säkert ingen kunskap till läget så det är irrelevant att svara på hans snyftningar.

    Svara

  4. Stig Palm
    Aug 09, 2013 @ 10:35:19

    SNYFT SNYFT..ALLTID Polisen som gör fel.

    Svara

    • Stig Palm
      Aug 09, 2013 @ 15:46:22

      Jaha..inte relevant att besvara? Jag är rädd för att kunskapen är minst lika dålig hos thores men tillhör väl han de vanliga snyftarna om svensk polis brutalitet. Thores har nog inte träffat Fransk och annan polis som oftast är mer brutal vilket jag har gjort. Jag vill bedöma att svensk polis är på gränsen till mesiga och då p g a dessa snyftare som får hjälp av domstolarna. I detta fallet var säkert domstolen klar över fallet och ingen anledning till ånger.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Aug 09, 2013 @ 23:04:44

        Jag skrev också det. Grundproblemet är att polisen är för mesiga! Men när dom väl agerar kraftfullt, så är det helt missriktat (mord av enskilda)! Vi har en svag och dum poliskår!

        Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 09, 2013 @ 23:00:43

      Dom sköter inte sitt jobb. Enorma resurser har tillförts och ändå har effektiviteten minskat. Blir inte bättre av att dom är immuna mot åtal!

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: